Har varit tyst här nu ett tag. Dock ser det ut som om tråden kanske skulle kunna vakna till igen. Har beställt hem huv dämpare, funderar på turbo och kopplingsbyte + ett och annat smått och gått. Får se vart detta bär...
Har inte hänt sååå mycket den senaste tiden, har installerat huvdämpare samt lagt på vinterdäcken. Kan säga att det var liiiiite tight att få på 16" fälgarna med de nya bromsskivorna, men efter att ha visat slipmaskinen åt bromsoken så passade det, med 1mm marginal Huvudsaken att det snurrar...
Nästa säsong, ja, vad säga? Har köpare åt mitt nuvarande turbo och skulle bara behöva hitta ett nytt till passligt pris, har tittat på GT3071R 0.64 men inte bestämt mig ännu... Har även kollat in ett par alternativ till ny koppling för 2011, får se. Någon som har en 3071 i bra skick liggandes?
Senast redigerat av tom_rosenback (12 november 2010)
Såja, nu var det bestämt. En Garret GT3071 0.64 blev precis beställd, borde anlända senast nästa vecka, återkommer med bilder på skönheten. Detta leder då till att ny koppling skall infinna sig till våren, nya olje och vatten slangar till turbon och ny mappning... Mål runda 400hk, får se hur länge motorn håller...
Nu har turbon anlänt, hämtade även nya stålomspunna vatten och oljeslangar då de jag har nu fortfarande är metallrör som man inte vet när spricker. Kommer att försöka få turbon installerad i helgen även uppstart hoppas jag på. Här är några bilder på turbon.
Kul att du tar tag i de igen! tycker vingen passar riktigt bra, varit sugen nu ett tag att skaffa mig en! turbon och de låter ju kul också! jag bygger motor nu i vinter och ska skaffa ny turbo, koppling och så, jag tror en GT3076R kommer passa bra. Hoppas att du får ihop bilen i helgen nu med!
Kul att du tar tag i de igen! tycker vingen passar riktigt bra, varit sugen nu ett tag att skaffa mig en! turbon och de låter ju kul också! jag bygger motor nu i vinter och ska skaffa ny turbo, koppling och så, jag tror en GT3076R kommer passa bra. Hoppas att du får ihop bilen i helgen nu med!
MVH // J
Tycker själv också om vingen, har tidigare funderat på varför den inte har suttit originalt på europeiska bilar också :S En ny koppling blir det nog för mig med men mera mot vårsidan. Jag skall göra mitt bästa och hoppas allt passar.
Driftkungen skrev:
Var ett tag sedan man kollade in. Kul att du fortsätter jobba på bilen då den känns perfekt som den är! Mvh Mike
Med tidigare bilar har det varit så att när dom blivit "klara" så har dom sålts, Nismo är inte "klar" ännu
supraturbo skrev:
blir ju kalas bra detta Mvh//M
Det tror jag med
shogun skrev:
Bara att kämpa på. Varje liten grej du fixar för dig ett steg framåt Blir ju attans bra det här.
Så är det, hoppas på det bästa jag med och stor njutning i sommar.
Allt gick enligt planerna för helgen. Skruvade hela lördags eftermiddagen och fick turbot bytt utan större problem. Det blev lite trångt runt motorfästet när jag skulle ha dit det nya turbot, men efter lite justering av värmeskölden (elr vad det nu är) som sitter fast i motorfästet så slank det nya turbot dit utan problem. Även alla sug/tryck rör passade fastän insuget/kompressor utloppet var av annan modell på det nya turbot. Även första starten gick bra, mycket nöjd! Bara att vänta till våren nu och få bilen mappad för lite högre tryck, den är nu mappad för 1.3bar så det skall väl räcka för i vinter. Några bilder från lördagen.
Det gamla turbot på väg ur, T28bb.
En jämförelse mellan det nya GT3071R och det gamla T28bb, en viss skillnad.
Det nya turbot installerat, lite rördragning så var det klart.
Blir att börja spana in alternativ till en ny koppling nu...
får man fråga varför du valde en 3071 istället för en 2871 när du inte har högre mål än 400?
Satt och jämförde mitt gamla aggregat mot detta och kom fram till att det inte var ngn större märkbar skillnad på deras respons, 3071an räcker också en bit längre än 400 så ifall jag kommer på att slänga i lite smidda grejer så behöver jag inte byta turbo direkt.
Gillar verkligen allt du gjort med din bil! Fälgarna och kolfibern i fronten blev båda helt klockrent. Det enda jag inte gillar är nog färgen på bilen, men det är ju en smaksak
Har du planer på mer modifikationer inuti bilen i nuläget förresten? Känns som att det kan behöva en uppdatering för att spela med den i övrigt grymma bilen.
Men somsagt, jävligt bra jobbat och gillar din entusiasm. Fortsätt så!
Gillar verkligen allt du gjort med din bil! Fälgarna och kolfibern i fronten blev båda helt klockrent. Det enda jag inte gillar är nog färgen på bilen, men det är ju en smaksak
Har du planer på mer modifikationer inuti bilen i nuläget förresten? Känns som att det kan behöva en uppdatering för att spela med den i övrigt grymma bilen.
Men somsagt, jävligt bra jobbat och gillar din entusiasm. Fortsätt så!
Färgen på bilen är original, och kommer antagligen att förbli så men man vet aldrig
För interiören har jag inga större planer för tillfället. Har dock funderat på svart läderklädsel och ny ratt men i övrigt är jag nöjd.
heej, vad heret spridmodellen som sitter i sr20det? dom ser ju anorlunda ut? vart köpte du dina 750cc spridaer? hur länge räcker dom till i hk / bensin? //johan
heej, vad heret spridmodellen som sitter i sr20det? dom ser ju anorlunda ut? vart köpte du dina 750cc spridaer? hur länge räcker dom till i hk / bensin? //johan
Vad dom heter? JECS är märket, vet inte riktigt vad du menar med "heter". SR20DET har side-feed typ, medan det i CA18DET sitter det top-feed spridare, därför ser dom olika ut. Spridarna köpte jag på z-power.fi. 720cc skall nog räcka till en bra bit över 400hk, detta är förståss väldigt beroende på bränsletryck.