5878
Sök

Akut hjälp med avklippta ISO kablar.!! BMW E30

110 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
hej har köpt mig en Bmw e30 , skulle koppla in sterion...
tittar in i de rektangulära hålet och ser mina högtalare som jag presis har dragit men där är ingen ISO kontackt istället  ligger där 4 kablar som är ihop lindade med nån svart klibbig tyg remms

dessa 4 kablar går   bort dit där alla relä sitter strax till vänster under ratten.
kablarnas färger är:
1.brun
2.röd/grå
3.lila/grå
4.grön/röd

Min fråga är nu då om jag köpen en  ISO-universal på tex.biltema elr nått annat ställe, ska jag använda dessa 4 kablar och koppla in i  ISO kontakten , isåfall  var ska   respektive färg sitta?

tacksam för  svar omgående ! big_smile

Fättan ska va som förgasarn, sketen o dann.

235 Inlägg
17 maj 2009
Jag vet iallfall att ALLA brun kablar är jord på e30...

Bmw, när du älskar att köra!

16 197 Inlägg
17 maj 2009
de e ju bara att du först mäter dessa kablar så att du inte har ström elle chassijord på nån av dom.. isf lär de väl vara högtalarkablar..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

110 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
ja jag får mäta  på dom. men jag vet att det inte är högtalarkablar för jag drog ut alla högtalare o sladdar som var där, sedan satte jag i mina egna högtalare och grövre sladdar, dessa 4 kablar måste va  ,jord,fastströ, och strön  från tändningslåset  men är inte säker sedan är där ju en fjärde sladd oxå :S

1 562 Inlägg
17 maj 2009
sveepa skrev:
ja jag får mäta  på dom. men jag vet att det inte är högtalarkablar för jag drog ut alla högtalare o sladdar som var där, sedan satte jag i mina egna högtalare och grövre sladdar, dessa 4 kablar måste va  ,jord,fastströ, och strön  från tändningslåset  men är inte säker sedan är där ju en fjärde sladd oxå :S

kanske en elantenn

110 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
NU HAR JAG SVAR PÅ ALLT!!!!!

1.brun       =  chassi jord
2.röd/grå   =  är der spänning på när lyset är  tänt.
3.lila/grå    =  är det spänning på när tenningen är på
4.grön/röd  =  fast spänning

Hoppas nån kan ha användning för de!!

178 Inlägg
14 december 2009
hur bra duger orginal högtalarkablarna i e30 från 89 ? kopplade in 5,25 fram och 6*9or bak och det låter lågt och vissa basljud sprakar, tänkte att det kunnde va de eller att min stereo är kass ?

Sök