2059
Sök

Totalrenovering: Volvo 940 Turbo Mattsvart/Kolfiber goes R + 600hk motor UPDATE/ nu lackad mattsvart

1 738 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
Linkan_740 skrev:
Läst igenom hela tråden nu, och måste säga att du gör ett utomordentligt jobb smile Kul när saker görs seriöst så det inte blir halvdant när det är färdigt smile Bra jobbat! Detta ska följas smile Mvh/Linkan

Tackar linkan big_smile Jag gör nog en del jobb som ingen skulle göra smile Men så har jag ju en sjukdom som heter "Pedant"
med tongue Det kan nog bidra med att resultatet blir som det blir

Mvh
Senast redigerat av 940RDALLE (27 april 2010)

MarcusHansson
763 Inlägg
1 maj 2010
Har läst hela tråden nu, allt ser kanon bra ut smile
Lycka till smile

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!

2 419 Inlägg
1 maj 2010
Vart köpte du fronten? eller är det original 850r front?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
1 maj 2010
Riktigt spännande bygge. smile

Ang bränslesystemet blir jag dock fundersam över din koppling.
Jag är långt från expert på detta, men enligt mina beräkningar måste Pump A & B jobba exakt lika fort för att det inte ska bygga tryck i catchtanken eller att den ska bli tom.

Det du bör göra är att dra returen från motorn till catchtanken och sätta den anslutningen och anslutningen från Pump A (intank-pumpen) på sidan av catchtanken ganska högt upp, sen nyttjar du anslutningen högst upp på catchtanken som retur till ordinarie tank.

På det sättet har du alltid en fylld catchtank samtidigt som det inte bygger tryck i catchtanken. smile

1 738 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
MasterDevil skrev:
Har läst hela tråden nu, allt ser kanon bra ut smile
Lycka till smile

Tack så mycket smile

strandberg31 skrev:
Vart köpte du fronten? eller är det original 850r front?

Det är en vanlig 850r front!

sirmiro skrev:
Riktigt spännande bygge.

Jag är långt från expert på detta, men enligt mina beräkningar måste Pump A & B jobba exakt lika fort för att det inte ska bygga tryck i catchtanken eller att den ska bli tom.

Det du bör göra är att dra returen från motorn till catchtanken och sätta den anslutningen och anslutningen från Pump A (intank-pumpen) på sidan av catchtanken ganska högt upp, sen nyttjar du anslutningen högst upp på catchtanken som retur till ordinarie tank.

På det sättet har du alltid en fylld catchtank samtidigt som det inte bygger tryck i catchtanken.

Tackar big_smile Det där du säger med bränsleledningen så kommer jag göra om det nu, du har faktiskt en poäng nu när jag tänker om, så det var bra att du sa det smile Tack för tipset iaf smile

2 419 Inlägg
2 maj 2010
Tror du denna fronten passar bolt-on på en 740 -90? smile

1 738 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:

Nej tyvärr det tror jag inte sad Det du kommer få göra är egna fästen. Jag gick den svåra vägen och byggde av alu vinklar, allt för viktens skull smile sen såg jag att jag kommer få spackla lite springor vid mina lycktor för lysena täcker inte den springan tyvärr. Men på 740 så är ju fronten spik rak det är den inte på 940. Så du får nog spackla ännu mer. Det behövs inte kapa fronten varken sidleds eller bredd.

Enbart för dig så ska jag lägga upp bilder hur jag gjorde wink Dom läggs upp imorgon!!

MVH

675 Inlägg
3 maj 2010
940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:

Nej tyvärr det tror jag inte sad Det du kommer få göra är egna fästen. Jag gick den svåra vägen och byggde av alu vinklar, allt för viktens skull smile sen såg jag att jag kommer få spackla lite springor vid mina lycktor för lysena täcker inte den springan tyvärr. Men på 740 så är ju fronten spik rak det är den inte på 940. Så du får nog spackla ännu mer. Det behövs inte kapa fronten varken sidleds eller bredd.

Enbart för dig så ska jag lägga upp bilder hur jag gjorde wink Dom läggs upp imorgon!!

MVH

Men 740 -90 och framåt hade ju den nya fronten som liknar 940 fast utan dimlysen smile Annars är det samma front smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 maj 2010
940RDALLE skrev:
sirmiro skrev:
Riktigt spännande bygge.

På det sättet har du alltid en fylld catchtank samtidigt som det inte bygger tryck i catchtanken.

Tackar big_smile Det där du säger med bränsleledningen så kommer jag göra om det nu, du har faktiskt en poäng nu när jag tänker om, så det var bra att du sa det smile Tack för tipset iaf smile

Vill inte se ett seriöst bygge strula med bränslet. wink

1 738 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
sirmiro skrev:
940RDALLE skrev:
sirmiro skrev:
Riktigt spännande bygge.

Vill inte se ett seriöst bygge strula med bränslet. wink

Det är sant big_smile Är tacksam för hjälpen, för jag har alldrig gjort nått sånt här förut så hjälp behövs ibland big_smile

2 419 Inlägg
4 maj 2010
940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:

MVH

uj det lät krångligt tongue men tackar för all info!!

8 Inlägg
4 maj 2010
Har läst igenom hela tråden nu, ser riktigt bra ut och kommer att följas. Man blir rätt sugen på att börja bygga lite själv faktiskt tongue

Lycka till :tummenupp:

75 Inlägg
4 maj 2010
Jonext skrev:
Har läst igenom hela tråden nu, ser riktigt bra ut och kommer att följas. Man blir rätt sugen på att börja bygga lite själv faktiskt tongue

Jag har också läst hela tråden nu! Jag gillar looken skarpt!
Passar r-kjolen (?) fram rakt på? Om inte, vad behöver fixas innan den gör det ?
Senast redigerat av IT (4 maj 2010)

1 278 Inlägg
4 maj 2010
IT skrev:
Jonext skrev:

Passar r-kjolen (?) fram rakt på? Om inte, vad behöver fixas innan den gör det ?

haha du hade väl läst igenom hela tråden? smile den senaste sidan så är det nästan bara om hur han har fått på fronten wink om de är den du menar? smile

Street Knight

75 Inlägg
4 maj 2010
940RDALLE skrev:
Fronten passar rakt på smile så man slipper kapa o spackla i 3 veckor igen big_smile
http://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/910931_p8zteg.jpg

missade denna mening =P

1 738 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Jonext skrev:

Tack så mycket!!! big_smile

1 738 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
IT skrev:
Jonext skrev:

Tack så mycket big_smile Nej tyvärr den passar inte rakt på, men 1 dags skruvande så är den dit och färdig för lack wink inga stora ingrepp som behövs o göras. Har man bara original stöten kvar så går det på nolltid!!

1 738 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Hejsan Hejsan!!

Bilder till strandberg31, ursäkta att jag är försenad men minneskortet till kameran har vart på äventyr ( råkade tappa bort det ) tongue

Ja vi börjar väl på baksidan. Andvände mig av 90* alu vinklar, och sedan satt det som något extra fäste på fronten som gör att man kan få monteringen rak, den kortade jag ner och stte den där mina alufästen skulle sitta.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/923332_yyc5jv.jpg

Som jag sa några inlägg tidigare så gjorde jag nog på det svåraste sättet enbart för viktens skull, och förr att kunna skruva åt fronten var jag tvungen att ta upp et hål på vardera sida för att kunna skruva åt skruvarna smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/923337_th7kov.jpg

Skit dålig bild men här är original fästet på sidan av spoilern. Då gjorde jag så att jag tryckte upp spoilern så jag fick jämn springa mellan skärm o spoiler, ritade sedan på karossen vart skruvhålet skulle vara
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/923339_0wwqzn.jpg

Så här har jag passat in det nu på båda sidor
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/923341_ik82qu.jpg

Men här har ni då springan jag pratade om som behövs att spacklas igen. MEN spacklar man i springan så får man inte bort själva stötbalken om man behöver ha bort den
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/923346_dro6nl.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/923357_44acbx.jpg

Där har ni lite bilder!!

Hål koll på tråden ikväll för då kommer det nya bilder på vad som har hänt i garaget och även en liten gissa vad det är bild igen tongue och sedan bild på vad som ska beställas

Hörs ikväll!!!

2 419 Inlägg
8 maj 2010
Tack för bilderna!! då får man sitta klistrad vid datan i kväll då tongue

snickare
612 Inlägg
8 maj 2010
kör med orginalisterna som sitter på 940 stöten uppepå orginal om de går?
för övrigt gillar ja denna bil,för de görs ordentligt (Y) inge som bara slaffsas ihopp bara för att kunna skapa en projekt tråd. lycka till hoppas bilen inte blir stående i garaget allt för länge smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

Sök