8097
Sök

Smitare körde på mig bakifrån!

9 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Ikväll blev jag påkörd bakifrån av någon förhistorisk lättmc vid statoil i Sköndal, Stockholm. Precis köpt mig en Bmw 328 e46 och är ute o glänser så händer detta.. iaf kliver ur bilen och förarn som knappt kunde svenska och stank sprit skriker "aj min pung! varför bromsa du för".. svarar korrekt "jadu, det är väjningsplikt här". Springer in i bilen för att hämta mobilen och fotta plåten då snubben verkar skum, när ja rotar efter luren får han igång hojen, försöker stoppa drägget men han har redan bestämt sig och försvinner iväg, men hinner se plåten - som tur är!! ringde polisen och anmälde skiten - blir en riktig anmälan imorn.

nu till _FRÅGAN_ : vad kommer detta kosta mig? plåten är riktig och den är inte rapporterad stulen (avställd), men det känns ändå som att ja kommer åka på några tusen bara "för att"..

om detta händer igen, vad gör man? putta omkull direktimporten när han försöker starta?

/ Upprörd och förbannad

12 086 Inlägg
30 maj 2009
direktimporten haha lol

Du har inget vittne?

2 283 Inlägg
30 maj 2009
JapMax skrev:
direktimporten haha lol

R.I.P. Michael Jackson!

224 Inlägg
30 maj 2009
Hmm ja det här va lurigt. Jag gissar på 2876:- och 50 öre.

Eller kan du ju ringa försäkringsbolaget och kolla, dom kanske vet?

Ge fan i TexasBoB!

9 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
nä tog inget vittne, kameran från macken borde ju kunna styrka att han va där - om det kommer till det..

enligt polisen ska det inte kosta mig något alls.. tur det!

nästa gång ska jag ta regnr det absolut första jag gör, hade det varit en snabbare hoj så hade ja aldrig hunnit se..

OEM <3
6 957 Inlägg
30 maj 2009
"Direktimporten" lol

De ska inte kosta dig ett öre, sen har du reg.nr så har du ju kontaktat polisen.
Sen tkr jag du ska åka till bensinstationen och kolla så att de kom med i kameran

OEM <3

Saabifierad
2 031 Inlägg
30 maj 2009
Tja vad gör man om en person försöker smita på hoj? ser du att han försöker starta så springer du fram, drar om nyckeln (som vanligtvis finns nära styret, precis framför föraren) och behåller den tills det är klart, utan nyckel går det inte att starta hojen. Hinner du inte springer du till höger sida och trycker på en knapp på styret bredvid gashandtaget, det är ett nödstopp, då bör du ha tid att ta nyckeln.

Låter som att snubben smet eftersom han inte hade försäkring, vanligt bland dessa att smita.
Hoppas att det löser sig. Får du betala för det hela själv kan du alltid ta reda på adress, kollar upp vart hojen står och punkterar däcken eller något.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 maj 2009
Slash skrev:
Tja vad gör man om en person försöker smita på hoj? ser du att han försöker starta så springer du fram, drar om nyckeln (som vanligtvis finns nära styret, precis framför föraren) och behåller den tills det är klart, utan nyckel går det inte att starta hojen. Hinner du inte springer du till höger sida och trycker på en knapp på styret bredvid gashandtaget, det är ett nödstopp, då bör du ha tid att ta nyckeln.

Låter som att snubben smet eftersom han inte hade försäkring, vanligt bland dessa att smita.
Hoppas att det löser sig. Får du betala för det hela själv kan du alltid ta reda på adress, kollar upp vart hojen står och punkterar däcken eller något.

Då är han ju lika dum själv, om han springer runt och förstör ? Inte för att jag tycker att han har gjort fel, Men jävligt onödigt och göra nått illa.. Då får man ju inte ut nått av det..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 maj 2009
"Direktimporten" kanske stack för att han saknar försäkring, för att hojen var avställd. Eller helt enkelt för att han stank sprit som TS sa tongue

Råkar du ut för samma sak en gång till, se till att få tag på regnummer och låt honom sedan löpa. Ingriper du kan du tyvärr råka illa ut själv i detta sjuka samhälle. Finns allt för många exempel på folk som ingripit vid rattfylla och sedan åkt dit för misshandel...

