4815
Sök

Tv:n är nu beställd, det blev en Samsung LE-40A856S1M. Tråd kan låsas!

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Tja!

Jag ska köpa mig en tv till nya lägenheten men vet inte riktigt vilken jag
ska välja, har läst en hel del i minhembio och bestämt att det kommer bli
en LCD pga jag kommer ha datorn kopplad till den och det ska funka lite
bättre än vad det gör med en Plasma.

**OBS** Ska beställa tv:n idag från NetonNet så därför behöver jag snabb
information smile

Har desvärre en budget på bara 11000:- då renoveringen på lägenheten inte är gratis.

Har beslutat mig att det antigen blir en LG 42" eller en Samsung 40"

Finns fyra olika tv-apparater som jag är intresserad av men vet inte
vilken som är bäst av dom.

Har läst att kontrasten är viktig samt responstiden och då är LG
överlägset mot Samsuns. Däremot så har Samsung design men det är inte
de viktiga för min del.

Dom jag kollat på är

LG 42LH3000 Pris: 8990:-
Kontrastförhållande -/80 000:1
Responstid:   5 ms
-----------------------------------
LG 42LH4000 Pris: 10479:-
Kontrastförhållande -/80 000:1
Responstid:   3 ms
Samsung LE-40A686M1F Pris: 9990:-
Kontrastförhållande -/50 000:1
Responstid: Okänt
Samsung LE-40A856S1M Pris 10990:-
Kontrastförhållande -/70 000:1
Responstid:   8 ms

Vilken av dessa hade ni valt och varför?

Tacksam som tusan för svar big_smile
Senast redigerat av LIVINL0UD (18 maj 2009)

2 924 Inlägg
18 maj 2009
Köp den dyraste Samsung du har råd med, helst 100hz!

LG är mycket sämre än Samsung, de har massa missnöjda kunder och reklamationer...

Själv kör jag med Philips LCD 42" Ambilight 100Hz som jag är jättenöjd med.

~ Life is short, have FUN! ~

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Tja!

Tack för svaret och infon smile

Jasså jag som trodde att LG gjorde bra tv-apparater. Men hur pass viktigt är det med 100hz?
Har även kollat lite på Philips Amberlight och det är inga fel på dom heller så big_smile

peegee skrev:

LG är mycket sämre än Samsung, de har massa missnöjda kunder och reklamationer...

* Klåpare
1 718 Inlägg
18 maj 2009
Håller med ovanstående.
Köpte en LG 50" plasma för att det var billigt (9000:-) som jag är ganska nöjd med. Funkar bra med datorn också, men billig större är inte bättre än dyr mindre. Dessutom föredrar jag LCD.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Tack för informationen också smile

Har kollat på NetonNet's hemsida och alla tv-apparater som jag skrivit med har 100hz big_smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 maj 2009
Likadant som peegee har också en " LCD 42" Ambilight 100Hz och är också jättenöjd med.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 827 Inlägg
18 maj 2009
känns lite onödigt med 100hz med tanke på att varken LCD eller plasma sänder ut bilden på samma sätt som en vanlig bildskärm...

Sen är ju rent tekniskt sätt alla FullHD 120hz om man räknar på det sättet.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Philips var jag inne på först och kan ännu tänka mig en sådan, men det är jävla svårt val för min del big_smile

alain skrev:
Likadant som peegee har också en " LCD 42" Ambilight 100Hz och är också jättenöjd med.

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Aha ok, kan inte så mycket om hz och vad det är bra för så smile

Eisenhut skrev:
känns lite onödigt med 100hz med tanke på att varken LCD eller plasma sänder ut bilden på samma sätt som en vanlig bildskärm...

Sen är ju rent tekniskt sätt alla FullHD 120hz om man räknar på det sättet.

Kanon..
1 473 Inlägg
18 maj 2009
Som jag sa sist du frågade, samsung tongue

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Haha du är inte glömsk inte wink ne men fan det är svårt val, men jag tror jag köpr på den sista Samsung modellen som jag skrev big_smile

leksak skrev:

Kanon..
1 473 Inlägg
18 maj 2009
LIVINL0UD skrev:
Haha du är inte glömsk inte wink ne men fan det är svårt val, men jag tror jag köpr på den sista Samsung modellen som jag skrev big_smile

leksak skrev:

Tillome morsans gubbe köpte samsung efter mycket om och men o tittande o kikande o jämförande o donande o läsande o grubblande osv osv you get the point big_smile

Bara att sätta dig i bilen o åka iväg te netonnet så är du hemma om ett par timmar med ny tv cool

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Haha det lät ju inga fel direkt, samma med mina polare då dom flesta kör på Samsung så big_smile
Ne fan pallar inte åka till Örebro, var där i helgen och storhandla på Ikea, ska lägga en order på internet istället wink

leksak skrev:
Tillome morsans gubbe köpte samsung efter mycket om och men o tittande o kikande o jämförande o donande o läsande o grubblande osv osv you get the point big_smile

Bara att sätta dig i bilen o åka iväg te netonnet så är du hemma om ett par timmar med ny tv cool

Kanon..
1 473 Inlägg
18 maj 2009
LIVINL0UD skrev:
Haha det lät ju inga fel direkt, samma med mina polare då dom flesta kör på Samsung så big_smile
Ne fan pallar inte åka till Örebro, var där i helgen och storhandla på Ikea, ska lägga en order på internet istället wink

leksak skrev:

Men va fan, det är 8 mils resa så har du tvn idag ju, lätt värt.. mad

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
18 maj 2009
Stirra dig inte blind på den DYNAMISKA konstrasten. Det är bara fejkskit som låter ballt men som egentligen inte spelar nån roll. Kolla den riktiga kontrasten istället. Den brukar ligga på runt 1:1000. Sen ska ju HZen helst ligga på 120 vilket är jämt delbart med 24. Alltså 24p som är det enda rätta när man tittar på film.

Men annars, köp den tvn som har fått vettigt betyg och i lagom storlek. För egentligen ser ju dom flesta tv-apparater exakt likadana ut såvid man inte jämför dom side-by-side.

Whine whine!

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Det är ju inte direkt långt, men har jävla mycket att pyssla med lägenheten nu denna vecka, så blir ju perfekt när jag lägger beställning så kommer den till helgen big_smile

leksak skrev:
Men va fan, det är 8 mils resa så har du tvn idag ju, lätt värt.. mad

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Aha ok, det var lite info som jag inte visste om tidigare big_smile men hur vet man vad den riktiga kontrasten ligger på en tv då? Kan man ränka ut det på något sätt eller. 100hz och 24p är det viktiga alltså för jag kommer titta mycket på blu-ray filmer och spela lite spel smile

Urkas skrev:
Stirra dig inte blind på den DYNAMISKA konstrasten. Det är bara fejkskit som låter ballt men som egentligen inte spelar nån roll. Kolla den riktiga kontrasten istället. Den brukar ligga på runt 1:1000. Sen ska ju HZen helst ligga på 120 vilket är jämt delbart med 24. Alltså 24p som är det enda rätta när man tittar på film.

Men annars, köp den tvn som har fått vettigt betyg och i lagom storlek. För egentligen ser ju dom flesta tv-apparater exakt likadana ut såvid man inte jämför dom side-by-side.

blacken
18 maj 2009
Panasonic Viera serien. http://www.panasonic-center.se/index_produkter.html. Och är det responstid du vill kapa så är det plasma som gäller. Överlägsen LCD:n..

1 582 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Har nu beställt tv:n och det blev en http://www.netonnet.se/index.asp?iid=145067 big_smile

Knegare
719 Inlägg
18 maj 2009
peegee skrev:

Bullshit!!!

8/10 tvapparater som blir reklamerade/reparerade är just samsung. Kolla tex Samsung A456 (tror det var den) vi hade iaf fem stycken där touch-panelen INTE fungerade.

Änn så länge har jag inte sett en enda LG som kommit tillbaka för rep.

William 2009-02-20

Sök