5314
Sök

Nyköpt Golf IV Gti

1 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Hej,

Jag har köpt en golf iv gti och tänkte lägga in r32 avgassystem från katten funkar det?
kollade under bilen såg inte så mycket utrymme för det, har någon tips på vad ja ska göra.

andra frågan :

tänkte lägga in en öppen luft filter på den också men hört mycket om att luftmassmätaren förstör e det sant eller ska jag satsa på det. big_smile

Tack i för hand gärna snabb svar

181 Inlägg
28 maj 2009
Hej.

Du kommer nog ha roligt med din bil, det har iaf jag haft. När det gäller avgas så vet jag inte. Dåligt med plats på min för dubbla slutrör(jag har 4 dörrars 01) O filtret. tjaa du lär säkert få massa olika där, Fakta som jag vet. Dåliga o smutsigt filter kan skada mätaren(på alla bilar) om där fastnar nåt på tråden som gör att den går isönder. Men ett bra filter o som man gör rent ofta är inga problem. jag har inte haft några iaf.

Det som är viktigt på alla öppna är ju bra med friskluft. för varmt så är ett sportfilter i boxen bättre..

Lycka till, finns mycket att göra om man har pengar till det wink

Mvh kent

1 853 Inlägg
28 maj 2009
Det är nog inga problem att montera på ett R32:a katt back system. men det blir säkert lite modifiering för att få i hop det hela...

men kan du svetsa och så, så ska det nog inte vara några problem... kan du inte svetsa själv eller känner någon som kan så blir det säkert lite dyrare...

men som tidigare talare på pekat allt går med dom rätta pengarna och kunskapen....

lycka till! smile

/mvh soyd

Sök