2096
Sök

Ni som inte kan flytta er vid en omkörning, VARFÖR ?

653 Inlägg
27 maj 2009
golfarn_nr1 skrev:
Dunken skrev:
Tycker folk kan börja stressa ner lite istället för att sitta och reta upp sej på om folk inte flyttar på sej eller inte, ta hellre en titt på hur mycket tid ni tjänar på att stressa så får ni se att det är inte mycke tid ni sparar på att sitta och hetsa i trafiken..

Häls Dunken

Allt beror ju på hur fort man kör smile Kör du tex sträckan Gävle - Kungsängen  lagligt tar de 1.45min och lite fortare då tar de 115min. De är 30min vinst smile

där har du 30 min du hinner tex *censur* på wink

Smoke tires not drugs

Avstängd
658 Inlägg
27 maj 2009
Men assåå....

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
27 maj 2009
en fråga här då, var ute o körde i en tunnel där de är 70, och jag kör precis 70, men lik för bannat har jag en "rövslickare" där bak, och de går ju inte o köra ut i väggrenen, för de kommer sedan bli en 2-1 väg, så de är ju helt vansinne o köra om där då, med vajer räcke på båda sidor om den enfiliga vägen, men nu, varför får inte jag köra mina 70 lagligt utan att ha en idiot ngn meter bakom mig, som riskerar att skada mig och sen även sabba bilen, och kanske skada andra oskyldiga, hur tänker man då? skulle vara kul och se hur ni andra reagerar där!

Mvh Patrik

1 571 Inlägg
27 maj 2009
Funkiee skrev:
en fråga här då, var ute o körde i en tunnel där de är 70, och jag kör precis 70, men lik för bannat har jag en "rövslickare" där bak, och de går ju inte o köra ut i väggrenen, för de kommer sedan bli en 2-1 väg, så de är ju helt vansinne o köra om där då, med vajer räcke på båda sidor om den enfiliga vägen, men nu, varför får inte jag köra mina 70 lagligt utan att ha en idiot ngn meter bakom mig, som riskerar att skada mig och sen även sabba bilen, och kanske skada andra oskyldiga, hur tänker man då? skulle vara kul och se hur ni andra reagerar där!

Mvh Patrik

Ligger kvar, svär som fan och är sur alternativt växlar ner och kör ifrån idioten. I de flesta fall skapar man rejält med avstånd men är det en riktig jubelidiot man har att göra med så gasar han också på och fortsätter ligga för nära. Då kan man kasta ut lite skräp man har i kupén på bilen bakom, snorpapper, bananskal, parkeringsbiljetter osv.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
27 maj 2009
henrikh skrev:
Funkiee skrev:

Mvh Patrik

Ligger kvar, svär som fan och är sur alternativt växlar ner och kör ifrån idioten. I de flesta fall skapar man rejält med avstånd men är det en riktig jubelidiot man har att göra med så gasar han också på och fortsätter ligga för nära. Då kan man kasta ut lite skräp man har i kupén på bilen bakom, snorpapper, bananskal, parkeringsbiljetter osv.

hahahahahah lol ska testa det nästa gång man får en rövslickare smile vilket är lite väl för ofta!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
27 maj 2009
Volvo_Mannen skrev:
Edil_ skrev:
Håller jag hastigheten - orkar man , så går man in. Ibland behöver inte det vara ens nödvändigt. Blir nästan bara värrre.
Håller jag hastigheten och nån ligger och trycker - flyttar ännu mindre på mig
Ligger jag under hastighetsbegränsningen - flyttar mig ut mot vägrenen, uppskattar ett tack
Ligger jag över hastigheten - tackar den som går ut i vägrenen
Ser jag att någon är på väg att göra en idiotomkörning - ut mot mitten.

Detta gäller både när man kör personbil och lastbil tongue

Men visst, man blir irriterad på de som ligger i sisådär 70 på 90 väg och bara vägrar att gå in till kanten..

Du är bra lustig! När du själv kör enligt hastighetsbegränsningen så vägrar du flytta på dej.
Men om du själv kör för fort ser du gärna att andra går ut i vägrenen.
Hänger inte med i ditt tankesätt.

Sa jag inte, jag sa att jag TACKAR dem som går ut i vägrenen om jag mot förmodan skulle ligga 10 km över hastighetsbegränsningen, som ett tack för att dom gör det. Får väl formulera om mig då.

