4612
Sök

Vad tänker folk med när olycker har hänt?

1 142 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
var påväg till uppsala igår och så fick vi möte på en raka och kanske 50meter ifrån mig så tappa dom vänster  hjul fram... ja tvärnita eftersom man Måste ju kolla satt dom mådde bra. efter lite prat så bestämde ja och kompisen oss för att hjälpa henne med bilen. ja sprang ut på en åker och hämta fälgen igen och påvägen tillbaka så höll ja på att få en bil i ryggen och den jäveln kan inte åkt under 70 för de bara fladdra till i tröjjan när den passera! Om 2 bilar står med varningsblinkers och de står nästan 5st där vid den trasiga bilen varför i helvete kan dom då inte sänka farten? kunde blivit en riktig olycka om ja hade fått kärringens bil i ryggen.

201 Inlägg
27 maj 2009
Tänker? Med? Tänker med vaddå?
Du har säkert åkt förbi vägarbeten etc. Tänk dig vilken fara de arbetar under??? Oavsätt! Fartmarodörer med skyddsglasögon... Jorå, jag stannade till en gång (med varningsblinkers och ut med varningstriangel etc etc) för att hjälpa en stackars sate som tydligen hade fått stop. Inte före jag hade vänd ryggen till och var på väg tillbaka - så small det. En yngling i "högsta beredskap" smällde rakt in i min bil. Ursäkt; "Jag så den inte!!!" Du kan lotta dig lycklig att det gick bra... den här gången...

Be A Part Of The Driving Force

Avstängd
41 Inlägg
27 maj 2009
he he tur att det inte var lastbil där du

-utan 940
1 728 Inlägg
27 maj 2009
Det är så i Stockholm, folk skiter fullständigt i att sakta ner för någonting om det inte finns nåt fysiskt hinder på vägen.

Smålänning
7 887 Inlägg
27 maj 2009
Folk är idioter wink

Vägarbetare och liknande borde ha dubbla lönen mot vad dem har, minst, och risktillägg... Riskerar sitt liv varje dag p.g.a dem otacksamma idioter till bilister dem försöker förbättra för...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 108 Inlägg
27 maj 2009
Hänvisar detta inlägget till bloggen då det inte finns så många olika svar. Dom gjorde fel som inte körde långsammare, inte så mycket vi kan göra.

Sök