4346
Sök

Vad kan det tänkas kosta att blästra en hel bil?

660 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Hejsan

Jag har lite planer inför ett kommande projekt och undrar nu vad det kan tänkas kosta för att få en bil helblästrad?

Självklart vet jag att storleken på bilen har stor betydelse och kan då säga att bilen är i fiesta/micra storlek...

ALLT SKA BLÄSTRAS! Motorrum underrede inne i bilen skuffen hjulhus ja allt! Karossen ska också strippas ner helt då många av delarna ska byggas i glasfiber så tex framskärmar och motorhuv behöver inte blästras! Allt förarbete görs av mig själv så som att skrapa bort asfaltsmattorna inne i bilen och så.

Som sagt, vad kan detta tänkas kosta om jag vill ha det gjort av proffs

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
18 maj 2009
ställ den på en grusplan o ge mig 5 liter soppa ska ja blästra bilen me en gammal volvo åt dig wink

tjooolihoo

RMR-Crew
478 Inlägg
18 maj 2009
Är också mycket intresserad av att få reda på detta.

Nån som kanske vet vad det kan kosta att bara få underredet blästrat med?

Bonntrimmare
620 Inlägg
18 maj 2009
varför blästra där det inte behövs det tar stryk på plåten blästra bara där det är rost och andra orenheter

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

1 291 Inlägg
18 maj 2009
Åk och hör med någon loka firma som har tillgång till bläster, gör du det själv så har jag betalat för sanden jag använt och lite fika wink tror det vart 200 för underredet på corsan.

1 867 Inlägg
18 maj 2009
Det finns firmor som sysslar med syradoppning av karosser och annat, då blir allt rent.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

660 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Det finns firmor som sysslar med syradoppning av karosser och annat, då blir allt rent.

Finns en del nackdelar med att syradoppa, en är att färg inte försvinner. det andra är att om man inte får bort alla syra så rostar karossen av syran efter ett tag..

Efter att karossen har doppats så ska den torkas osv för tar man på den med fingret så har man dagen efter ett "rost-finger-avtryck" vilket inte är så roligt

D_Carlsson skrev:
varför blästra där det inte behövs det tar stryk på plåten blästra bara där det är rost och andra orenheter

Jag ser lack underredsmassa och rost som orenheter, tänkte juh inte blästra på plåtrena ytor

//Soderqvist
Senast redigerat av Soderqvist (18 maj 2009)

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

888 Inlägg
18 maj 2009
Blästrar man hela bilen eller syradoppar den så får man oftast kryprost i skarvar och liknande då man aldrig kan få lika bra rostskydd som bilen hade original.

Sen att blästra på rostskyddsmassa är något som inte många blästerfirmer vill göra då det är tidskrävande. Du får nog skrapa den ren och sen blästra.

Sök