Det är inget säkert trafikbeteende att ränna ut och in på en vägren heller..
Senast redigerat av Edil_ (27 maj 2009)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 Inlägg
27 maj 2009
Så fort du börjar köra för snabbt så tappar du all rätt till respekt från dina medtrafikanter! Du har ju slutat respektera dem, så vad väntar du dig? Är det 70 så kör man 70, är det 90 så kör man 90, det är väl inte så svårt. 1. läs skylt. 2. anpassa fart.

Sitter man och kör med ungarna i bilen och försöker ta sig så säkert som möjligt från punkt A till punkt B så är det rätt störande med folk som inte kan följa trafikreglerna, som säkerhetsavstånd och vansinnesomkörningar. Det riskerar våra liv utan att man kan göra något åt det.

Mitt tips till trafikpolisen: sätt upp hastighetskameror på Centralbron och Västerbron där alla alltid kör minst 15km/h för fort. Kunde bli lite pengar det, och så kunde de plocka lappen av de värsta dårarna.

väggrenskörning avgör jag

1 948 Inlägg
28 maj 2009
så fort du går utanför väggrenen så tappar du all rätt att vara på vägen eller vad man ska säga... uppkommer det ett hinder i väggrenen när du har en bil brevid dig på omkörning... ja då e det ditt fel om du blir tvungen att vejja på honom.

personligen så går jag alltid in på väggrenen med personbil samt med lastbilen OM jag är tom OCH kan vägen. För vad många inte verkar veta är att en lastbil väger 62 ton samt bärigheten på väggrenarna inte är i närheten av lika bra som i vägbanan.

Sen måste jag även säga att ni som inte kan tacka när en bil framför er går ut i väggrenen för att underlätta eran omkörning, ni e antagligen precis samma människor som sitter här och svär över alla otrevliga människor som inte går ut i väggrenen...

4 005 Inlägg
28 maj 2009
baltis skrev:
personligen så går jag alltid in på väggrenen med personbil samt med lastbilen OM jag är tom OCH kan vägen. För vad många inte verkar veta är att en lastbil väger 62 ton samt bärigheten på väggrenarna inte är i närheten av lika bra som i vägbanan.

Jag skulle vilja se den LASTBIL som väger 62 ton smile

Defloratör.
641 Inlägg
28 maj 2009
TLO skrev:
Töntar, småmänniskor med nån sorts småbarnsmentalitet är min förklaring......De anser att de har alla rättigheter men inga skyldigheter. Samma typ av personer som springer ut på övergångsställen mitt framför för att "de minsann vet att bilen SKA stanna!".....

Är lika allergisk jag mot dessa som beteer sig som du beskrev

också samma människor som chansar och går mot röd gubbe. fifan vad mycket folk som fått kasta sig från vägen när jag kommit faraden.

hur jävla svårt kan det vara. RÖD gubbe stå förfan stilla. GRÖN gubbe. gå!

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

32 Inlägg
28 maj 2009
hedley skrev:
Var med om detta när jag åkte upp till Arvika i lördags, var en 70-sträcka nån sur gubbe med liten penis i sin familje van låg å pressa på 70 sträcket eller strax under, jag gav tecken och började köra om, då la han sig mitt ivägen så jag var tvungen att tvärnita för att inte bli prejad av vägen, detta gjorde han 3ggr i rad när jag försökte ta mej förbi.

Till slut kom en kurva då slängde jag i 2.an och direkt när kurvan räta sig pressade mej förbi. Tilläggas kan även att jag vid varje tillfälle tutade på aset osv men han fortsatte att lägga sig mitt ivägen osv.

Sånna jävla idioter säger jag bara, vore det inte för att jag hade en tid att passa hade jag tvingat aset att stanna sedan hade det inte blivit roligt för honom.

/B

Var med om detta på en liten landsväg, bara det att den jag skulle köra om var en stor jä..a lastbil, som slängde sten och smuts på min fina bil.
Han gav bara ett litet ryck i ratten, så kom hela släpet ut mot mig. Hade båda vänster hjulen utanför asfaltkanten.

Kan ju lugnt erkänna att när jag kom om var det rakt in framför och pallnit som gällde..

Gud som haver bilen kär,se till mej som gasglad är , vart jag mej än i världen vänder ska jag skapa svart ränder..AMEN.!!!

32 Inlägg
28 maj 2009
steifan skrev:
tsdi skrev:
steifan skrev:
Kör man för sakta av någon anledning så får man väl helt enkelt göra sig lättomkörd.

Om man har en hel lång kö som kör tex 65 på 90-väg så tycker jag att man helst
bör lugna ned sig bakom och låta de längst fram köra om ett ev hinder först.

