Fenomen på bilträffar.

Stefan Varberg Supraman
20 maj 2009 · 2 300 Inlägg

Bilträffar är roliga och väldigt spännande men så satt jag och funderade varför vissa fenomen nästan alltid händer på träffar eller vad man ska kalla det.
Finns det som är mer eller mindre roligt och en del som är helt bara barnsligt.

tänkte att ni kunde uppge vad generellt ske på dom flesta träffar ni är på.

några fenomen som jag har upptäckt är följande.

Tomgasning: Är nästan på varje träff man är på så är det några som hela tiden tomgasar, ibland med att dumpen hörs men lika ofta upp till varvstopp.
Vad är vitsen kan man fråga sig? det enda jag kan tänka mig är för att få uppmärksamhet men för mig är det inte lockande när en bil tomgasar.

spela tokhög musik: det e gott med musik det håller jag med om men om det e flera som står brevid varann som spelar så får man inte ut något, musik hör till.

Måste köra fort syndromet: Det finns inte dom som kan hålla igen på gasen när dom faktiskt är på ett ställe med bilar och folk i rörelse.
räcker det inte att köra fort på större vägar? det går att hålla igen lite för andras skull?


Detta e några av det jag har upptäkt som ofta är på träffar så skriv gärna vad ni upplever på träffar.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
VolvoHanna
20 maj 2009 · 373 Inlägg

ja jag har upplevt en sak till dom du missat... så fort ngn öppnar en motorhuv så tar det knappt mer än 5s inann det är fullt med folk runt omkring den bilen big_smile

hedley Saaboholic
20 maj 2009 · 3 129 Inlägg

Håller med om de mesta du skrivit, var ju äckligt mycket av nästan allt där på b.la ELMIA som var i år. En hop av blöjraggare som bara stod å förde en jävla massa oväsen antingen via öppna dörrar till sin van dom verkade campa utanför eller vad dom nu sysslade med där de spelade musik som hördes runt halva området..

När jag själv åkte runt där på en liten "cruise" så var det många som låg i röven på varvstoppet och var tvungna att hävda sig, jag menar flera tusen människor istortsett överallt och ingenstans.. då kör man inte i 70-100km/h på 30-50 område..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
torpis Forummoderator
20 maj 2009 · 10 576 Inlägg

Bilträffsrelaterade fenomen stör jag mig inte på. Däremot de som röker mitt bland folk, kastar snus mitt bland folk eller krossar sina tomma ölflaskor mitt bland folk och bilar.  Det är respektlöst.

Vill man krossa glas så varför inte ta med en kvast så man kan sopa upp efter sig när man är klar?  Samma sak med dem som envisas med att burna sönder däck...  ha med kvast och skyffel och städa upp efter sig.  enkelt smile

Senast redigerat av torpis (20 maj 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
20 maj 2009 · 1 313 Inlägg

stör mig alltid på alla som dricker alkohol på bilträffar mad

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
prodrive Avstängd
20 maj 2009 · 962 Inlägg

Jag stör mig på idioter - det inkluderar alla typer som har räknats upp i denna tråden.

5E
20 maj 2009 · 92 Inlägg

För få eller att ingen dyker upp på bilträffen det stör mig.

Muttley
20 maj 2009 ·

Att de som tror de har en bil som är sjukt utmärkande spelar snobb och inte kan berätta vad de har gjort med sin bil är något jag varit med om några gånger.
Nämner inga namn smile Men de var om en bil som var "populär" för typ 3-4 år sen.
Men jag anser att ställer man ut en bil på en bilutställning får man vara social och berätta lite.






(jag var inte blond smal och stora pattar)

Senast redigerat av tkd_rille (20 maj 2009)

fuzzmower
20 maj 2009 · 66 Inlägg

Många glömmer (eller skiter i) att för att få respekt måste man visa andra respekt.

Politik är konsten att leta efter problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.
Saab 9-5 2,3T SE "Concept Nordic" (1999)
M103
20 maj 2009 · 1 570 Inlägg

Stör mig på folk som står och hänger vid bilarna och ser skitnödiga ut och inte hälsar eller öppnar käften.

