2231
Sök

Ni som inte kan flytta er vid en omkörning, VARFÖR ?

Avstängd
658 Inlägg
28 maj 2009
Urkas skrev:
Vad jag tror att dom flesta inte fattar är att iaf jag (o säkert många många fler) kör för fort för att det är ROLIGT och inte för att tjäna tid. Och då iom att vi nu tycker det är roligt gör att vi faktiskt bryr oss om att lära oss hur vi faktiskt kör, vilket gör att vi ändå blir hyfsat skillade och har hyfsat bra koll.

lol

Finns Banor för detta  !! Åk Dit !

Att du skrev så bevisar att du INTE kopplar riktigt där uppe.
Senast redigerat av D-No (28 maj 2009)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 maj 2009
D-No skrev:
Fan va de e roligt att minska farten så fort någon ligger å slickar röv, njuter varje gång !

lol instämmer helt! smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 maj 2009
Undra hur länge detta urartar till 14 åringar som är skittuffa bakom sina tangentbord och det blir världens ordkrig. Likt hur "min dator är bättre än din. min pappa har bättre jobb än din". Enda syftet är att göra motparten skitförbannad.

Första stenen är ju redan kastad här ovan, ngn som tänker sänka sig dit? smile
Senast redigerat av Mortalis (28 maj 2009)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 maj 2009
Mortalis skrev:
Undra hur länge detta urartar till 14 åringar som är skittuffa bakom sina tangentbord och det blir världens ordkrig. Likt hur "min dator är bättre än din. min pappa har bättre jobb än din". Enda syftet är att göra motparten skitförbannad.

Första stenen är ju redan kastad här ovan, ngn som tänker sänka sig dit? smile

gillar du o ha en idiot i arslet? smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 maj 2009
Inte ställer ja mig på bromsen o mår gott av att hindra någon iaf. Finns för mkt idioter därute för att man ska hålla på sådär...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 maj 2009
nja, man ställer inte sig på bromsen, men istället för o komma in i en rondell i normal fart, kan man ju sega lite o tat lungt, allt efter som brukar folk fatta att så fort de inte ligger bakom o trycker så kör jag i rätt hastighet o inte sniglar, alltså tycker jag de är rätt bra, för de är ju då säkert för mig, andra o den bakom mig som ville ligga o trycka smile

Avstängd
658 Inlägg
28 maj 2009
Mortalis skrev:
Inte ställer ja mig på bromsen o mår gott av att hindra någon iaf. Finns för mkt idioter därute för att man ska hålla på sådär...

Min bil känner av när någon är för nära så den tappar  fart av sig själv Honda civic Vti : (Aka) Kit Nighrider big_smile
Senast redigerat av D-No (28 maj 2009)

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

201 Inlägg
28 maj 2009
En liten sammanfattning?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/115409/670251_87dacn.jpg

"det är inte farten som dödar - det är dom oplanerade stoppen"????

Be A Part Of The Driving Force

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
28 maj 2009
handydan skrev:
En liten sammanfattning?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/115409/670251_87dacn.jpg

"det är inte farten som dödar - det är dom oplanerade stoppen"????

It's not the fart that kills, it's the smell wink

Nej men skämt o sido, brukar oftast flytta på mig om någon vill förbi, dock inte vid backkrön eller andra platser där sikten är begränsad.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
28 maj 2009
Brukar göra som så att jag tänder bromsljusen utan att faktiskt minska hastigheten, har jag tur är det någon som faktiskt inte är helt jävla dum i huvudet och minskar avståndet och förstod att jag inte ville köra med ett släp, men så finns det ju dom som tror att "aha han bromsar bara för att jävlas med mig den fan!" och fortsätter bara "jaha han ville bara jävlas med mig, nu jävlar ska han få tillbaka!" så ligger dom där och blinkar och har sig, känner för att ta bussen ibland smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

4 005 Inlägg
28 maj 2009
Passivhet i trafik kommer man långt på!

