3853
Sök

Lås Tråden

1 400 Inlägg
13 maj 2009
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:
Glöm ej att mkt hänger på vilken HU man har, samt stegen, allt handlar inte om högtalarna, basen.

Master of the obvious....suck roll

Så vem fan har bättre ljud med tex mds? om de inte har en super hu, bra steg osv. ? Berätta gärna det.

Jag har lyssnat i folks bilar i snart 20 år, och kan dra upp minst 50 exempel. Men det gör ingen nytta, för eftersom DU inte har lyssnat i dem fattar du ändå inte vad jag menar.

Vilken jävla nytta gör de om du har utopia fram och ett skitsteg att driva de me? skitkablar, listan är lång.

Vilken jävla nytta gör det om du har Utopia Be fram, kanonsteg och inte kan ställa ljud? Det blir SKIT då med! ÄVEN om du har världens bästa  HU, kablar etc etc. Du fattar ju fortfarande inte vad det handlar om!

Jag tror du är mer kräsen än resten av befolkningen :p du kan ju som detta smile

Nej, men däremot VET jag vad som är viktigt och inte. Nåt du tyvärr inte verkar greppa trots 4 sidor in i den här meningslösa tråden. Du tror att märket och statistik från EM är viktigt. Mer fel kan man aldrig ha.

Så du vågar ej nämna pioneer/dls i sammanhand där de kan spela bättre än tex: dina produkter? Det är alltid en annan vinkling på de, du marknadsför dock dig själv, samt era produkter till skyarna, men berätta va allt kostar då. supra kablar, all dämpning osv. du skulle lika gärna kunna ha pioneer, dls, focal, DD, och gud vet vad, prossesorer, exakta mät instrument för att se och höra de ena och andra. o.s.v i din bil och kunna vinna sm med de.

Nu har du dina egna produkter och självklart marknadsför du ju dem dumt vore annat.

Jag marknadsför inte ett smack. Du frågade mig om du skulle köpa ett steg av oss, jag svarade att du lika gärna kunde behålla ditt Audison. Hur mycket marknadsföring är det!? Jag säger inte alls att DLS / Pioneer, Mutant etc inte kan funka lika bra som våra. Jag säger bara att om man inte vet vad man skall göra för att få ett system att spela bra SÅ SPELAR MÄRKET INGEN SOM HELST JÄVLA ROLL!. Comprende?!

Vill påstå att tex mina audisonsteg inte är sämre än dina steg. mina framsystem är de inga fel på till tex sq.
Sen att ja t.o.m får mer tryck möjligen med mina basar. hur kan det va möjligt? då du och endast produkter med "inte" namnet pioneer är bra. skitsamma i själva märket det jag vill få fram är att det var dem som 2008 dominerade Em osvsett deltagande.

Men snälla. Ge dig. Du fattar ju ingenting. INGENTING. Herregud...Läser du ens avd andra skriver, som FAKTISKT VET nåt om det här. Du sitter hemma i stugan och gissar. Många vet. Det gör inte du.   

Precis som i längdskidor eller vilken sport som helst. Spela roll om sverige har 1000 deltagare till tex längd vm. Då Norge med sina 10 tar alla guld. Förstår du vart jag vill komma, sedan dessa bortförklaringar med spons hit o dit förändrar väl inget, politik, skitsnack. Det handlar inte om liv och död ffs.

Bara att säga ja de va deras år svårt?

Du vet ingenting. Men spekulerar fint som fan. Din okunskap inom hela området LYSER som solen på Kreta.

Mods, lås den här tråden eller gör nåt åt situationen. Innan pattilatti gör sig till fullständigt åtlöje inför hela Sverige. Eller så är det precis vad han är ute efter, och han håller på att lyckas ordentligt.

Det har han redan gort.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
13 maj 2009
Tokken skrev:
Kurs eller inte kurs.. det jag tror EA menar är att det ju fortfarande finns domare.
Och domare delar inte öron..?

Korrekt. Däremot utbildas man i hur man skall lyssna.

För lyssna måste dom ju fortfarande göra, och som sagt beroende på omgivning och bakgrundsljud
borde det väl vara ganska lätt att få olika bedömningar.

Sant, men under en och samma tävling är det i de allra flesta fall samma förutsättningar vid bedömning. OM det står nån och helöt plötsligt mitt under bedömning spelar 150dB jämte, så ber vi som domare alltid att de sänker så vi kan få dömma bilen färdigt, därefter kan de få dra på. Detta funkar i 99 fall av 100.

Skulle du och jag exempelvis lyssna på samma bil så kan jag lova att vi upplever ljudet olika.
Just pga att vi uppfattar ljud olika, det är ju det som gör oss till individer.

Men domarna "kalibreras" och dessutom så är det VÄLDIGT väl beskrivet vad man skall leta efter på spåren. Det finns en speciell domarmanual som enbart utbildade domare har tillgång till, och den är sådär en 20 sidor tjock.

Därmed inte sagt att saker och ting sköts fel, men jag bara menar att något så enkelt som ett lätt
lock för ena örat lär ju kunna sätta käppar i hjulen på en så pass detaljerad bedömning som det
ändå är.

Och den "locken" för öronen skulle släppa mellan bedömningen utav två bilar? Nej. Så funkar det inte. Isåfall, så har domaren gjort fel. Jag tycker en rätt uppenbar sak missas i diskussionen: ENBART EN domare dömmer ALLA bilarna i en klass. OCH, resultat från en tävling går ALDRIG att jämföra med en annan tävling. DET är nåt som dB folk har EXTREMT svårt att förstå har jag förstått på senare år.

En SQ tävling är en separat händelse. Men, vid just det tävlingstillfället så är det så att rangordningen inte beror på att domare har olika öron, det kan jag säga.

Summan av kardemumman är nog att som människor är vi inte perfekta i alla avseenden och kommer
att ha dåliga dagar. Men det är en sport och domarens ord är lag.
Lite därför jag inte ställer upp, då jag inte kan förstå än idag hur någon annan ska förklara för mig
att ditt eller datt låter illa när jag själv är supernöjd med hur det både ser ut och låter.

Ja, men isåfall så är inte ditt ideala ljud i linje med vad som anses vara EMMA Sound Quality, och den linjen är beslutad utav Europas samlade expertis inom HiFi och välljud. Och om man inte eftersträvar det ljudet så är det självklart att man inte kommer ha maximal möjlighet att vinna en EMMA SQ tävling. Det säger sig självt. Ungefär som att du aldrig kommer kunna sätta världsrekord i dB om du personligen vill ha max tryck vid 25Hz. Spelar ingen roll vad man kör för grejer då, eller hur man bygger. Det bara går inte.

Men, man måste inte tävla! Dock skall man ha klart för sig att OM man inte tävlar, så är det svårt att hävda vare sig det ena eller det andra, jfrt mot folk som faktiskt tävlar och bevisar nåt. Så funkar det inom allt där man vill jämföra sig. Alternativet är att man får hitta på nåt eget regelverk och sen jämföra sig mot andra i enlighet med det.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
13 maj 2009
pattilatti2 skrev:
HIHI okej jonas. tror ej du vet mkt mer än någon annan. Vad vi tycker är väldigt olika från person till person. Nu är det du som snackar skit. Du försöker ju inte ens förstå, men de är nog lätt att man blivit insnöad eft 20 år i branchen.

LOL. Att du ens orkar.

Skulle jag orka tävla skulle jag med en annan hu, säkert placera mig högt upp på tex : sm.

Spekulationer. Bevisa det eller håll käft.

som tex : kalle Anka säger hans bra anläggnings exm. ligger på 24lax då äre bra grejjor. Mina steg kostar 24lax. Och jag kan ställa in dem. Installalera allt o.s.v. har sj supra kablar i bilen och den är dämpad med m1 mattor smetad me dämpmassa, mattor och gud vet vad. Lite barnsligt att säga att man med dyrare produkter inte når bättre resultat om man installerar och får det bra gjort. Som att tex: linn, B&G, Nad går att jämföra med Sony, O.s.v.

Bevisa det. Kom ut och bevisa det då. Det är en JÄVLA massa folk som kör 10 or på strippen hemma i soffan, men knappt nån som gör det i verkligheten.

Sluta var så jävla självsäker, det ser både fult ut och att inte låta andra ha sina åsikter utan genast klanka ner på dem va fan är de för stil?

Bevisa att du kan nåt. Jag har ingenting att bevisa. Du däremot har bara snackat skit än så länge.

So what om jag fråga dig hur det skulle orka driva mina kitt? du sa ju själv att behåll audison då det är bra/bättre än era produkter så öhh.. Vad tjaffsar du om då? Jag behövde pengar och skulle sälja mitt 2.250.

Jag sa att jag inte såg nån anledning varför du skulle byta. Och det håller jag fast vid.

Men bara för skoj ska ja ställa upp någonstans där du spelar, väldigt snart. Så kan du bråka med mig och mina åskiter, samt resultat då.

Du vågar inte tror jag, men bevisa mig fel. Men bli inte ledsen om du får stryk. Om jag bara kör med framsystemet.

Patetiskt att anklaga andra för att inte kunna ställa in ljud, för det är DET du gör som att du är nån gud. Och ja du marknadsför, skulle det inte vart för att du t.e.x i denna tråd skrev installationen är viktigast. skulle det inlägget varit fullständig marknadsföring.

Jag är ingen gud. Har jag aldrig sagt. Jag försöker ÅTERIGEN säga att grejerna har LITEN betydelse, du snackar fortfarande om dina grejer. Jag har bevisat vad som funkar och vad som krävs. Du snackar skit. Det är ALL FAKTA vi har eller hur?

Så jag vet inget, men du verkar inte heller veta då du inte säger. dina 50exempel. nämn dem då.

Men vad har du för förmåga att förstå egentligen?! Om jag säger att jag SJÄLV kan ta min 9861 och 701a, sen kan du få välja valfritt 5tums kit och en 10tums bas från MDS, kablar från vart du vill, och jag kommer fortfarande att slå dig. Duger det som bevis?! Nej, inte egentligen, för vi måste ju ställas mot varann först. Det enda jag vet är att jag varit med i x antal tävlingar senaste åren, och vunnit ganska många, varav två SM finaler. Du har vunnit....INGENTING.

Okej, jonash: Så du beskriver vad i dina underbara inlägg? Vad ska man läsa om i dina inlägg, era produkter? Att du försöker framstå som nån gud?Tar du illa upp när jag påstår något om dig/dina inlägg? Varför denna ilska? Har du svårt med andras åsikter?

Jag har svårt med såna som inte har ett  logiskt resonemang att bygga upp sina argument med, och de argument de använder har väldigt dålig förankring i verkligheten. Verkligheten är inte en websida med reklam. Skit i de produkter vi sålde! Dina produkter funkar säkert lika bra. Men vet du hur du skall använda dem?! Vet du hur du skall få en ståbas att låta som en ståbas? Vet du hur du vinklar in elementen för att få bra scendjup, vet du hur du får pianot att ha den efterklang som det skall ha? Om du gör det, anmäl dig till en tävling och sätt oss på plats då. Annars..lägg ner.

Det var endast en början på en "topic" på ett diskutionsforum, OCh återigen dina framställning som att du vet allt, kan allt. du verkar ha nån sorts mani, Tråden handlar om som det står i det första inlägget, pioneers dominans i em 2008.. Men inte såg jag ditt namn där på listan osvsett dina påstådda ursäkter.

Men herregud. Vet du ens om att min klass inte finns på EM? Hur många hade Pioneer (exkl. HU's) på Svenska finalen?, och den får ju anses minst lika representativ som EM. Vad säger det? Att man kan använda Pioneer utanför Sverige, för i Sverige så har vi för dålig luftfuktighet så deras mellanregister funkar inte?!

Kom in i matchen nu.

/jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 maj 2009
Inte för att vara en gnällkärring nu men jag vet att jag nämnde på tidig hand att detta endast
skulle leda till pajkastning.

Säger som jonas, en önskan om låsning av denna tråden då den inte tillför något speciellt vettigt längre.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 634 Inlägg
13 maj 2009
hähä. Orkade inte ens läsa Pattilattis och Jonas H´s sista inlägg wink

Tänkte adressera mer till Tokken och Evil Audio nu: Jag har fått bilen bedömd många gånger nu och det är skrämmande lika som de dömer. Just skillnaden mellan de olika bedömningspunkterna brukar vara skrämmande lika. Samma skillnad mellan de olika registren gång på gång tills jag ändrat något, och då följer domarna med och dömer annorlunda de nästföljande gångerna. Men fortfarande ser "kurvan" likadan ut mellan olika domare.

Självklart finns det tyvärr undantag ibland. Men i det stora hela tycker jag det funkar bra.

