4276
Sök

Annan färg på solfilmen?

Saabifierad
2 031 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Funderar på att fixa mörkblå solfilm till min bils bakre rutor, är det okej eller är man dömd till mörk solfilm?
Någon som har erfarenhet av annan färg än svart på sin solfilm? blir det bra eller är det just mörk solfilm som är den bästa? blir det konstigt ljus inne i bilen vid annan färg när solen skiner?
Har inbyggd antenn i bakrutan, kan solfilmen på något sätt störa mottagningen (mottagningen är redan dålig som den är nu)??

Anledningen till varför jag frågar är att jag aldrig sett en bil ute i trafiken med annan färg än svart på sin solfilm.
Har förövrigt gjort ett halvhjärtat försök att söka efter en liknande tråd men det gav inga träffar.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 Inlägg
27 maj 2009
Kolla på.. solfilmsmontage.se
där finns en film testare om jag inte misstar mig.

När det gäller färger tror jag det är lite begränsat med hur ljus eller mörk den kan vara
men det beror nog på vilken färg man tänk sig oxså

Det finns olika typer av solfilm och DU skall välja en UTAN metall i.
En med metall kan definitivt störa mottagningen.

/S

Sök