Avstängd
658 Inlägg
28 maj 2009
Evo-Offer skrev:
Kan ju ta ett idiot exempel nu när jag åkte fårn garaget precis..kom ut på 70 väg som senare ökade till 90..en bil långt fram körde inte fortare MEN han släppte inte förbi folk heller som skapade väldigt stor irritation och lång köbildning..så såg man hur folk började trycka varandra i r*ven sen göra idiotiska omkörningar..men då kan man ju undra VARFÖR man inte kan vara hjälpsam och lägga sig i väggrenen om ma vill köra i 70 och hjälpa till??såna ska inte vara ute på vägen och köra:P

För där ligger mkt skit cool

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
28 maj 2009
Jag har ett bra exempel: Var i vintras när jag ock flickvännen var på väg till BB från Kiruna till Gällivare (12mil) Kan väl erkänna att men blev lite småstressad där i snöröken och renarna som har ett oerhört stort behov av att stå mitt på vägen och se dumma ut. I varje fall kom vi ikapp en mindre lastbil som låg i 80km/h på 100 väg. Snöröken lastbilen medförde gjorde att en omkörning var omöjlig att göra någotlunda säker. Hur jag än blinkade med lysena(5st 100w extraljus) och tutade så vägrade han sakta ner eller köra in på en P-ficka. Han kan ju omöjligt ha missat att jag hade lite bråttom efter blinkandet och mina 100 försök att köra om.
Han har ju inget krav på att han måste flytta, men lite hänsyn kan man väl visa! Jag är helt säker på att jag hade gjort det i den situationen!!
Senast redigerat av RannerKing (28 maj 2009)

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

123 Inlägg
28 maj 2009
Känns inte riktigt som att tråden kommer nå vart,folk e envisa med att blocka och sen finns det de som e för tunga med högerfoten så kommer det nog alltid att vara.andas bara och ta det lungt så flyter allt på tänk på hjärtat smile

272 Inlägg
28 maj 2009
I alla andra länder lägger man sig på tutan och blinkar på helljusen när man får en stoppkloss framför sig, att man inte gör detta i sverige är en fördel, för när man väl gör det så ger det en sjuhelvetes effekt!

Sierra-döbel

Abstraktmänniska
131 Inlägg
28 maj 2009
Mortalis skrev:

Håller med!

Jag skiter i om nån ligger å slickar mig i röven är jag är ute å kör.
Jag ligger i min takt å ligger dom för nära tvärnitar jag å skyller på en räv. eller nått.
Man kommer ju fram endå!

Köp opel bli belåten, Se naturen genom plåten!

Fallow the Reaper
15 Inlägg
28 maj 2009
AcesHigh666 skrev:
Ligger folk lagligt så bryr jag mig inte, om dem inte hindrar mig då. Men om jag ligger lagligt och någon ligger o trycker mig ca 1m bakom... utan avsikt att köra om... det är klart att man ska få ligga nära innan en omkörning, men de som ligger nära fast dem inte tänker köra om.... de får sig en överraskning när jag "bromsar" till lite så dem får småpanik... då brukar de lägga sig längre bak.

men ego idioter finns alltid... stötte på ett äldre par igår som var ute och gick... problemet var bara att trotts massa trafik i en korsning utan övergångställe så skulle dem bara gå rätt över vägen, helt utan att stanna... ända tills jag visade att "jag stannar inte" utan de fick stanna medans jag körde fram till linjen och stannade.

Då hytte de näve o blängde som fan på mig... så jag vevade ner rutan och sa "ni vet att det inte är övergångställe där va" då räckte de ut tungan och var allmänt dumma i huvudet.

sånt pack det finns asså... lika jobbigt med dem som ska gå ut på övergångställe när man har 1m kvar typ. för man "Måste" stanna.

ja det va trevligt trodde jag skulle skratta ihjäl mig när hon räckte ut tungan åt dig :p men sen kan man klart
undra vad det va för några idioter med sina fula skidstavar som tror dom kan gå hur dom vill men men kul var det iallafall..

201 Inlägg
28 maj 2009
Niotusen skrev:
I alla andra länder lägger man sig på tutan och blinkar på helljusen när man får en stoppkloss framför sig, att man inte gör detta i sverige är en fördel, för när man väl gör det så ger det en sjuhelvetes effekt!

Inte vet jag vad du menar med "alla andra länder", men i övriga "siviliserade" europeiska länder har man alltid koll i backspegeln och om du ligger i yttre-filen och ser att det kommer en som är snabbare än dig så slår du på blinkersen och viker in den andra filen.
Inte har jag upplevt tuta och blinkande helljus (vissa ställen i Italien möjligen).... så inte vet jag vilka länder du refererar till....????
Vett och etikett är en regel... följer du inte den så "blir du ihjälslagen"... mad

Be A Part Of The Driving Force

87 Inlägg
3 december 2009
Jag tänker ofta så här när de gäller att släppa förbi eller inte.

Är det massa möte och en bil kommer smygande bakom, dvs han kör lite fortare än mig bara, jag har inte en bil bakom mig, det är ljust och jag ser att inga hinder finns på väggrenen, då svänger jag utan problem in till kanten o håller mitt tempo, ist för att ligga kvar som ett jävla miffo bara för
att påpeka att han bakom inte ska köra för fort.

De är då bättre för mig att bli av med han bakom än att han ska stressas till en dum omkörning bara för att jag ska vara en satans egoist bara för han är olaglig.

Däremot på kvällen, svänger jag aldrig in till kanten, om de inte är så att jag kan köra med helljus under hans omkörning. Kommer aldrig att svänga in till kanten i mörker, för kan aldrig leva med tanken att köra på någon som går där på väggrenen en mörk regning kväll.

Däremot om de som i vissa fall ligger en flick lastbilar framför mig, och jag ligger o väntar på läget o därmed slickar mer eller mindre mitten, och någon dyker upp bakom mig och vill köra om, inte en chans i helvete att jag släpper före han då bara för att han tror sig ha mer bråttom än mig.

Vill han köra om får han vänta o köra om mig efter lastbilen/arna.

Håller med som en annan skrev, att de känns för jävla bra och hjälpa folk i trafiken, känna att allt flyter, än att åka runt o leka lapp lasse mot alla som bryter mot regler i trafiken, då lägger man fokus på fel saker.

Men som med många andra trafikproblem vi har runt om i landet, så beror mycket på dom att folk tycker dom är någon annan när dom är ute o kör sin bil, bilen representerar ju en själv.

Sen till dom där nissarna som svänger ut 2 km innan lastbilen bara för att dom ser att en själv kommer i god fart bakom på motorvägen. Det är dom där killarna / tjejerna som har viktiga jobb / bilar, enligt dom själva, som hela tiden måste hävda sig i trafiken och påpeka att deras bmw är liite bättre än dom andra bmw bilarna där ute.

Tänk om alla hade tänkt som jag i trafiken, hade inte funnits en död i trafiken alls då.
Tänk hela tiden att alla är idioter i trafiken, och han som står vid rondellen o ska köra ut, troligtvis kommer o göra det också. Då blir du inte lika förvänad när han väl svänger ut, och du har redan hunnit bromsa och även om han har gjort fel, så känns de för jävla gött för dig själv som läste hans beteende.

87 Inlägg
3 december 2009
Var för övrigt med om en rolig sak på E4:an på väg upp mot Sundsvall, ca 5-10 mil söder om Hudiksvall.

Hamnade bakom en kombi av något slag, kommer inte ihåg märke, hela tiden när jag skulle köra om så ökade personen, eller la sig i mitten o fetade. Efter mycket om o men lyckades jag trycka mig om med kompisens farsas slöa Volvo 850, såg då att de va en äldre kvinna, 50 års åldern som satt o körde.

Pressade plattan i mattan där på den sköna 2+1 vägen och såg långt bak hur bilen svängde in på en p-ficka. Tänkte väl inte mer på det, men efter några mil såg jag samma bil komma ikapp i backspegeln.
Ser då en man bakom ratten, och då insåg jag o kompisen att kärringen o gubben hade bytt plats för nu skulle han minsann visa vart skåpet skulle stå gubben.

Upp till 180 hängde han på, sen blev de för läskigt till o med för han.
I situationer som dessa man kan glatt ta emot en polis i backspegeln, då är de värt pengarna för nöjjet smile
Hade bara langat fram Visa kortet och lett utav bara fan big_smile

Ibland är de allt kul o jävlas dock, i synnerhet när någon annan ska visa sig bättre än en själv och istället blir den som drar de korta stråt.

Sök