2256
Sök

Ni som inte kan flytta er vid en omkörning, VARFÖR ?

Avstängd
36 Inlägg
26 maj 2009
MIG1408 skrev:
När jag hamnar bakom en bil på en 90väg som kör för sakta,  senast var idag, väldigt fint väder, torr asfalt, normalstor och fin 90väg, så är de ändåså en jävel som ligger under 80, närmare 70.. lägger mig närmare än 1 meter en liten stund tills jag kan köra om, kör om och svänger in hastigt, bara nån meter framför..

alltså vad är problemet?

om bilen inte funkar som den ska, sätt på varningsblinkersna och stanna så fort de blir lämpligt

om personen är rädd för att köra över 70, skaffa förfan inte körkort

annars ser ja faktiskt ingen anledning till att köra så sakta än att man bara tänker på sig själv och bryr sig inte ett skit om andra.. då kan dom gott å väl ha bilar uppkörda i röven dagligen..

så sant kommer ihåg en dag då en snubbe höll 90 på vänstra filen och vägrade flytta på sig.

Jag fick en blackout och pressade han på cm men ändå vägrade han flyttade på sig efter en stund lyckades jag köra om han?  vad gör han pekar sitt finger mot mig när jag väl körde om han va gjorde jag

baaam panik broms och han körde av vägen och hela hans bil blev skrot men han överlevde jag hade önskat mig att han var död

553 Inlägg
26 maj 2009
AcesHigh666 skrev:
Saab diana, crill27 och MIG1408.. ni verkar ha liknande tankesätt som jag...  De som håller hastigheten ska inte få lida för de som kör för fort, och de som kör lagligt ska skita i dem som kör för fort... ligga nära göra man innan omkörning men annars håller man avståndet.

Ge och ta...

Precis, kör jag på två plus en väg och någon håller 90 och jag av någon anledning kör för fort så ligger jag ju inte nära den personen när det är enfiligt och riskerar att orsaka en olycka. i sådana situationer ligger jag inte nära om de t.ex ligger 80 heller för man kan inte göra annat än att vänta på dubbelfiligt fält för att äntligen få köra om där man tyvärr stöter på ett annat irriterande fenomen - nämligen att framförvarande ökar farten av någon anledning roll

Ugglan-racing
362 Inlägg
26 maj 2009
fyfan det finns gött om dumt folk här asså.! blockera bara för att jävlas??! tänk lite ni skapar större problem och är mer trafik farliga än dom som kör om!

Och att majoriteten är sosse kontainrar som gör dumma omkörningar?? ehm tkr jag verkar konstigt.. jag pendlar en del mil varje dag och jag tkr mestadels att de är nya bilar, speciellt taxi bilar som gör dumma omkörningar, men den som skrev de inlägget kanske bor på månen!!

How does dust taste sucker??

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 maj 2009
BBLAN skrev:
MIG1408 skrev:
När jag hamnar bakom en bil på en 90väg som kör för sakta,  senast var idag, väldigt fint väder, torr asfalt, normalstor och fin 90väg, så är de ändåså en jävel som ligger under 80, närmare 70.. lägger mig närmare än 1 meter en liten stund tills jag kan köra om, kör om och svänger in hastigt, bara nån meter framför..

alltså vad är problemet?

om bilen inte funkar som den ska, sätt på varningsblinkersna och stanna så fort de blir lämpligt

om personen är rädd för att köra över 70, skaffa förfan inte körkort

annars ser ja faktiskt ingen anledning till att köra så sakta än att man bara tänker på sig själv och bryr sig inte ett skit om andra.. då kan dom gott å väl ha bilar uppkörda i röven dagligen..

så sant kommer ihåg en dag då en snubbe höll 90 på vänstra filen och vägrade flytta på sig.

