3012
Sök

Installera högtalare bak i bilen?

7 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Okej, först o främst, jag är VÄRDELÖS på detta.
Second, jag vill ha det så lätt o billigt det bara går.

Sådär. Okej, jag vill smälla in 2 till högtalare i min bil, där bak.
Det är en Skoda Fabia -01 och den har just nu bara 2 högtalare fram.

Är jag helt ute o cyklar om jag tror att 2 till högtalare räcker om man inte är aspetig med ljudet? Orkar inte pilla med diskanter o bas o sånt gojs..

Sålänge ljudet där bak är likvärdigt eller bättre än original så är jag nöjd. (Borde väl inte vara så svårt?)

Så.. om det räcker så som jag tänkt... (dissa mig inte för mkt om jag cyklar på moln nu) Hur gör jag? (förklara på idiotspråk tack tongue) Och vilka delar ska jag använda?

Vill åter igen påpeka, jag är KASS på detta. Uppskattar noggranna förklaringar som en 2-åring kan fatta. Vad behöver jag för verktyg, vilka delar ska jag ha, hur gör jag?

Tack på förhand! smile

jobbar påre
751 Inlägg
21 maj 2009
jaru..tongue antar att du behöver två högtalare för de försTA:P och då måste du veta vad för storlek du ska ha.... finns de färdiga hål och galler för högtalare i dörrarna ? eller hade du tänkte dig å ha på hatthyllan? om du ska ha på hatthyllan så hade ja köpt 6,9"or om jag varit dig då de spelar bra=) sen äre bara dra varsin kabel till vardera högtalare från stereon. brukar finnas kablar på stereon som du kopplar in dessa för bakhögtalare:P

16 197 Inlägg
21 maj 2009
men du har väl orginalhål i bakdörrarna??

isf väljer du ett par koaxialer (mellanregister med diskant i mitten) så slipper du ju en massa lösa saker å mecka me.,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 maj 2009
Men vänta nu här, varför vill du ha högtalare där bak för? Sitter du inte fram och kör? Vist kan man ha lite bak för att fylla ut med men i första hand så vill man väl ha bra ljud där man själv sitter. Sen så om du nu ska sätta nånting där bak så måste du driva dom med nånting, och om det inte sitter nånting där nu så är det frågan om ifall det finns kanaler kvar på stereon att använda, annars så blir det svårt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
vill bara jämna ut ljudet i bilen, ljudet fram är faktiskt helt okej som det är.. jag är inte petig.. men sitter man bak är det ju bedrövligt, även för mig.

tror jag kör på hatthyllan.. mitt största problem är nog, hurfan drar jag kablarna? ;D alltså jag vet itne ens hur man får loss sina dörrsidor lol

90 Inlägg
21 maj 2009
Så de sitter inte några original hål för högtalare i bakdörren?

jobbar påre
751 Inlägg
21 maj 2009
tror de är hål i hatthyllan istället:) på dem bilarna.. och tror faktiskt de finns på stereon.går de å ställa in "fader" på stereon? går de så BOORde de ju finnas nån sorts utgång oxå

7 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
det stämmer, små söta utrymmen för det högtalare i hatthyllan.

90 Inlägg
21 maj 2009
Köp ett par fräscha 6x9or och driv dom helst med ett steg!

Sök