Eftersnack: Linköpingsträffen den 16 maj 09

Blomster
21 maj 2009 · 82 Inlägg

Vi hade jätte roligt på träffen.
Hoppas det blir en ny träff snart.

computer_says_no
21 maj 2009 · 47 Inlägg

Blomster skrev:
Vi hade jätte roligt på träffen.
Hoppas det blir en ny träff snart.

Du har väl inte missat denna?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35&p=1

Golf R32 - En sitter i och 250 hästar skjuter på!
Vertigo Räser Förer
22 maj 2009 · 386 Inlägg

J3lv4n skrev:

gulleponken skrev:
Tycker att det var en bra träff! blev lite väl överdrivet vid racen kanske! vad har egentligen en 1000hk bmw på gatan att göra tex. de e bara o riskera andra! o en del hade inte helt 100% koll på körningen heller men i det stora hela helt ok!

Din åsikt om M5an är du nog ensam om.
Stanna hemma nästa gång så slipper du riskera något eller kanske råkar se något "överdrivet" vid ett streetrace.
Men du kanske hellre vill se bilar som har mer plast än motor? Då är ju ett race fel ställe o vara på.

Tycker det var helt OK, inte för mycket folk och inte för lite heller. God stämning och allt man kan begära egentligen..

Precis min tanke wink

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo
Blomster
22 maj 2009 · 82 Inlägg

computer_says_no skrev:

Blomster skrev:
Vi hade jätte roligt på träffen.
Hoppas det blir en ny träff snart.

Du har väl inte missat denna?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35&p=1

nej den har jag inte missat.
Vi kommer

Senast redigerat av Blomster (23 maj 2009)

wankelos
23 maj 2009 · 232 Inlägg

fram med konor och avspärrningstejp säger ni... dessa race var ju inte direkt lagliga ska vi ta oss tid att bygga en bana för att tala om för polisen långt innan att det ska sköras streetrace här? kan vi lika gärna ringa dom själva o säga att vi är här och kör kom hit vettja.. eller har jag missuppfattat nått?

Senast redigerat av galeen (23 maj 2009)

"Håller det inte så är det bara skit"
Mickius
23 maj 2009 · 4 670 Inlägg

fattar inte att folk inte kan ställa sig en bit ifrån vägen när man ska raca, vid flygrakan hur svårt är de o stå vid cykelvägen o glo?

Om folk går fram skit i o köra så kommer folk tids nog fatta att man inte kör om folk står där
Ja lär inte köra med min sen om folk står vid vägen vill inte ha de på mitt samvete sen om ja skulle få sladd med bmw "Lär nog få de med" då kan ja lika gärna skita i o köra! då man inte har mycke till godo innan man tar med alla som står vid vägkanten med arslet på bilen

Till slut händer de en olycka om alla kör fast dom står vid vägen så tror de bästa är o ge fan i o köra! annars kommer de bara fortsätta bli samma visa varje gång någon går fram sen går alla fram o alla kommer skita i de o köra ändå!

Bara en tanke!

Annars en kanonträff!

Senast redigerat av mickius (23 maj 2009)

meatos
23 maj 2009 · 424 Inlägg

mickius skrev:
Till slut händer de en olycka om alla kör fast dom står vid vägen så tror de bästa är o ge fan i o köra! annars kommer de bara fortsätta bli samma visa varje gång någon går fram sen går alla fram o alla kommer skita i de o köra ändå!

Bara en tanke!

Annars en kanonträff!

precis vad jag är nervös för varje gång.att en bil ska köra över en hel folkmassa.väldigt lätt hänt. tycker förarna ska ta ansvar när dom ska köra och gå ur bilarna och "fösa" bort publiken själva.dom ska igentligen aldrig stå framför starten. om förarna själva gör detta och inte startern eller andra så ger det mer effekt. Att visa att vi inte kör om det finns risk för olyckor med publik. Om dom inte lyssnar blir det inget race, som är enda anledningen till att dom är där.

kvarna_21
24 maj 2009 · 296 Inlägg

meatos skrev:

mickius skrev:
Till slut händer de en olycka om alla kör fast dom står vid vägen så tror de bästa är o ge fan i o köra! annars kommer de bara fortsätta bli samma visa varje gång någon går fram sen går alla fram o alla kommer skita i de o köra ändå!

