3236
Sök

Bilder: Kolfiberhuven, dålig passform, någon som vet vart man kan modda om den?

huh?
10 427 Inlägg
16 maj 2009
Om inte annat så kanske J-spec kan fixa huvinpassningen åt dig på verkstad, tycker jag låter som en schysst lösning. smile

2 911 Inlägg
16 maj 2009
Om det är äkta kolfiber, d.v.s. bara kolfiber rakt igenom så går det att putsa till i kanten så den går ner utan att du tappar för mycket i kolfiberlooken.
Men är det glasfiberkärna med draperad kolfiber är det mycket värre.

Värma ner kolfiber kan gå, det ser mest ut som att den slagit sig under härdning.
Eller att dom helt enkelt inte har stabila formar när de gjuter.

NissanMotorsport
17 maj 2009
Trådstartare
Decibel skrev:
Om det är äkta kolfiber, d.v.s. bara kolfiber rakt igenom så går det att putsa till i kanten så den går ner utan att du tappar för mycket i kolfiberlooken.
Men är det glasfiberkärna med draperad kolfiber är det mycket värre.

Värma ner kolfiber kan gå, det ser mest ut som att den slagit sig under härdning.
Eller att dom helt enkelt inte har stabila formar när de gjuter.

japp, de är äkta kolfiber..  vad ska man använda sig av när man ska slipa ner det isåfall? slipmaskin, men vilket skiva? eller om de finns något annat sätt.. kanske försöka me å värma upp den först..

tackar smile

NissanMotorsport
22 maj 2009
Trådstartare
har ju skickat in bilderna förra veckan, men ännu inte fått svar, har inte heller fått mina andra saker ja beställt, huven tog bara 2-3 dagar att få, och dom va väldigt snabba på att svara på mina mejl, men nu när ja skickat bilder på hur huven ser ut får jag inga svar, inte heller mina andra saker, har gått över en vecka..  bäst för dom att dom svarar och skickar mina grejer snart!

MitsuNörd
880 Inlägg
22 maj 2009
Men det är väl inte J-spec som har gjort huven ?
Vad är det för fabrikat på den ?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

NissanMotorsport
22 maj 2009
Trådstartare
Evolution_6SiC6 skrev:
Men det är väl inte J-spec som har gjort huven ?
Vad är det för fabrikat på den ?

Ne men dom får väl skicka en ny, de är ju dom som säljer den..

de är gjorda av samma företag som gör välkända Seibons prylar..

NissanMotorsport
25 maj 2009
Trådstartare
inte fått något mejl idag heller, akta er för j-spec.. skapligt sega!

1 926 Inlägg
25 maj 2009
Tråkigt tråkigt att det ska vara så dålig passform sad

Har du testat ringt till dom? Alternativt att du åker och knackar på deras kontor.

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
25 maj 2009
tråkigt, jävla sätt å inte svara heller, har du inget att spela på vad det gäller lyserna, så du kan försöka passa in dessa efter huven?

V8 - 4 Life

Med lem
1 127 Inlägg
25 maj 2009
Men skit i mailen? Har dom mycket att göra kan det ju bli svårt att kolla.

Telefon är en jävligt bra uppfinning!

NissanMotorsport
25 maj 2009
Trådstartare
H3dlund skrev:

De är ganska svårt att skicka bilder genom telefoner har ja för mig.

Vi ringde och sa att de va dålig passform, skicka bilder säger han då, javisst, nästan samma dag, snart 2 veckor sen skickade jag bilderna.. så då borde dom kolla den ganska snarast när dom bett mig skicka bilder, och om dom har kollat så har dom nog tid att svara också när de gäller en sån sak.

Vi har haft bra mejlkontakt tidigare så, men ska ringa imorn om dom inte svarat, gett dom lite tid nu..

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
25 maj 2009
MIG1408 skrev:
H3dlund skrev:

De är ganska svårt att skicka bilder genom telefoner har ja för mig.

Vi ringde och sa att de va dålig passform, skicka bilder säger han då, javisst, nästan samma dag, snart 2 veckor sen skickade jag bilderna.. så då borde dom kolla den ganska snarast när dom bett mig skicka bilder, och om dom har kollat så har dom nog tid att svara också när de gäller en sån sak.

Vi har haft bra mejlkontakt tidigare så, men ska ringa imorn om dom inte svarat, gett dom lite tid nu..

FAX wink modernare skulle väl vara MMS

tråkigt det som händer, hoppas det löser sig.
Senast redigerat av SoL (25 maj 2009)

222 Inlägg
25 maj 2009
det va inge kul o få läsa att du är missnöjd men en sak bör du tänka dig till nesta gång du ska köpa saker i kolfiber smile Seibon är välkända inom bra passform

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
26 maj 2009
sir_daniel skrev:
får man ner kanterna så kommer det se snyggt ut.

prova att sätt värme (värmefläkt alt. ställ den i solen) o sätt vikter på huven så den "formar om sig" kan varit att huven stått ett tag alt. varit dåligt packeterad när den skickade o därmed missformats lite

Sen när formar sig epoxy efter att den härdat? tongue

Man KAN kapa/slipa ner kanten så den inte tar i, sen får du nog kladda på lite epoxy utanpå det och slipa ordentligt, sen våtslipa, sen lägga klarlack eller nått och våtslipa igen. Det är jävligt meckigt men det går.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
26 maj 2009
Prova med värme och vikter!

Audis in Scandinavia Crew

1 634 Inlägg
26 maj 2009
Fyfan man kan inte lita på nåt nu för tiden. Lycka till och glöm inte skriva av dig hur det går.

Numera Saab 9-5 Aero -00

NissanMotorsport
4 juni 2009
Trådstartare
Ringde dom, och dom har inte fått mitt mejl me bilderna sa han, inte heller min beställning på luftfilter, bromsbelägg m.m.. verkar lite lurt..

831 Inlägg
8 juni 2009
Hur har det gått?

NissanMotorsport
8 juni 2009
Trådstartare
CrilleD skrev:
Hur har det gått?

ringde förut och dom vart förvånade över att dom inte fått mina mejl me bilderna, så skickade en gång till via hotmail, men dom fick dom inte, så skicka ja ett mejl via deras mejl-forumulär på deras sida, och då funkadet det.. la in bilderna på photobucket och länka dom via där.. men får inge svar nu heller, skickade dom i fredags..  så om inge svar imorn så får jag lov att ringa igen..  gjorde ju även en beställning på bromsbelägg och massa annat, och missa besiktningstiden pågrund av detta, då den inte gick igenom, dåliga bromsar, och ja måste ha dom..

831 Inlägg
9 juni 2009
Jävla dåligt av dom. Oseriösa eller vad. Hoppas det löser sig.

MIG1408 skrev:
CrilleD skrev:
Hur har det gått?

ringde förut och dom vart förvånade över att dom inte fått mina mejl me bilderna, så skickade en gång till via hotmail, men dom fick dom inte, så skicka ja ett mejl via deras mejl-forumulär på deras sida, och då funkadet det.. la in bilderna på photobucket och länka dom via där.. men får inge svar nu heller, skickade dom i fredags..  så om inge svar imorn så får jag lov att ringa igen..  gjorde ju även en beställning på bromsbelägg och massa annat, och missa besiktningstiden pågrund av detta, då den inte gick igenom, dåliga bromsar, och ja måste ha dom..

Sök