Jag fick en blackout och pressade han på cm men ändå vägrade han flyttade på sig efter en stund lyckades jag köra om han?  vad gör han pekar sitt finger mot mig när jag väl körde om han va gjorde jag

baaam panik broms och han körde av vägen och hela hans bil blev skrot men han överlevde jag hade önskat mig att han var död

Du gjorde vad? DU borde inte HA KORT..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

401 Inlägg
27 maj 2009
BBLAN skrev:

du e en riktig bajsgubbe du,,synd att det inte var typ en lastbil så hade han gjort pannkaka av dig
Senast redigerat av Saab_Diana (27 maj 2009)

4 005 Inlägg
27 maj 2009
BBLAN skrev:

1. Ta fram ett kuvert och klistra på ett frimärke.
2. Skriv Länsstyrelsen, 205 15 MALMÖ,
3. Lägg ner ditt körkort där och klistra igen kuvertet och posta!

Menar du alltså att du har medvetet begått en handling som har resulterat i att någon har kört av vägen och fått sin bil förstörd, bara för att du inte orkar köra lite långsammare bakom honom ett tag? OK... vad hände efter detta då? blev du åtalad?

Avstängd
36 Inlägg
27 maj 2009

jag tror du menar tvärtom

Avstängd
36 Inlägg
27 maj 2009
linuslinje skrev:
BBLAN skrev:

Menar du alltså att du har medvetet begått en handling som har resulterat i att någon har kört av vägen och fått sin bil förstörd, bara för att du inte orkar köra lite långsammare bakom honom ett tag? OK... vad hände efter detta då? blev du åtalad?

så blir det när man pekar fingret nästa gång kan det vara din tur smilesmile

Avstängd
36 Inlägg
27 maj 2009
åtalad näää snubben  han inte ens reagera big_smile

4 005 Inlägg
27 maj 2009
BBLAN skrev:
linuslinje skrev:
BBLAN skrev:

Jag tror du nog har överdrivit lite ditt påstående va? Att hitta på historier i ett forum på internet är väl lite väl overkill?

Avstängd
36 Inlägg
27 maj 2009
nepps

7 100 Inlägg
27 maj 2009
öhhh om ni blir så sådär ireterad och förbannad så borde ni inte ha körkort........

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

778 Inlägg
27 maj 2009
jag varvar upp bemmern då vet dom var som gäller cool

8 894 Inlägg
27 maj 2009
BBLAN skrev:
linuslinje skrev:
BBLAN skrev:

Då får man hoppas att man sitter i ett 60-tons ekipage när du panikbromsar........

Fotograf på tierpidag.se

553 Inlägg
27 maj 2009
BBLAN skrev:

Det värsta är ju nästan att du fattar ju inte hur fel du gjorde, vem släppte ett lämp till dig kan man undra...
Senast redigerat av Chrill27 (27 maj 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 maj 2009
BBLAN skrev:

Jag menar vad jag sa...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

4 005 Inlägg
27 maj 2009
Magnus9-3 skrev:
Man är aldrig skyldig att underlätta en omkörning. Däremot får man aldrig hindra! Det är två vitt skilda saker.
"Läs om och gör rätt"

Och genom att inte svänga in i vägrenen för att underlätta då det var inga hinder, goda förhållanden i vägrenen, så har du hindrat omkörningen och således hindrat trafiken. smile

553 Inlägg
27 maj 2009
linuslinje skrev:
Magnus9-3 skrev:
Man är aldrig skyldig att underlätta en omkörning. Däremot får man aldrig hindra! Det är två vitt skilda saker.
"Läs om och gör rätt"

Och genom att inte svänga in i vägrenen för att underlätta då det var inga hinder, goda förhållanden i vägrenen, så har du hindrat omkörningen och således hindrat trafiken. smile

Man har enligt lag skyldighet att underlätta en omkörning oavsett hur korkad den än är!!

351 Inlägg
27 maj 2009
Jag kan mycket väl vara en sån här "stoppkloss" när jag kör. Oftast på 70- och 90 vägar. Jag håller alltid hastigheten (övningskör..), och om någon kommer ifatt mig snabbt när jag håller 90 på 90-väg så kastar jag mig inte precis ut i väggrenen. Vill personen bakom köra snabbare får de helt enkelt köra om.

Håller man hastigheten borde man inte flytta på sig. Sålänge det inte är utryckningsbilar som ska förbi..

Sök