Sedan stämmer det att DLS lägger stor energi på att få ut bilar till EM. Säkerligen mycket mer än de flesta andra märken. Där är en stor anledning till att det finns mycket DLS bilar där.

Nä nu ska jag ut och bygga instrumentbräda wink DLS har sagt att jag behöver göra det för att det skall bli bättre big_smile Jag ska ju till EM.

Mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (13 maj 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

Dieselpower!
534 Inlägg
13 maj 2009
pattilatti2 skrev:
Absolutjonas skrev:
Personligen tycker jag Pioneer har värdelösa basar, tycker dom har så fjuttig bas. inge djupbas alls. låter som ett fjortisdisco....

Kan spelar bra SQ osv. men inget jag köper igen. nejtack.

haha okej. testat deras splbasar?

Kan då lova att mina spelar mer djupbas på MUTE, än din anläggning. tongue hihi

Har innan detta haft hertz spl basar, och vid spl är det ljudtryck man är ute efter, och dessa pioneerbasar ger då mer av det än hertz basarna. innan det hade jag Dls basar och de hade inte mkt att säga till om just de, dock spela de högt men inte så mkt ljudtryck. Har haft Jbl basar mds basar o.s.v. Men Nog fan ger dessa piobasar ut mest, men det beror nog även på att steget lämnar 3000wrms tongue

sinuslive steg med super ren signal. samt en rf p3 bas är det mkt att hurra för då? Verkar lite kär i steve. hihi.

Bor ju i samma stad som dig och har hört din bil, dock krämar alla mercedesraggare ut mer än dig. har själv haft 2st likadana basar som du har. bytte bort dom mot ett kabelkit o nå kitsystem efter 3 dagar roll (TS-W3001D4).

Mina p3or har jag spelat sönder och ska beställa nytt ljud.

Pioneer DEH-P88RS
2x DD A 6,5
4x Digital Designs 1510
2x Digital Designs M1
1x Digital Designs DDA2
AudioControl DQL-8
Spv 44, 2x Spv 70
ett par m2, Dynamat Xtreme
mm..

DD Club.

så ska vi se vem som krämar på ; )
Senast redigerat av Absolutjonas (13 maj 2009)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Absolutjonas skrev:
pattilatti2 skrev:
Absolutjonas skrev:
Personligen tycker jag Pioneer har värdelösa basar, tycker dom har så fjuttig bas. inge djupbas alls. låter som ett fjortisdisco....

Kan spelar bra SQ osv. men inget jag köper igen. nejtack.

haha okej. testat deras splbasar?

Kan då lova att mina spelar mer djupbas på MUTE, än din anläggning. tongue hihi

Har innan detta haft hertz spl basar, och vid spl är det ljudtryck man är ute efter, och dessa pioneerbasar ger då mer av det än hertz basarna. innan det hade jag Dls basar och de hade inte mkt att säga till om just de, dock spela de högt men inte så mkt ljudtryck. Har haft Jbl basar mds basar o.s.v. Men Nog fan ger dessa piobasar ut mest, men det beror nog även på att steget lämnar 3000wrms tongue

sinuslive steg med super ren signal. samt en rf p3 bas är det mkt att hurra för då? Verkar lite kär i steve. hihi.

Bor ju i samma stad som dig och har hört din bil, dock krämar alla mercedesraggare ut mer än dig. har själv haft 2st likadana basar som du har. bytte bort dom mot ett kabelkit o nå kitsystem efter 3 dagar roll (TS-W3001D4).

Mina p3or har jag spelat sönder och ska beställa nytt ljud.

Pioneer DEH-P88RS
2x DD A 6,5
4x Digital Designs 1510
2x Digital Designs M1
1x Digital Designs DDA2
AudioControl DQL-8
Spv 44, 2x Spv 70
ett par m2, Dynamat Xtreme
mm..

DD Club.

så ska vi se vem som krämar på ; )

Haha tror ej du hört mig spela.

För det andra så tror jag inte du hade ett steg på 3000wrms och driva dina då. Och det tror jag inte nån i denna stad har nu heller så..

Men du får gärna provlyssna om du vill. Dock inte inne i stan. smile

Skitsamma i detta. LÅS tråd helvetet.
Senast redigerat av pattilatti2 (13 maj 2009)

4 001 Inlägg
13 maj 2009
o min pappa är faktiskt starkare än din, så det så

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 maj 2009
tråd låst pga pajkastningen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök