Jag tänker ofta så här när de gäller att släppa förbi eller inte.
Är det massa möte och en bil kommer smygande bakom, dvs han kör lite fortare än mig bara, jag har inte en bil bakom mig, det är ljust och jag ser att inga hinder finns på väggrenen, då svänger jag utan problem in till kanten o håller mitt tempo, ist för att ligga kvar som ett jävla miffo bara för
att påpeka att han bakom inte ska köra för fort.
De är då bättre för mig att bli av med han bakom än att han ska stressas till en dum omkörning bara för att jag ska vara en satans egoist bara för han är olaglig.
Däremot på kvällen, svänger jag aldrig in till kanten, om de inte är så att jag kan köra med helljus under hans omkörning. Kommer aldrig att svänga in till kanten i mörker, för kan aldrig leva med tanken att köra på någon som går där på väggrenen en mörk regning kväll.
Däremot om de som i vissa fall ligger en flick lastbilar framför mig, och jag ligger o väntar på läget o därmed slickar mer eller mindre mitten, och någon dyker upp bakom mig och vill köra om, inte en chans i helvete att jag släpper före han då bara för att han tror sig ha mer bråttom än mig.
Vill han köra om får han vänta o köra om mig efter lastbilen/arna.
Håller med som en annan skrev, att de känns för jävla bra och hjälpa folk i trafiken, känna att allt flyter, än att åka runt o leka lapp lasse mot alla som bryter mot regler i trafiken, då lägger man fokus på fel saker.
Men som med många andra trafikproblem vi har runt om i landet, så beror mycket på dom att folk tycker dom är någon annan när dom är ute o kör sin bil, bilen representerar ju en själv.
Sen till dom där nissarna som svänger ut 2 km innan lastbilen bara för att dom ser att en själv kommer i god fart bakom på motorvägen. Det är dom där killarna / tjejerna som har viktiga jobb / bilar, enligt dom själva, som hela tiden måste hävda sig i trafiken och påpeka att deras bmw är liite bättre än dom andra bmw bilarna där ute.
Tänk om alla hade tänkt som jag i trafiken, hade inte funnits en död i trafiken alls då.
Tänk hela tiden att alla är idioter i trafiken, och han som står vid rondellen o ska köra ut, troligtvis kommer o göra det också. Då blir du inte lika förvänad när han väl svänger ut, och du har redan hunnit bromsa och även om han har gjort fel, så känns de för jävla gött för dig själv som läste hans beteende.