Upplever du en person som alltför berusad för att köra hade jag förmodligen ingripit ändå och skyllt på att han var berusad. Hellre en anmälan på mig än en ihjälkörd person...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

huh?
10 427 Inlägg
30 maj 2009
Kan det i sämsta fall hamna på din egen vagnskadeförsäkring?

Eller hur funkar det? Om man nu inte skulle kunna få tag på mc-tomten/mc-tomtensförsäkringsbolag.

Saabifierad
2 031 Inlägg
30 maj 2009
ExXtr3me skrev:
Slash skrev:

Då är han ju lika dum själv, om han springer runt och förstör ? Inte för att jag tycker att han har gjort fel, Men jävligt onödigt och göra nått illa.. Då får man ju inte ut nått av det..

Syftar du på det sista jag skrev? grejen är följande: om snubben på motorcykeln nekar då läggs polisanmälan ner och i slutändan är det brottsoffret som får betala (om han inte kan få ersättning av Trafikförsäkringsföreningen). Ditt förslag är alltså att man bara ska knyta handen i fickan och betala för något helt onödigt bara för att man får ju inte vilja någon något illa, vad får man ut av det???

Nu handlar det också om vad för skador som uppkommit, om vi säger några små repor så spela roll, har vi däremot en kofångare som spruckit rätt rejält och det kostar 6000 kronor att laga, det är en del pengar.
Senast redigerat av Slash (30 maj 2009)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 maj 2009
Slash skrev:
ExXtr3me skrev:
Slash skrev:

Syftar du på det sista jag skrev? grejen är följande: om snubben på motorcykeln nekar då läggs polisanmälan ner och i slutändan är det brottsoffret som får betala (om han inte kan få ersättning av Trafikförsäkringsföreningen). Ditt förslag är alltså att man bara ska knyta handen i fickan och betala för något helt onödigt bara för att man får ju inte vilja någon något illa, vad får man ut av det???

Nu handlar det också om vad för skador som uppkommit, om vi säger några små repor så spela roll, har vi däremot en kofångare som spruckit rätt rejält och det kostar 6000 kronor att laga, det är en del pengar.

Att man inte ska göra någonting, tror jag inte att jag nämnde.. Vad får man ut på och springa runt och göra samma sak? eller punktera däck?
det var det jag menade..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

typ..eh..va?
582 Inlägg
30 maj 2009
ExXtr3me skrev:
Slash skrev:
ExXtr3me skrev:

Att man inte ska göra någonting, tror jag inte att jag nämnde.. Vad får man ut på och springa runt och göra samma sak? eller punktera däck?
det var det jag menade..

Man får hämd.

Om han inte står för vad han har gjort så kan han ju få vad han förtjänar...

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

2 982 Inlägg
30 maj 2009
varför tar du inte regnr och skickar det till 71456, då får du även veta vart ASET bor.
matcha namn och ort på eniro.

9 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
done and done.. nä att agera våldsamt är nog inte smart, ta nyckeln är inte våld men lär ju leda till det... det bästa man kan göra är väll att fota/filma direkt när man kliver ur bilen

iaf, snubben tappade sitt visir och en del av hans framkåpa gick av, plockade upp delarna och nämnde det för polisen fast de verkade inte så intressant, ist fick ja massa frågor om det var mörkt ute eller om det hade regnat :s  är ju i sånnahär situationer man önskar att polisen faktiskt kunde agera som poliser och åka ut till den här snubben, kolla på hojen, märka att framkåpan är av och min del passar perfekt och att hans hjälm saknar visir, kanske inte är "bevis" men borde kunna räknas som nått

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 juni 2009

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Administratör
11 968 Inlägg
1 juni 2009
Låser upp igen. Nog för att rubriken kanske inte är perfekt, men det beskriver rätt skapligt ändå vad tråden handlar om tycker jag.

Edit: Justerar rubriken.
Senast redigerat av chrizz (1 juni 2009)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 juni 2009
Va mycket idioter det finns. mad
Hoppas verkligen att du får fatt på killen och han får stå till svars för det han gjort, samt att hans pung värker ännu mer. wink

+10 på "direktimporten! lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök