Har nu skruvat klart för denna helg. Inga större, inte ens mindre motgångar har uppkommit under helgens skruvande, alla bultar och muttrar samt bromsarnas luftningsskruvar öppnades utan större svordomar

Inte ens bromsrörena sade upp sitt kontrakt.
Det som blivit gjort/installerat under fredag och lördag är:
- 315mm Brembo bromsskivor fram även nya klossar
- Goodridge stålomspunna bromsslangar runtom
- Bromsokena lackade i kopparfärg
- Oljefilter sandwich platta så att oljetemp mätaren kunde kopplas in
- Främre stötdämparnas nedre fäste modifierat så att däcken inte skall ta i fjädern
- Kör höjden inställd på stötdämparna
Det som lämnade ogjort var installation av Walbro bränsle pumpen, Nistune kortet (saknar licens ännu), Z32 MAF (inte möjligt att installera utan att Nistune är installerat). Allt som allt är jag väldigt nöjd med slut resultatet. Här följer några bilder från lördagens skruvande.
Främre bromssköldarna knackades raka så att de nya bromsskivorna skall rymmas att snurra. Här syns även bromsoks adaptern installerad
De nya lackade oken samt de nya 315mm Brembo skivorna installerade.
Skar till gummi mellan lägg till övre fästet av bakre stötdämparen i hopp om att få tyst på "klonk" ljudet. Efter testkörning så visade det sig att ljudet fortfarande är kvar, dock något dämpat.
På marken igen, riktigt nöjd med slut resultatet. Kombinationen mörka fälgar och koppar bromsok passar riktigt bra. Här saknas frontläppen när den ännu ligger på arbetsbänken, hoppas få den klar snart. (Farsans Fiat 127 ses i bakgrunden
)
Annan vinkel på fälgarna.Återkommer med bilder och text så fort något händer.