Volvo 850 Projekt

Sickan_
11 juni 2009 · 945 Inlägg

Shoo!

Idag har jag plockat bort kylarvätska behållaren , börjat rengöra motorn och målat det andra bromsoket där fram.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/683876_fthv4d.jpg
Fått bort lite saker..

Någon som vet om det är riskfritt att plocka bort boxarna i den svarta lådan man ser på bilden?




https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/683878_ybxjyt.jpg
...

Plockade även bort kåpan, och det va inte för vackert där under så där har jag börjat rengöra lite.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/683880_9wlvui.jpg
Rengjort lite

Som sagt har bara rengjort lite än sålänge ska köpa avfettning imorgon så jag får klart det med. Sedan är det bara ny kamrem och ny vattenpump som ska på te den kan rulla på vägarna igen.

Sedan undrar jag ifall det är någon i kronobergrs län eller jönköpings län som har ett par fälgar med däck till 850? det ska helst vara 17- 18 " till ett max pris på 6000. Och det ska vara bultmönstör 4*108

Så detta var allt för idag men det kommer mer nu i dagarna, då jag får mer tid nu när skolan slutar imorgon .

Ha de gött!
//
Dennis

Senast redigerat av Sickan_ (11 juni 2009)

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
klippan855
11 juni 2009 · 2 Inlägg

lampan som började lysa kan bero på en tändnings miss på en cylinder. slocknar efter ett tag.
fick lika på min bil när jag körde med för lite bränsle

Sickan_
11 juni 2009 · 945 Inlägg

klippan855 skrev:
lampan som började lysa kan bero på en tändnings miss på en cylinder. slocknar efter ett tag.
fick lika på min bil när jag körde med för lite bränsle

Okeej jag vet inte vad det kan ha varit en kompis läste av felkoderna på den, och när han gjort det så lös den inte längre sen.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
o_lindh
12 juni 2009 · 347 Inlägg

"Boxarna" är bara att plocka ur men se till så att inte tändningen är på för då går det åt h-e.

Sickan_
14 juni 2009 · 945 Inlägg

Shoo!

Okej tack så mycket för svaret o_lindh!

Idag har jag kapat R-kjolen och tagit bort en bit från den så att den passar på min stötfångare då jag inte ville köpa en ny utan göra något lite eget. och jag tycker att det ser bra ut än sålänge.
Kommer lite bilder på det nedan.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/686162_7to8ac.jpg
Kapade den i ena kanten, tog bort ytterligare ca 3 cm från denna bit så det skulle passa.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/686170_sjopne.jpg
Kapade jäms med kanten.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/686173_klsndw.jpg
Här är det ihopsatt och spacklat skarven och provmonterat på bilen.

Lägger upp en bild på hur det blev med mina målade bromsok med däcken på. Själv tycker jag det bliv redigt najs.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/686181_njmtel.jpg
mina blå målade bromsok.

Detta va allt för idag. imorgon ska jag nog börja med att spackla fronten så att det ser ut som att allt är en bit sen när det är klart ifall ni förstår hur jag menar tongue

Ha de gött!
//
Dennis

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
patrick_90
14 juni 2009 · 347 Inlägg

NÄr lampan lyser så har du förmodligen ett avgas lekage efter eller innan katten kolla det sedan koppla los plus polen på batteriet och sätt till baks den då skall den nollställas och lampan skall vara släckt tänds den i gen så kan den lamdasonden vara trasig eller så är det fortfarande lekage

Patrick^^
Audi A7 3,0Tdi Quattro "Fete Audin" (2012)
Sickan_
14 juni 2009 · 945 Inlägg

patrick_90 skrev:
NÄr lampan lyser så har du förmodligen ett avgas lekage efter eller innan katten kolla det sedan koppla los plus polen på batteriet och sätt till baks den då skall den nollställas och lampan skall vara släckt tänds den i gen så kan den lamdasonden vara trasig eller så är det fortfarande lekage

Okeej men den började juh bara lysa efter att en kompis dragit ur kontakten som sitter på luftburken :S och efter att en annan kompis hållit på lite med dosorna till felkoderna så lös den inte längre sen..

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
-Akerfeldt-
14 juni 2009 · 2 638 Inlägg

Blir nog riktigt sjysst det där smile

Sickan_
14 juni 2009 · 945 Inlägg

Aker_s40 skrev:
Blir nog riktigt sjysst det där smile

Tackar Tackar smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Sickan_
15 juni 2009 · 945 Inlägg

Shoo!

Idag har jag börjat spackla lite på fronten. Och änsålänge så ser det rätt bra ut. slänger upp en bild på hur det ser ut just nu.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/687237_qsw0s5.jpg
Börjat spackla.

det va allt för nu, och ja jag ska bara spackla ihop det i nederkanten utav den svarta " listen " för jag vill ha något som bryter av då jag ska lacka det röda på överdelen svart och det andra rött.

//
Dennis

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Frosted
15 juni 2009 · 1 878 Inlägg

Ryck bort de svarta listerna istället på fronten. men det blir grymt mycket mer spackel då. men då slipper du ha mellanhård plast imellan.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Sickan_
16 juni 2009 · 945 Inlägg

Frozen1985 skrev:
Ryck bort de svarta listerna istället på fronten. men det blir grymt mycket mer spackel då. men då slipper du ha mellanhård plast imellan.

Jo jag hade funderingar på det, men det är juh det att det skulle gå åt grymt mycket spackel då och spackel är inte gratis. Men jag vet inte hur det skulle bli om man tog glasfiberväv under det borde juh bygga upp det en del så det inte går åt så mycket spackel? Någon som vet om det går?

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Frosted
16 juni 2009 · 1 878 Inlägg

Sickan_ skrev:

Frozen1985 skrev:
Ryck bort de svarta listerna istället på fronten. men det blir grymt mycket mer spackel då. men då slipper du ha mellanhård plast imellan.

Jo jag hade funderingar på det, men det är juh det att det skulle gå åt grymt mycket spackel då och spackel är inte gratis. Men jag vet inte hur det skulle bli om man tog glasfiberväv under det borde juh bygga upp det en del så det inte går åt så mycket spackel? Någon som vet om det går?

Kom på en annan sak nu. när du väl har spacklat över dessa lister eller lagt igen efter listerna på fronten så kommer du inte att kunna ta av fronten. för den sitter skruvad bakom dessa lister.

blir en svår nöt att knäcka om du har planerat att plocka av fronten nångång.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Sickan_
16 juni 2009 · 945 Inlägg

Frozen1985 skrev:

Sickan_ skrev:

Frozen1985 skrev:
Ryck bort de svarta listerna istället på fronten. men det blir grymt mycket mer spackel då. men då slipper du ha mellanhård plast imellan.

Jo jag hade funderingar på det, men det är juh det att det skulle gå åt grymt mycket spackel då och spackel är inte gratis. Men jag vet inte hur det skulle bli om man tog glasfiberväv under det borde juh bygga upp det en del så det inte går åt så mycket spackel? Någon som vet om det går?

Kom på en annan sak nu. när du väl har spacklat över dessa lister eller lagt igen efter listerna på fronten så kommer du inte att kunna ta av fronten. för den sitter skruvad bakom dessa lister.

blir en svår nöt att knäcka om du har planerat att plocka av fronten nångång.

Jo jag är medveten om att det blir så men det går inte göra på något annat sätt. Funderar nu på att köpa den nyare fronten istället eller köpa ett annat kjolpaket. Men får se hur jag gör..

Har även blivit erbjuden att köpa ett komplett chassi från en s70 utan inredning och utan motor för 2500, om jag ska köpa den så har jag även funderingar på att ta fronten och baken från den och sätta på 850in. Men jag vet inte hur det kommer att bli. hmm

Senast redigerat av Sickan_ (16 juni 2009)

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
KiWmasTer
18 juni 2009 · 149 Inlägg

det här kommer bli bra på din bil, snyggt med r.kjolen på, ska skaffa det tids nog när man blir lite mer ledig

Volvo V70 "Bsr" (2000)
Sickan_
22 juni 2009 · 945 Inlägg

KiWmasTer skrev:
det här kommer bli bra på din bil, snyggt med r.kjolen på, ska skaffa det tids nog när man blir lite mer ledig

Tackar så mycket. Okeej själv tycker jag att det är det snyggaste smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Sickan_
22 juni 2009 · 945 Inlägg

Shoo!

Varit lite dåligt med uppdates men jag har iaf beställt kamrem och vattenpump nu så det ska komma imorgon så jag tänkte att ja skulle börja ta bort kamremmen och vattenpumpen på bilen.
Men jag stötte på ett problem, är det någon som vet hur man ska få bort denna remskivan som kommer på bild? För vad jag förstått det som så får inte den snurra? stämmer det?
Måste nämligen ha bort den för att få bort kamremmen.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/691895_qigz17.jpg
Någon som vet hur man får bort denna remskiva? vad jag förstått det som så får inte den snurra? men det gör den så fort jag skruvar på den.


Det va allt för nu!

//
Dennis

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
22 juni 2009 · 5 650 Inlägg

kollat igenom hela hänt en hel del=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Sickan_
22 juni 2009 · 945 Inlägg

MrEricsson skrev:
kollat igenom hela hänt en hel del=D

Okeej smile, jodå lite händer det. Men det börjar bli tråkigt nu när man inte har ett öre över till att köpa något till bilen typ sad Men jag gör det som inte kostar hur mycket som helst först så får vi se om ja får tag på något jobb sen så man kan fortsätta med det som är lite dyrare att göra smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
22 juni 2009 · 5 650 Inlägg

Sickan_ skrev:

MrEricsson skrev:
kollat igenom hela hänt en hel del=D

Okeej smile, jodå lite händer det. Men det börjar bli tråkigt nu när man inte har ett öre över till att köpa något till bilen typ sad Men jag gör det som inte kostar hur mycket som helst först så får vi se om ja får tag på något jobb sen så man kan fortsätta med det som är lite dyrare att göra smile

jo förstår i samma sits sj med projektet så

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang