4593
Sök

!HJÄLP! Angel eyes lyser inte..

511 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Har precis monterat Angel eyes på 740,
och jag har satt ditt dom och limmat lite perfekt....!
tills jag skulle hä på strömmen, en av dom vägrar lysa

EDIT.
Det är bara ringen, tror ni den är sönder. det går ström testade med den andra ringen där, så det är bara ringen som inte lyser... är dom känd för att vara extremt känslig eller? finns det något man kan göra för att ha tur att få den jäveln att lysa.

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

Miklen
14 maj 2009
För det första så är det bra om du skriver va du har köpt för angel eyes.. Är det så att det är ccfl så JA! ringarna är väldigt känsliga mot spänningar i plasten då själva ccfl rören lätt spricker.... så även om man är försiktig så kan det va så att det blivit lite spänningar i det..

.. behöver du en ny ring så PM'a mig så löser vi det ja har några över sen 2 inverter byten.. om du har samma storlek som sitter i e36an vill säga..

511 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
jag skrev på 2 ställen glömde helt bort att förklara och hade väldigt bråttom,
det är ccfl 8000 k jo det är samma som e36 jag ska titta är nog det som du förklarar som hänt tyvärr,

när man monterar dessa hur ska dom sitta då? ritningen är hel kass och helt oförklarligt står inte ens på engelska eller svenska så,

jag har fått förklarat att man ska öppna lyktsatsen så klart, sedan när du lyfter ur plasten där dom 2 plastgrejerna för lampan sitter vet inte hur jag ska förklara, så ska den sitta på utkant av den, och inte inne i den? är detta ett bra sätt eller? ska man sätta den på insidan av den?

det betyder ju att det är bara ytterglaset som är skydd för den så ni förstår lite bättre av hur jag förklarar, big_smile

tack på förhand

Miklen
14 maj 2009
finns det 8000k då måste dom va väldigt blåisch... men iaf mina sitter utanpå dom runda glasen (inre glasen) men innanför yttre "täck"glaset..  Lyfta ur insatsen å dela den.. så fick jag göra iaf. Finns ju lite olika ringar oxå men..  på mina ringar sitter det inga utstickande grejer som det gör på vissa nyare (för att passa e46) men på e36 har ja för mig man måste ta bort dom försiktigt men är inte helt hundra.

511 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
jag har modiferat och donat lite troligtvis därför det inte alls gick med ena lampan, men beställt en ny,
jag har satt den innan för inre glaset pga att det gick verkligen inte att fästa och den var ALDELES för liten, konstigt nog, så jag fick skrära lite men det ser underbart ut innan för du ser inte ens angel eyes när bilen är stängd,

Och ljuset är VÄLDIGT xeon blått, därav valet :p pga att jag har xeon. också beställde jag xeon sken för regskylten haha :p

jag får återkomma efter ner montering av lyktan igen

Sök