Moped folk och andra konstiga typer!

240boy
1 juni 2009 · 471 Inlägg

då får man tacka (: jag kan väl inte så mkt trafikregler de är mer att man lärt sig följa hur andra gör å därigenom lärt sig hur de funkar åsådär. man vet var de är högerregel å stopp plikt å sånt. jag kör som sakt trimmat osv men jag följer regler så ja (:

Skiiit du nedde ! ;)
MikeyMouse
1 juni 2009 · 214 Inlägg

onödigt att köpa moped om du ska köra trimmat, lika bra att köra cross på vägen då det ger lindrigare straff -_-

visst var man själv ung och döm och trodde man hade en moppe som gjorde 0-100 på 1 sek och slängde mig ut i trafiken nee riktigt så illa var det inte trafikregler var något som jag alltid följde speciellt stopp-plikt och väjningsplikt...

Senast redigerat av MikeyMouse (1 juni 2009)

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
Remiss
1 juni 2009 · 1 339 Inlägg

Det där med blinkers på moped hade jag lite problem med, hade en puch nevada som ja, när man blinkade så fick man varva på fullgas för att man skulle se ngt, vilket i sin tur skapade ett rökmoln så att man inte kunde se i vilket fall (jag va sån försiktig o körde 5-6% olja på nästan orginal) haha..


Kan ju säga det att när man vart ute o körde med kompisar på den tiden så om man kom till ett trafikljus och någon tyckte att det inte va någon bil där så kunde folk lätt bara köra fast de va rött, inga problem..Stannade man som iallfall jag lärde mig när jag va 3 år gammal så fick man frågan "var tog du vägen?" "Där va ju inga bilar varför stannade du?" och såklart ett litet skratt efteråt....

Ja, så man kan ju undra -.^

LeafBox Lat Perfektionist
1 juni 2009 · 6 359 Inlägg

Ja, nu när man tänker tillbaka på när man själv var 15 och nybliven mopedist, så var man fan dum i huvet.
Hade jag mött mej själv så hade jag nog suttit och svurit i kupén tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
MikeyMouse
1 juni 2009 · 214 Inlägg

LeafBox skrev:
Ja, nu när man tänker tillbaka på när man själv var 15 och nybliven mopedist, så var man fan dum i huvet.
Hade jag mött mej själv så hade jag nog suttit och svurit i kupén tongue

haha håller med roll ifall man hade haft en lite mindre värdefullare bil så hade jag lätt råkat missa bromsen deras fel detta hade isåfall varit i låga hastigheter...

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
torpis Forummoderator
2 juni 2009 · 10 572 Inlägg

Jag har ofta inget större problem med moppepojkar förutom då kanske att mopederna låter som 500hk med har 0.5hk...

Däremot småtjejer som kör moppe och skjutsar en eller två kompisar. De kör mer efter devisen att det jag inte sett finns inte och håller stumt diagonalt över korsning med rödljus från höger cykelbana till vänstercykelbana helt utan att vrida på huvudet. Full fart upp över trottoarkanter osv...   små jäkla tjejer som ser ut att vara 12år med integralhjälm som snarare påminner om en badboll på en så liten figur....



Helt otroligt att de inte blir överkörda. Det är en rackans stor skillnad på att köra fort genom en korsning eller att chansa.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Woolf
2 juni 2009 · 41 Inlägg

torpis skrev:
Jag har ofta inget större problem med moppepojkar förutom då kanske att mopederna låter som 500hk med har 0.5hk...

Däremot småtjejer som kör moppe och skjutsar en eller två kompisar. De kör mer efter devisen att det jag inte sett finns inte och håller stumt diagonalt över korsning med rödljus från höger cykelbana till vänstercykelbana helt utan att vrida på huvudet. Full fart upp över trottoarkanter osv...   små jäkla tjejer som ser ut att vara 12år med integralhjälm som snarare påminner om en badboll på en så liten figur....



Helt otroligt att de inte blir överkörda. Det är en rackans stor skillnad på att köra fort genom en korsning eller att chansa.

Helt rätt det här. Jag har aldrig ägt moppe själv men kan intyga att tjejer inte är så oskyldiga på mopeder som de flesta (särskilt vuxna) verkar tro. Det kastas mkt skit på killar med moped, ibland helt utan anledning, medan man lever med illusionen att tjejer är små, söta och oskyldiga. 

Jag minns ju själv hur mina tjejkompisar körde... Visserligen inte trimmat, men faktiskt sämre än killarna vad det gäller trafikregler. "Trafikregler? Vad är det?" på ett ungefär...

Knugcab
2 juni 2009 · 5 111 Inlägg

Ligger nåt i det. Med det menar jag inte att kvinnor i sig skulle köra sämre än män, utan det beror snarare på att tonårsflickor ofta har en tjurig "jag skiter i allt och har alltid rätt"-attityd, vad det än gäller, som man inte hittar hos pojkarna på samma sätt. Synd bara att gäller det bråk med morsan om att städa sitt rum får det ju inga allvarliga konsekvenser, men gäller det ute i trafiken så kan man ju faktiskt dö... hmm

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
hedley Saaboholic
2 juni 2009 · 3 129 Inlägg

Jag körde för fort åså när jag hade moppe men inte fan blåste jag rakt ut i korsningar där det kom bilar, sket i väjningsplikten så mina medtrafikanter fick stå på bromsen osv.

Skillnad på att köra för fort å lite sånt små bus än att köra som ett avdankat fyllo.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Hedning Fd Bannad
2 juni 2009 · 657 Inlägg

vet själv med mig att jag körde som en riktig idiot när jag hade moppe, båda vägskälen tillhörde mig osv.

kan ju tillägga att dom två moppar jag har haft inte har gått att sälja efteråt.

Märkesbög
Minitaylor Killen med idéer.
2 juni 2009 · 193 Inlägg

Jag förstår inte varför man ska klanka ner på OUTBILDADE mopedister när det finns folk med körkort som kör helt åt helvete!

- True to the Source -
Rinnegan Malleus Malificarum
2 juni 2009 · 2 401 Inlägg

Minitaylor skrev:
Jag förstår inte varför man ska klanka ner på OUTBILDADE mopedister när det finns folk med körkort som kör helt åt helvete!

Tror jag håller med här, har sett bilister som kör otroligt mycket värre än en mopedist. hmm

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
sk8ville
2 juni 2009 · 653 Inlägg

jag tycker snarare att pensionärer är värre i trafiken än mopedister. Jag råkar hur ofta som helst ut för att en pensionär svänger ut framför mig och ja måste ställa mig på bromsen. pensionärer kör dessutom bilar som är tyngre o farligare om de skulle krocka än mopeder.

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Minitaylor Killen med idéer.
2 juni 2009 · 193 Inlägg

Siarnaq skrev:

Minitaylor skrev:
Jag förstår inte varför man ska klanka ner på OUTBILDADE mopedister när det finns folk med körkort som kör helt åt helvete!

Tror jag håller med här, har sett bilister som kör otroligt mycket värre än en mopedist. hmm

Tack, precis min poäng. Det är ju illa att man försöker om man inte kan, men det är ju rent utav läskigt att vissa blir godkända bilförare i Svarige. Se Sveriges Värsta Bilförare

- True to the Source -
Knugcab
3 juni 2009 · 5 111 Inlägg

Minitaylor skrev:
Jag förstår inte varför man ska klanka ner på OUTBILDADE mopedister när det finns folk med körkort som kör helt åt helvete!

Båda två är väl illa men nu handlade ju tråden om mopedister.

Utbildning eller ej så bör man ju veta att det är jävligt dumt att blåsa ut rätt i gatan framför bilar, köra mot enkelriktat, köra på fel sida osv...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Rinnegan Malleus Malificarum
3 juni 2009 · 2 401 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Båda två är väl illa men nu handlade ju tråden om mopedister.

Utbildning eller ej så bör man ju veta att det är jävligt dumt att blåsa ut rätt i gatan framför bilar, köra mot enkelriktat, köra på fel sida osv...

Vad gör mer skada, en tonåring på en moppe eller en 2 tons SUV med en gammal gubbe bakom ratten?

Givetvis så råkar ju ungdomen ut för värre skador, dock så kan gubben med SUVen plocka alla personer i båda bilarna.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Prolac
3 juni 2009 · 123 Inlägg

Jo visst äldre kan joo vara jobbiga,men risken e något större att en person på en moppe dör än nån i bilen visst man kan dö där me men du fattar poängen.sen så brukar inte äldre slänga ut sig i en korsning mot rött.


Siarnaq skrev:

Volvo544special65 skrev:
Båda två är väl illa men nu handlade ju tråden om mopedister.

Utbildning eller ej så bör man ju veta att det är jävligt dumt att blåsa ut rätt i gatan framför bilar, köra mot enkelriktat, köra på fel sida osv...

Vad gör mer skada, en tonåring på en moppe eller en 2 tons SUV med en gammal gubbe bakom ratten?

Givetvis så råkar ju ungdomen ut för värre skador, dock så kan gubben med SUVen plocka alla personer i båda bilarna.

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
Rinnegan Malleus Malificarum
3 juni 2009 · 2 401 Inlägg

Prolac skrev:
Jo visst äldre kan joo vara jobbiga,men risken e något större att en person på en moppe dör än nån i bilen visst man kan dö där me men du fattar poängen.sen så brukar inte äldre slänga ut sig i en korsning mot rött.

Dom äldre brukar göra det. Iaf där jag bor, vet inte om du bor i någon magisk stad där dom äldre verkligen har trafikvett.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Prolac
3 juni 2009 · 123 Inlägg

haha ok lät mindre kul då,nej har faktist aldrig varit med om det men däremot så kan de skippa högerregeln o sånt

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
Knugcab
3 juni 2009 · 5 111 Inlägg

Siarnaq skrev:

Volvo544special65 skrev:
Båda två är väl illa men nu handlade ju tråden om mopedister.

Utbildning eller ej så bör man ju veta att det är jävligt dumt att blåsa ut rätt i gatan framför bilar, köra mot enkelriktat, köra på fel sida osv...

Vad gör mer skada, en tonåring på en moppe eller en 2 tons SUV med en gammal gubbe bakom ratten?

Gubben med SUVen helt klart, men nu handlade tråden om just mopeder. Vill du diskutera SUV-gubbar så starta en ny tråd för det. Att en SUV gör större skada är inget argument för att en mopedist ska köra hur f-n som helst. Ska jag börja köra som en vettvilling med personbil också, eftersom det ju är mindre risk jag skadar någon med den än om jag kör som en idiot med en stadsbuss?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang