hehe sant. Men man vill ju satsa rejält med en gång.
Men om man bara ska jämföra högtalarna, utan steg, då? Har funderar lite kring det men kmr ingen vart ;P
Jbl kittet ligger på 94 i känslighet och ska gå att få ut 90rms. frekvens 45-23khz. Låter bra i mina öron.
Focal kittet ligger på 94.5 i känslighet men ska "endast" ge ut 75 rms. Frekvens 60-28khz. dock så är focal mer känt för väljud eller?
Jag vill kunna få ut tryck(snärtigt) i högtalarna och "klart" ljud. Om man ska dra en nybörjar slutsats så känns jbl bättre eftersom dem kmr längre ner i frekvenserna och kan ge mer tryck och inte bara spela jämt,
typ |-------|. om ni förstår resonemanget. De klarar att spela högre med sina 90rms?
Focal vet jag är kända för bra ljud, så antar att de flesta kmr ge mig rådet att ta dem, vill gärna ha en motivering så att jag hänger med

. dock kmr dem högre i de högre frekvenserna men ger det bara ett mer "skrikande" ljud ur diskanterna?
Jag kan tycka det är jobbigt att alltid ha på basen i skuffen så vill gärna ha bra tryck i framsystemet med då jag ibland känner för att stänga av basen.
Skulle vara tacksam för förklaringar med en motivering för känner mig grymt kluven. Känslan säger focal, ögonen säger jbl...