Alecci
20 maj 2009 · 2 014 Inlägg

- Folk som inmundigar lite för mycket alkoholhaltiga drycker (själv har jag börjat dricka alkoholfri pilsner för att kunna kombinera drickande med bilar).

- Folk som kan stå länge och väl och spana in bilen, för att sedan ge ägaren en kort - men ytterst sur/ilsken - blick innan de går vidare.

- Folk som går/stöter emot ens bil, som kladdar på den eller till och med har mage att luta sig mot den.

- Folk som burnar, gasar och/eller för en massa annat totalt onödigt oväsen.

- Folk som har svårt att hålla sansade hastigheter bland bilar och folk.

- Folk som skräpar ner och/eller krossar glas.

- Folk som är otrevliga, buttra, respektlösa, nedlåtande, etc eller kort sagt uppföra sig anständigt.

Dessa är de fenomen på bilträffar som jag stör mig mest på, kan också översättas till "några av de kategorier folk jag stör mig mest på i största allmänhet".

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Orchid Opeth
20 maj 2009 · 77 Inlägg

Stör mig mest på alla japsbilar.

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.
T16_AeRo
20 maj 2009 · 712 Inlägg

henrikh skrev:
Stör mig på folk som står och hänger vid bilarna och ser skitnödiga ut

Hehe..

golf_greatpower
20 maj 2009 · 257 Inlägg

Jag stör mig på folk som går på en bilträff utan en minsta intresse för bilar. Vad är det för någon mening?

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
ZonaX Svetsare
20 maj 2009 · 3 150 Inlägg

Som några tidigare skrivit så tycker jag inte heller att drickande och snabba bilar är en bra blandning

Var dock inte så farligt på EDPS Emmaboda förra veckan som det varit innan, visst lite raggarfylla stötte man på men dom satt bara i sina solstolar och skrek lite när en bil körde under 14, så det va lugnt.

Senast redigerat av ZonaX (20 maj 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
kawiZz RMR-Crew
21 maj 2009 · 478 Inlägg

v4jessica skrev:
Stör mig mest på folk som ska dricka på träffar. vad är de för mening ?

Är bilträffen på en helg ser jag ju inget som helst problem i det hela, så länge man inte kör därifrån.
Bilträff på en helg utan alkohol är ju som korv med bröd utan korv.

Åter till topic.

Jag stör mig på folk som snor mina öl. Har dock bara hänt en gång.
Stör mig också på att de så kallade racen efter träffarna brukar vara helt utan värde. man byter ställe en massa gånger för snuten alltid ska komma och ha sina långa fingrar med i det hela.

aha_100
21 maj 2009 · 535 Inlägg

lite oftopic kanske,

men senast jag var på en träff slogs jag av hur många som saknar skattemärke?

varför? är det fult?

Slash Saabifierad
21 maj 2009 · 2 026 Inlägg

aha_100 skrev:
lite oftopic kanske,

men senast jag var på en träff slogs jag av hur många som saknar skattemärke?

varför? är det fult?

Man vill vara lite outlaw lol Vågar inte riktigt ta steget att skippa skylten helt tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
IceEyes Varningar: För många..
21 maj 2009 · 2 552 Inlägg

Brukar inte störa mig på något alls, har i alla fall inte gjort det på de träffar jag hitills besökt smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
kolvas
21 maj 2009 · 4 001 Inlägg

v4jessica skrev:

kawiZz skrev:

v4jessica skrev:
Stör mig mest på folk som ska dricka på träffar. vad är de för mening ?

Är bilträffen på en helg ser jag ju inget som helst problem i det hela, så länge man inte kör därifrån.
Bilträff på en helg utan alkohol är ju som korv med bröd utan korv.

Åter till topic.

Jag stör mig på folk som snor mina öl. Har dock bara hänt en gång.
Stör mig också på att de så kallade racen efter träffarna brukar vara helt utan värde. man byter ställe en massa gånger för snuten alltid ska komma och ha sina långa fingrar med i det hela.

Visst blir väl så då men känns ändå onödigt o åka på en bilträff då. Många blir ju fulla o då är de väl ingen poäng i att vara där?

det kan väl visst vara en poäng, lika mycket iaf. som att vara full på krogen.
Men visst, blir folk skitfulla & dryga så blir det jobbigt men det kvittar var man är

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang