5594
Sök

Spelar ett kitsystem eller separat midbas och diskant någon roll?

stahre
17 maj 2009
Trådstartare
Hej. Undar om det spelar någon roll om man köper ett par midbasar och en annan diskant eller ett färdigt kitsystem. Tänkte mest på att man kan komma undan lite billigare med det ena. Eller är dom olika elementen i ett kit mkt bättre och opptimalt tillsammans?

Mvh

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 maj 2009
Om du köper ett kitsystem så får du ju med filter. Men om du kommer dela aktivt så kan du lika gärna köpa lösa element. I ett kit är ju ofta elementen "matchade" mot varandra, men om man är duktig så är det nog inga problem att få olika element från olika tillverkare att spela bra ihop.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 914 Inlägg
17 maj 2009
ChriZtoffer skrev:
Om du köper ett kitsystem så får du ju med filter. Men om du kommer dela aktivt så kan du lika gärna köpa lösa element. I ett kit är ju ofta elementen "matchade" mot varandra, men om man är duktig så är det nog inga problem att få olika element från olika tillverkare att spela bra ihop.

jag kör på 5" rockford mid och en jbl gto 18e ihop (olika ohm och allt tyvärr) men dom spelar enligt mig bra ihop smile

1 727 Inlägg
17 maj 2009
Det är klart att element i ett kit "drar jämnt", med anpassat filter till.
Men beroende på vad som byts ut, och till vilket, så kan det bli bättre eller sämre.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

stahre
17 maj 2009
Trådstartare
Okej, bra.. det är just det att det är två olika element jag är intresserade av och dom säljs inte som kit:)

1 727 Inlägg
17 maj 2009
Ska du dela aktivt?
Vilka element?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Sök