Bara en tanke!

Annars en kanonträff!

precis vad jag är nervös för varje gång.att en bil ska köra över en hel folkmassa.väldigt lätt hänt. tycker förarna ska ta ansvar när dom ska köra och gå ur bilarna och "fösa" bort publiken själva.dom ska igentligen aldrig stå framför starten. om förarna själva gör detta och inte startern eller andra så ger det mer effekt. Att visa att vi inte kör om det finns risk för olyckor med publik. Om dom inte lyssnar blir det inget race, som är enda anledningen till att dom är där.

bra skrivet så gör vi!!

Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Saab 9000 (1994)
jocke_berg93
24 maj 2009 · 158 Inlägg

kvarna_21 skrev:

meatos skrev:

mickius skrev:
Till slut händer de en olycka om alla kör fast dom står vid vägen så tror de bästa är o ge fan i o köra! annars kommer de bara fortsätta bli samma visa varje gång någon går fram sen går alla fram o alla kommer skita i de o köra ändå!

Bara en tanke!

Annars en kanonträff!

precis vad jag är nervös för varje gång.att en bil ska köra över en hel folkmassa.väldigt lätt hänt. tycker förarna ska ta ansvar när dom ska köra och gå ur bilarna och "fösa" bort publiken själva.dom ska igentligen aldrig stå framför starten. om förarna själva gör detta och inte startern eller andra så ger det mer effekt. Att visa att vi inte kör om det finns risk för olyckor med publik. Om dom inte lyssnar blir det inget race, som är enda anledningen till att dom är där.

bra skrivet så gör vi!!

det skulle va skit bra men när man står start klar så vill inte ja hoppa ur bilen o börja fösa folk. vill gärna komma iväg lite fort. Inte så kul o bli tagen på bar gärning av polisen smile

Slycke Tekniker Tielman
25 maj 2009 · 19 Inlägg

jocke_berg93 skrev:

kvarna_21 skrev:

meatos skrev:

precis vad jag är nervös för varje gång.att en bil ska köra över en hel folkmassa.väldigt lätt hänt. tycker förarna ska ta ansvar när dom ska köra och gå ur bilarna och "fösa" bort publiken själva.dom ska igentligen aldrig stå framför starten. om förarna själva gör detta och inte startern eller andra så ger det mer effekt. Att visa att vi inte kör om det finns risk för olyckor med publik. Om dom inte lyssnar blir det inget race, som är enda anledningen till att dom är där.

bra skrivet så gör vi!!

det skulle va skit bra men när man står start klar så vill inte ja hoppa ur bilen o börja fösa folk. vill gärna komma iväg lite fort. Inte så kul o bli tagen på bar gärning av polisen smile

Nej för det har ju redan hänt dig lol
Och det var ju inte så kul då sad
Alla blackrace i Fjollräsksområdet har spärrband vid starten så folk inte får vara framför.
Är ju bra men tror att det kan vara svårt på våra "rakor" att få det o funka pga att det kommer så mycket folk och alla vill ha bra plats att se racen ifrån. Men sen undrar man ju om inte folk som står och ser på har några hjärnor, stå precis bredvid när folk rejsar, sladdar och vinglar hmm inget att rekomendera.

jocke_berg93
26 maj 2009 · 158 Inlägg

Slycke skrev:

jocke_berg93 skrev:

kvarna_21 skrev:

bra skrivet så gör vi!!

det skulle va skit bra men när man står start klar så vill inte ja hoppa ur bilen o börja fösa folk. vill gärna komma iväg lite fort. Inte så kul o bli tagen på bar gärning av polisen smile

