Missa möte på AF.

Dajjmen
16 maj 2009 · 119 Inlägg

Hej.
det är så att jag har varigt arbetslös ett tag och fick hem en lapp om att jag skulle på ett viktigt möte ang jobb garanti den 13 denna månaden och jag hade helt glömt bort datumet och nu skicka dom brev att jag har blivit utskriven ut a-kassan och att dom ska göra en utredning på varför jag inte kom på mötet.

Saken är det att jag glömde helt bort mötet och skulle gärna gått på det.

Vad kommer hända nu. Hur klarar jag mig lättast ur detta. Vad kan jag säga för att dom ska låta mig fortsätta med a-kassan?

Detta känns riktigt jobbigt och hoppas på att nån har en bra ursäkt jag kan använda.

Mvh Dajjmen

Golf R32 .:R
Decibel
16 maj 2009 · 2 911 Inlägg

Finns inga ursäkter, skriv in dig som arbetslös igen och hoppas att dom upptar dig igen samma dag som ansökan.

Du kommer också bli utan ersättning från 13;e till du blir inskriven igen.

Var nyligen en artikel på aftonbladet där en person inte kommit på möte p.g.a. dess mor hade dött, hon blev utan ersättning och utskriven, inte giltigt skäl.
Så att glömma är nog inte heller giltigt skäl.

Dajjmen
16 maj 2009 · 119 Inlägg

Decibel skrev:
Finns inga ursäkter, skriv in dig som arbetslös igen och hoppas att dom upptar dig igen samma dag som ansökan.

Du kommer också bli utan ersättning från 13;e till du blir inskriven igen.

Var nyligen en artikel på aftonbladet där en person inte kommit på möte p.g.a. dess mor hade dött, hon blev utan ersättning och utskriven, inte giltigt skäl.
Så att glömma är nog inte heller giltigt skäl.

Ne helt klart. läste också den artikeln. Ne, utan ersättning kan jag ta pga av mitt misstag, jag vill bara ställa att till rätta igen.

Golf R32 .:R
andreas_gbg_
16 maj 2009 · 1 634 Inlägg

Återigen en anledning att inte vara med i a-kassan. Spelar ingen roll om ens mamma har dött eller om man helt enkelt råkade glömma det, man är inget annat än människa. Sätter man det i system att undvika deras regler är det en annan sak. Lite jäkla medlidande borde de väl kunna ha.

Numera Saab 9-5 Aero -00
steifan DR!FTT3KN!K3R
16 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Själv lyckades jag bli avvaktiverad en gång 2005 då min handläggare hade flyttat/bytt jobb utan att meddela mig. Jag hade mejlat till den personen, men fick hem brev om att jag inte hade hört av mig och blev avvaktiverad trots att jag hade gjort 'rätt'.

Vilken service va? wink

beta
16 maj 2009 · 804 Inlägg

steifan skrev:
Själv lyckades jag bli avvaktiverad en gång 2005 då min handläggare hade flyttat/bytt jobb utan att meddela mig. Jag hade mejlat till den personen, men fick hem brev om att jag inte hade hört av mig och blev avvaktiverad trots att jag hade gjort 'rätt'.

Vilken service va? wink

Jag var med om liknande 05, skickade in redovisningen på sökta jobb, fick en tid senare brev om att jag blivit avaktiverad för att jag inte redovisat, en eller två dagar senare kom där ett brev till om att jag hade blivit aktiverad igen, de hade bara slarvat bort min redovisning.
Resultatet? När a-kassan väl släppte in mig genom studerandevilkoret (som jag tjatat om länge men dom inte fattat) så fick jag bara a-kassa för 2 veckor (då ams felaktigt avaktiverade mig) istället för 10månader som jag egentligen hade rätt till. Så tack ams för att ni kostade mig ett års boende.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang