4514
Sök

Har hört en sak, kan det stämma ?

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Tjaa!

Hörde om en kille som hade åkt bakom en bil med släpvagn på 70 väg, sen skulle grabben om släpkärran, men hinner inte innan det blev mötande för bilen gick på tre cylindrar av fyra, tvingas tränga sig in framför han med släpkärran. Kan det bli något med polisen om det ifall tex han med släpvagnen polisanmäler ? Hur lång tid kan det ta innan polisen kontaktar ?

Mvh

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 maj 2009
haha "hörde om en kille..." Klassiker.

Vad ska man säga, går nog inte att få ett vettigt svar på den frågan. Du (eller killen där..) får inte göra en omkörning om du inte är helt säker på att du hinner.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 maj 2009
måste man inte ha bevis eller ett erkännande ?

Inspiration comes standard

NissanMotorsport
25 maj 2009
blir nog ord mot ord, kanske går att bevisa att den även i nuläget går på 3 cylindrar om inte "han" fixat det, om den andra polisanmäler..

Gréve
497 Inlägg
25 maj 2009
äh händer de ingen olycka blir de mest lite svordomar för den som blir omkörd å typ "jävla ungdomar å köra" så de ska nog inte va nån större fara

Med.lem
3 759 Inlägg
25 maj 2009
Hahahahhaha

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
25 maj 2009
MIG1408 skrev:
blir nog ord mot ord, kanske går att bevisa att den även i nuläget går på 3 cylindrar om inte "han" fixat det, om den andra polisanmäler..

jag citerar en som skrev tidigare:

Du (eller killen där..) får inte göra en omkörning om du inte är helt säker på att du hinner.

sen spelar det ingen roll hur många cylindrar du har och ingen av dem fungerar, för du ska inte påbörja omkörning innan du är HELT SÄKER på att du "hinner" och om du märker att du inte hinner, så träng inte den brevid dig, utan försök glida in bakom till din tidigare position, om detta är omöjligt så får du möjligen trängas för att klara livhanken.

5 089 Inlägg
25 maj 2009
nej du behöver inte oroa dig.. eller jag menar din kompis.. eller jag menar att du har hört fel!

men bilen går på alla cylindrar nu?

\Lindgren

NissanMotorsport
25 maj 2009
SoL skrev:
MIG1408 skrev:

jag citerar en som skrev tidigare:

Du (eller killen där..) får inte göra en omkörning om du inte är helt säker på att du hinner.

sen spelar det ingen roll hur många cylindrar du har och ingen av dem fungerar, för du ska inte påbörja omkörning innan du är HELT SÄKER på att du "hinner" och om du märker att du inte hinner, så träng inte den brevid dig, utan försök glida in bakom till din tidigare position, om detta är omöjligt så får du möjligen trängas för att klara livhanken.

Jag tolka det som att en cylinder la av när han börja gasa på och kanske va mer säkert att fortsätta omkörningen tongue men om det är så att den redan gick på 3 innan så spelar de ju ingen roll, man ska va säker..

Supraman
2 300 Inlägg
25 maj 2009
det e upp till föraren som körde om att han fick haveri och att det va det enda han kunde göra för att inte det skulle hända något allvarligt.
sen så är det upp till alla inblandade att se till att inget händer, så föraren med släpet ska släppa om han ser att du får möte och det riskerar att bli en farlig situation

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök