Du ska alltså blanda basar? Bad idea... om nu inte dom här MDS 10orna ska sitta fram och spela midbas då. För att köra flera basar bak kommer låta kasst.
nä.. jag ska inte blanda basar... jag ska ha 4 x10 tumare bak, ska ha två som vanligt med menbramet utåt och 2 upp och ner med magnetnen syns hade jag tänkt
Något större än om du monterar basarna med magneten in i lådan. Hur stor lådan ska vara beror dock som vanligt på vad för basar det är, och hur många.
Öhm nej.. i och med att man vänder på basen med magneten utåt blir lådan större per automatik. Så lådan skall göras mindre om man skall ha samma lådvolym med elementet inräknat.
okej.. som om basen ska 40 liter låda, ska kan jag ha en 20liter låda?
Nja inte alltid du får räkna bort volymen basen tar eller har jag fel?
Jo om baslådan skall vara låt säga 35 liter MED basen i lådan så får du räkna bort den volymen basen tar upp i lådan. Brukar stå i bruksar, men inte alltid dock.
nä.. jag ska inte blanda basar... jag ska ha 4 x10 tumare bak, ska ha två som vanligt med menbramet utåt och 2 upp och ner med magnetnen syns hade jag tänkt
Ah, då blir det lite bättre ja. Ett tips då kan ju vara att du ber tex batterinörden att räkna ut en låda åt dig, sen så lägger du bara på ca 6 liter (den volym som dina "rättvända" basar tar upp) och bygger lådan därefter.
Tokken skrev:
ChriZtoffer skrev:
Något större än om du monterar basarna med magneten in i lådan. Hur stor lådan ska vara beror dock som vanligt på vad för basar det är, och hur många.
Öhm nej.. i och med att man vänder på basen med magneten utåt blir lådan större per automatik. Så lådan skall göras mindre om man skall ha samma lådvolym med elementet inräknat.
Hehe ursäkta, självklart är det så, tänkte fel där.
Men jag kom och tänka på en sak ang. det där. Om man nu monterar basen på utsidan av lådan med magneten utåt, då borde väl lådvolymen bli ännu lite större än om man monterar den från lådans insida med magneten utåt?