3617
Sök

Jaha då har man smällt --- vad menar försäkringsbolaget ? se sid 2

421 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Efter att ha lagat bilen efter inbrott i helgen, köpt ny dörr och ny ruta till ett fönster samt instrument panel så var jag på väg hem, eftersom det införr med att alla Scania anställda slutade denna tid så tänkte jag ta en omväg för att slippa köerna vilket slutade med en krock.
När jag började sakta in för ett par bilar som saktade ner vid rödljus så SKENADE bilen till, jag frikoppla och bromsa med handbroms och fot men eftersom vi var nära varanda så small det till.

Min bil vart skrot.

Saaben framför mig tappade kofångaren.

Polisen kom och tittade och frågade lite sen sa dom att dom inte kunde se något som var brottsligt och bad oss skriva papper , trevliga var dom , farbrorn jag körde in i åxå, han sa att det e sånt här som händer någon gång.

Vi skrev papper och sa adjö han åkte och jag väntade på polare för bogsering...

Nu inväntar jag Försäkringsbolagets svar men det blir väl till att öppna plånkan antar jag eller behöver jag bara betala självrisken ?

Min bil !

http://imgcash3.imageshack.us/img14/7792/krockad.jpg

Säker d Fiesta delar så finns det......
Senast redigerat av dutten (26 maj 2009)

Mina projekt finns på http://www.garaget.org/dutten

JDM fanatisk!
34 Inlägg
25 maj 2009
Alltid tråkigt med trafikolyckor, men det kunde ju gått värre ändå. Vi är nog alla glada att det inte blev värre smile

Och samma med bilen!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 maj 2009
Bakifrån , oftast dit fel. Du kommer få betala din självrisk. Å om du bara har trafik/halvförsäkring så får du oftast ingen betalning tillbaka. Tyvärr.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

428 Inlägg
25 maj 2009
Tråkigt sånt här. Med rätt försäkring så ska självrisken förhoppningsvis täcka både dina och hans skador!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 maj 2009
btw, glömde fråga tongue vafan e skenade xD.. Bor i ghettot så tongue...

Jag hade tur att jag skrev i mina papper när jag krocka att jag hade ngn minisjälvrisk. ( halvförsärking ) .. Snubben sa på Gjensidge du  ska vara glad att du har valt den för hade du inte haft den så skulle du fått betala 5-8k ... Så jag betala 2000 ( 1000 självrisken + 1000 för att jag e under 24)
Senast redigerat av emijl (25 maj 2009)

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 maj 2009
Trist sånt här, men du kan ju dessvärre räkna på en självrisk iaf! Blir ju 3-4k, beroende på vad du satt på ditt försäkringsbolag? Och är bilen helförsäkrad så fixar dom ju allt! smile

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
25 maj 2009
emijl skrev:
btw, glömde fråga tongue vafan e skenade xD.. Bor i ghettot så tongue

om du tänker dig en ryttare och en hest, och hesten blir skremd och "skenar" iväg... inte en snel hest en skremd hest. tongue
Senast redigerat av SoL (25 maj 2009)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 maj 2009
att bilen börjar typ leva sitt eget liv ? xD

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
25 maj 2009
emijl skrev:
att bilen börjar typ leva sitt eget liv ? xD

ja och eventuellt gnäggar, ställer sig på bakhjulen så föraren trillar ut genom takluckan.
Senast redigerat av SoL (25 maj 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 maj 2009
SoL skrev:
emijl skrev:

om du tänker dig en ryttare och en hest, och hesten blir skremd och "skenar" iväg... inte en snel hest en skremd hest. tongue

Ä?

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

TACS Medlem
457 Inlägg
25 maj 2009
SoL skrev:
emijl skrev:

Reven rev en annan rev tongue
E de en stockholmare månntro?

Hände med mors gamla Mercedes också, att den skenade alltså. Dock ingen krock men det var bara tur att det inte hände i tät trafik.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
25 maj 2009
te_wik skrev:
SoL skrev:
emijl skrev:

Ä?

jag vet inte riktigt hur bekvämt detta känns då det känns väldigt 2004-2005, men here it goes wink
http://www.snelhest.se/

hoppas det löser sig med fiestan föresten wink

421 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
KingWS6 skrev:
SoL skrev:
emijl skrev:

Hände med mors gamla Mercedes också, att den skenade alltså. Dock ingen krock men det var bara tur att det inte hände i tät trafik.

jag är glad att ingen vart skadad och att grabben min inte fick åka med idag... jaha bara å vänta in inbetalningskort för självrisk, att det är mitt fel är ju inget att orda om mna står ju för det man gjort !

Del blir skrot delar sparas för insammling för kostnader från FB !
Senast redigerat av dutten (25 maj 2009)

TACS Medlem
457 Inlägg
25 maj 2009
SoL skrev:
te_wik skrev:
SoL skrev:

Ä?

jag vet inte riktigt hur bekvämt detta känns då det känns väldigt 2004-2005, men here it goes wink

Den sidan gjorde min kväll iaf. hahaha lol

TACS Medlem
457 Inlägg
25 maj 2009
dutten skrev:
KingWS6 skrev:
SoL skrev:

jag är glad att ingen vart skadad och att grabben min inte fick åka med idag... jaha bara å vänta in inbetalningskort för självrisk, att det är mitt fel är ju inget att orda om mna står ju för det man gjort !

Jo, tur att det gick så väl som det gjorde. Hoppas det löser sig fint med försäkring och annan eventuell byråkrati!

//JM

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 maj 2009
SoL skrev:
te_wik skrev:
SoL skrev:

Ä?

Sure.... wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

421 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
KingWS6 skrev:
dutten skrev:
KingWS6 skrev:

Jo, tur att det gick så väl som det gjorde. Hoppas det löser sig fint med försäkring och annan eventuell byråkrati!

//JM

ja den ser inte rolig ut men en sak vet jag bilen är försäkrad sedan en vecka tillbaka trafik iofs men okej hade inte gjort ngn skillnad trist e att jag skulle besikta den för ett nytt år på onsdag....

kollade mina papper ... självrisk 1000:- det verkar lovande ! big_smile
Senast redigerat av dutten (25 maj 2009)

8 894 Inlägg
25 maj 2009
dutten skrev:
KingWS6 skrev:
dutten skrev:

//JM

ja den ser inte rolig ut men en sak vet jag bilen är försäkrad sedan en vecka tillbaka trafik iofs men okej hade inte gjort ngn skillnad trist e att jag skulle besikta den för ett nytt år på onsdag....

kollade mina papper ... självrisk 1000:- det verkar lovande ! big_smile

Har du bara trafikförsäkring på bilen så är det bara att skrota den....

Fotograf på tierpidag.se

Rallyförare
1 075 Inlägg
25 maj 2009
Förstår det mesta i texten men vad menas med skenade?
Fick du häng-gas eller nått i den stilen?

Sök