Malabar skrev:
Xuri skrev:
Jo men de med långtradarna då ? han hindrar ingen för han gör ju så gott han kan, eller? och de ogillar du ?
Jag ogillar det ur ett rent personligt perspektiv eftersom hela omkörningsfilen kan bli blockerad under lång tid. Däremot hindrar knappast lastbilschauffören trafiken sett ur ett trafikjuridiskt perspektiv.
hur säker är du på det?
i så fall så hindrar han inte heller ett utryckningsfordon för "han gör så gott han kan"
Malabar skrev:
kolvas skrev:
att bli hindrad är ju dessutom subjektivt, anser jag att jag blir hindrad så blir jag det, det är inte upp till den som utför handlingen att avgöra det.
(naturligtvis så länge jag håller mig inom hastighetsbegränsningen)
Självfallet är det du som subjektivt upplever om du är hindrad eller inte. Den aspekten är tyvärr ganska ointressant sett ur domstolens perspektiv. Det skall oerhört mycket till för att domstolen skall ta hänsyn till din subjektiva uppfattning eftersom det inte regleras i lagstiftningen till skillnad från andra brott som regleras enligt brottsbalken.
jag har varit med om ett sådant här fall där penningbot skrevs ut till han som jag & polisen ansåg utgjorde onödigt hinder, jag kan upplysa dig om att han inte höll med.
Senast redigerat av kolvas (4 december 2009)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må