Sjukt sjukt irriterande med bilar som ska tränga sig fram i såna lägen, dvs köra om
när det inte finns plats. Såna personer borde definitivt prejas av vägen.

Ofta i dessa led så är det väldigt mycket folk som ej vet var gaspedalen sitter. Eller inte vågar / kan köra om. Har man lite mera mos i kärran så kommer man kanske om ledet i 2 etapper. eller på ett enda försök

Ja ofta i kurvor och liknande när det kommer möte och dessa helt plötsligt nitar och ska tillbaka
i ledet och därför kan orsaka ganska mycket skada. Omoget beteende säger jag.

Med om sånt där rätt ofta då det kryllar av pensionärer i dessa trakter som ligger i 65/70 på 90-vägarna.

Absolut! MEN,.. Om man inte vågar hålla gällande hastighet, tex pga ålder,.. bör man inte va i trafiken längre. Tänkte på det du sa om pensionärer på vägarna.

Gud som haver bilen kär,se till mej som gasglad är , vart jag mej än i världen vänder ska jag skapa svart ränder..AMEN.!!!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 maj 2009
En sak jag har reagerat på är att stora tunga lastbilar nästan jämt flyttar på sig, men inte personbilar, (vilket är lättast att flytta åt sidan?, hmm)

Mkt creeds åt lastbilschaffisarna!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 982 Inlägg
28 maj 2009
psykopatpastorn skrev:
Så fort du börjar köra för snabbt så tappar du all rätt till respekt från dina medtrafikanter! Du har ju slutat respektera dem, så vad väntar du dig? Är det 70 så kör man 70, är det 90 så kör man 90, det är väl inte så svårt. 1. läs skylt. 2. anpassa fart.

Sitter man och kör med ungarna i bilen och försöker ta sig så säkert som möjligt från punkt A till punkt B så är det rätt störande med folk som inte kan följa trafikreglerna, som säkerhetsavstånd och vansinnesomkörningar. Det riskerar våra liv utan att man kan göra något åt det.

Mitt tips till trafikpolisen: sätt upp hastighetskameror på Centralbron och Västerbron där alla alltid kör minst 15km/h för fort. Kunde bli lite pengar det, och så kunde de plocka lappen av de värsta dårarna.

hehe hur många g-orgare kör på exakta exakta hastighetsregler? nästintill NOLLLLLLL

2 982 Inlägg
28 maj 2009
jag är oerhört tolerant när folk gör fel i korsningar, väjningsplikt etc om motpart visar "sorry" eller liknande.
folk med barn i bilen förstår jag att misstag händer.
men vad jag inte kan förstå är VARFÖR skulle man hindra någon MED FLIT?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 maj 2009
Jag håller alltid hastigheten nuu eller förlångsamt!tongue då mina stötdämpare å fjädrar är APPUNG!!!! så mig blir det lätt att köra om!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

474 Inlägg
28 maj 2009
"jag blir så förbannad" brukar jag tänka innan jag petar ner och kör om bilen framför smile

Volvo S60 2.5T AWD

DFFL
9 020 Inlägg
28 maj 2009
Residence skrev:
jag är oerhört tolerant när folk gör fel i korsningar, väjningsplikt etc om motpart visar "sorry" eller liknande.
folk med barn i bilen förstår jag att misstag händer.
men vad jag inte kan förstå är VARFÖR skulle man hindra någon MED FLIT?

För att man är sur liten fjant med mindervärdeskomplex.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
658 Inlägg
28 maj 2009
Fan va de e roligt att minska farten så fort någon ligger å slickar röv, njuter varje gång !

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
28 maj 2009
psykopatpastorn skrev:

Du reggade dig enbart för att göra det här inlägget? Hur gay är inte det?

Vad jag tror att dom flesta inte fattar är att iaf jag (o säkert många många fler) kör för fort för att det är ROLIGT och inte för att tjäna tid. Och då iom att vi nu tycker det är roligt gör att vi faktiskt bryr oss om att lära oss hur vi faktiskt kör, vilket gör att vi ändå blir hyfsat skillade och har hyfsat bra koll.
Och då kan man också jämföra med dom som kör som idioter för att dom inte bryr sig hur dom kör bara dom kommer från punkt A till punkt B. Dom har alltså ingen lust och ork att lära sig köra bättre än vad dom på uppkörningen tycker är tillräckligt (som egentligen inte är tillräckligt) för att få ett kort.

Whine whine!

Sök