nån som har nått tips på jätte billiga 8" basar? inga basmonster lr nått utan bara prisvärda 8" för helst under 500 lappen st. enda kravet är väl att dom inte ska gå för djupt då det är i bakdörrarna dom ska landa
för att jag kan å vill men de blir hyffsad låda å 19mm baffel med ett plywood överdrag så det blir ganska stumt ändå. prövade å bara lägga en 8"are (som jag bara har en av ) i hålet å de dunka på bra utan missljud lr nånting^^ å den dravs bara på stereon sen ska ja ha en diskant där med... sen får vi se hur jag delar 8an för vill spara lite mellanregister...
Ehm, hur djupt dom spelar bestämmer du ju med delningsfilter eller delningen på steget. Att dom sen kanske klarar att spela djupare än vad du vill är ju en annan sak, men det är ju ingenting negativt.
impacten var ganska nice synd att de bara fanns en kvar =/ men de vore ju nått å lägga i bagagen^^
ang delningen så vet jag det där men det känns dumt å slänga ut 2300 för basar som troligen basar värre än vad det andra skiten jag har kan hänga med. skulle bara försvinna ljud i basdunket isf :S
Nja nu har du nog missuppfattat lite här, bara för att dom är dyrare så betyder det inte att dom spela högre, det avgör du med gainen och volymkontrollen på stereon. Oftast så är det så att dyrare högtalare spelar finare och bättre, men om du vill få fart på dom så måste du ju ha ett slutsteg och ju mer effekt det ger ut desto högre kan högtalarna/basarna spela. Till en viss gräns dock.
mjo... jag e tröt... XD plus har en dålig dag har byggt högtalare hemma så jag kan allt de där egentligen, har bara haft en allmänt dålig dag när det gäller å formulera å veta själv vad jag menar XD vete fan faktiskt hur jag tänkte när ja skrev dedär :S oh well.. idiotförklarad skulle jag väl blivit för lr senare ändå XD
hur som helst, det får nog bli tanlon basen från jula... då den matchar nog resten i ljudkvalitet, så får de bli bättre basar sen när man fått jobba ihop lite pengar =/ plus att det finns fler saker från jula jag vill beställa så det passar sej bra tack för alla tips iaf