Nej för det har ju redan hänt dig lol
Och det var ju inte så kul då sad
Alla blackrace i Fjollräsksområdet har spärrband vid starten så folk inte får vara framför.
Är ju bra men tror att det kan vara svårt på våra "rakor" att få det o funka pga att det kommer så mycket folk och alla vill ha bra plats att se racen ifrån. Men sen undrar man ju om inte folk som står och ser på har några hjärnor, stå precis bredvid när folk rejsar, sladdar och vinglar hmm inget att rekomendera.

haha ja vet inget kul smile men det är ju skillnad där uppe där dom ställer bilar mitt i vägen o spärrar av hela e18 så att inte äns polisen kommer fram smile vi skulle ha några som en kvart innan kan åka o sätta upp band för att sen skicka ett sms till ett gäng vart den platsen är.

kvarna_21
26 maj 2009 · 296 Inlägg

jocke_berg93 skrev:

Slycke skrev:

jocke_berg93 skrev:

det skulle va skit bra men när man står start klar så vill inte ja hoppa ur bilen o börja fösa folk. vill gärna komma iväg lite fort. Inte så kul o bli tagen på bar gärning av polisen smile

Nej för det har ju redan hänt dig lol
Och det var ju inte så kul då sad
Alla blackrace i Fjollräsksområdet har spärrband vid starten så folk inte får vara framför.
Är ju bra men tror att det kan vara svårt på våra "rakor" att få det o funka pga att det kommer så mycket folk och alla vill ha bra plats att se racen ifrån. Men sen undrar man ju om inte folk som står och ser på har några hjärnor, stå precis bredvid när folk rejsar, sladdar och vinglar hmm inget att rekomendera.

haha ja vet inget kul smile men det är ju skillnad där uppe där dom ställer bilar mitt i vägen o spärrar av hela e18 så att inte äns polisen kommer fram smile vi skulle ha några som en kvart innan kan åka o sätta upp band för att sen skicka ett sms till ett gäng vart den platsen är.

det går väl o ordna wink

Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Saab 9000 (1994)
Slycke Tekniker Tielman
26 maj 2009 · 19 Inlägg

kvarna_21 skrev:

jocke_berg93 skrev:

Slycke skrev:

Nej för det har ju redan hänt dig lol
Och det var ju inte så kul då sad
Alla blackrace i Fjollräsksområdet har spärrband vid starten så folk inte får vara framför.
Är ju bra men tror att det kan vara svårt på våra "rakor" att få det o funka pga att det kommer så mycket folk och alla vill ha bra plats att se racen ifrån. Men sen undrar man ju om inte folk som står och ser på har några hjärnor, stå precis bredvid när folk rejsar, sladdar och vinglar hmm inget att rekomendera.

haha ja vet inget kul smile men det är ju skillnad där uppe där dom ställer bilar mitt i vägen o spärrar av hela e18 så att inte äns polisen kommer fram smile vi skulle ha några som en kvart innan kan åka o sätta upp band för att sen skicka ett sms till ett gäng vart den platsen är.

det går väl o ordna wink

Ja klart det går att ordna till. smile Är nog inte ensam om att kunna ställa upp på det för säkerhetens skull.
Jag skulle kunna fixa både band och uppsättning när det är dax om jag har tid/lust/möjlighet.wink

kvarna_21
27 maj 2009 · 296 Inlägg

Slycke skrev:

kvarna_21 skrev:

jocke_berg93 skrev:

haha ja vet inget kul smile men det är ju skillnad där uppe där dom ställer bilar mitt i vägen o spärrar av hela e18 så att inte äns polisen kommer fram smile vi skulle ha några som en kvart innan kan åka o sätta upp band för att sen skicka ett sms till ett gäng vart den platsen är.

det går väl o ordna wink

Ja klart det går att ordna till. smile Är nog inte ensam om att kunna ställa upp på det för säkerhetens skull.
Jag skulle kunna fixa både band och uppsättning när det är dax om jag har tid/lust/möjlighet.wink

ett band kan jag lägga i bilen sen är det ju bara sätta ut en varnings trangel där målet ärwink

Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Saab 9000 (1994)
elvis_lkpg www.5100.se
27 maj 2009 · 130 Inlägg

galeen skrev:
fram med konor och avspärrningstejp säger ni... dessa race var ju inte direkt lagliga ska vi ta oss tid att bygga en bana för att tala om för polisen långt innan att det ska sköras streetrace här? kan vi lika gärna ringa dom själva o säga att vi är här och kör kom hit vettja.. eller har jag missuppfattat nått?

inga problem så gjorde vi när vi körde  som värst för några år sen. Men sen måste till nån som vågar ta ansvar och styra upp det hela säga till folk att flyttta på sig, se till att nån spärrar för mötande trafik och att allt flyter på säkert. Det går bara inte skriva ut att man ska köra race och sen skita i det. Varken jag eller några av dom vänner som arrangerat race sista 10 åren har ens vart nära att bli tagna av polisen. Men till er som vill ha dessa race både ni som vill köra och ni som vill arrangera måste nog ta ett kliv uppåt om det inte ska sluta med kalle anka race varje gång

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel
Svesse965
13 juni 2009 · 18 Inlägg

börja med sms lista som kördes med för ett antal år sen. den funkar om alla på listan kan hålla mun och åka dit utan att få en allt för stor svans. sen som elvis skrev innan på den tiden funka det bra hade det inte varit för honom och många fler eldsjälar så hade det aldrig blivit så bra race som det blev under de åren det ska du ha stort tack för elvis.

stöd din lokala bilskrot åk saab
kvarna_21
14 juni 2009 · 296 Inlägg

jo jag kan hålla med om det. men tyvärr är det för många som inte lyssnar o då orkar man inte till slut om alla bara lyssnar från början så blir det ju bättre.

Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Saab 9000 (1994)
elvis_lkpg www.5100.se
14 juni 2009 · 130 Inlägg

kvarna_21 skrev:
jo jag kan hålla med om det. men tyvärr är det för många som inte lyssnar o då orkar man inte till slut om alla bara lyssnar från början så blir det ju bättre.

respect är inget man får, Det är nåt man förtjänar......

Jobba på och visa vad ni går för så lyssnar folk, Skriv inte att ni ska fixa träff och race och sen skit i det. se till att jobba från nåt litet och sen uppåt. fixa 10-20 kompisbilar och kör och ha kul sprid sen att ni kör när ni blivit varma i kläderna då har ni ialf 10-20 pers som lyssnar vilket gör att deras kompisar lyssnar. På detta sätt slipper ni en mob med 200 pers som skiter i vad ni säger och gör som dom vill. Detta är mina erfarenheter ialf. sen gör ju ni som ni vill......

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel
kvarna_21
14 juni 2009 · 296 Inlägg

elvis_lkpg skrev:

kvarna_21 skrev:
jo jag kan hålla med om det. men tyvärr är det för många som inte lyssnar o då orkar man inte till slut om alla bara lyssnar från början så blir det ju bättre.

respect är inget man får, Det är nåt man förtjänar......

Jobba på och visa vad ni går för så lyssnar folk, Skriv inte att ni ska fixa träff och race och sen skit i det. se till att jobba från nåt litet och sen uppåt. fixa 10-20 kompisbilar och kör och ha kul sprid sen att ni kör när ni blivit varma i kläderna då har ni ialf 10-20 pers som lyssnar vilket gör att deras kompisar lyssnar. På detta sätt slipper ni en mob med 200 pers som skiter i vad ni säger och gör som dom vill. Detta är mina erfarenheter ialf. sen gör ju ni som ni vill......

mycke bra sagt ska jobba på det;)

Saab 9000 (1994)
Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Blomster
14 juni 2009 · 82 Inlägg

hoppas att det blir en ny träff snart

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang