Moped folk och andra konstiga typer!

Prolac
31 maj 2009 · 123 Inlägg

Tja var precis ute en sväng,kom till en korsning med ljusanordningar,jag hade grönt precis när jag

kommer in i korsningen susar 2 mopeder framför mig han som låg sist höll jag på att plocka var bara ren

tur att man stog på bromsen av panik.Då tänker jag just nu vilket jävla helvete man skulle haft om man

hade kört på han just för att killen gör en sån idiot grej och kör mot rött.Sen för att det här har inte tänkt

att det ska bli nå blogg tänkte jag att man kan diskutera folk som inte vet vad högerregel e och de som

inte använder tex blinker finns inte det på vissa bilar eller vart ligger problemet??

Senast redigerat av Prolac (31 maj 2009)

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
31 maj 2009 · 2 252 Inlägg

Felet är Homo sapiens sapiens

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
_MaCCe_ Majestas
31 maj 2009 · 1 319 Inlägg

Tycker man klagar dagligen på mopedister!
Dom ligger ivägen.
Dom låter för mkt.
Orsakar olyckor för oss bilförare osv osv...

Men så tänker jag tillbaks några år då man själv hade moppe, och visst körde man inte ett dugg bättre själv wink

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
lelleal
31 maj 2009 · 1 150 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
Tycker man klagar dagligen på mopedister!
Dom ligger ivägen.
Dom låter för mkt.
Orsakar olyckor för oss bilförare osv osv...

Men så tänker jag tillbaks några år då man själv hade moppe, och visst körde man inte ett dugg bättre själv wink

håller helt klart med alla har varit 15 wink

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Mack Forum- och sitemoderator
31 maj 2009 · 26 155 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
Tycker man klagar dagligen på mopedister!
Dom ligger ivägen.
Dom låter för mkt.
Orsakar olyckor för oss bilförare osv osv...

Men så tänker jag tillbaks några år då man själv hade moppe, och visst körde man inte ett dugg bättre själv wink

Kan inte mer än hålla med om det sista..även om jag var 16 när jag skaffade moped. Älskade min flakmoped..fast jag körde nog mer på två hjul än tre som man skulle tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Gibblo
31 maj 2009 · 38 Inlägg

Jo, men man SKA ju köra normalt. Och nej det gör de inte och nej det gjorde man kanske inte själv, men det är ju därför det händer olyckor.

Saab 9-5 2.0T "Twinpipe" (2000)
Wanegardh Asgammal medlem.
31 maj 2009 · 2 246 Inlägg

Man ska iallafall inte skita i ett rödljus..då leker man bara med döden.

Rquired Allmänt envis
31 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Jag har aldrig själv "varit 15" eller buskört med Moped, de gånger jag körde gick jag efter det rätt självklara faktumet moped=väldigt lätt, bil=väldigt tung och tog det försiktigt som f*n. Bilförare kör inte alltid som änglar de heller...

Men hur de flesta flyger fram och saknar både vett och kunskap är lite skrämmande att se.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hedning Fd Bannad
31 maj 2009 · 657 Inlägg

Håller på att ta körkort, och då märker man själv vilken enorm plåga man måste ha varit som moppepojke.

Herregud, känner att jag vill köra över varenda jävel bara för att jag är större än dem!

Märkesbög
Muttley
31 maj 2009 ·

Hedning skrev:
Herregud, känner att jag vill köra över varenda jävel bara för att jag är större än dem!

känner du så, så är de väldigt bra om du håller dig borta från vägarna tack.

Janken Driver
31 maj 2009 · 2 111 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
Tycker man klagar dagligen på mopedister!
Dom ligger ivägen.
Dom låter för mkt.
Orsakar olyckor för oss bilförare osv osv...

Men så tänker jag tillbaks några år då man själv hade moppe, och visst körde man inte ett dugg bättre själv wink

Jo de gjorde man. Många av Dagens yngre mopedister saknar helt o hållet respekt för omgivande trafik.

Visst buskörde man väl själv men inte genom att bränna runt o skita i trafiken... Ibland så känns de som en höjning av åldergränsen är befogad.

Synd dock om alla 15åringar ska behöva lida för att den lilla massan inte kan ett skit vad gäller trafikvett.
(samt att det inte enbart har med åldern att göra, men de fattar ni själva...).
Over & out - Burnout.

Senast redigerat av Janken (31 maj 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
steifan DR!FTT3KN!K3R
31 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Det enda jag gjorde som mopedist var väl att köra mot enkelriktat typ kl3 på natten.
"ooh"

Sjukt att man inte respekterar rödljus! Kanske borde vara mer utbildning innan man
får köra klass1-moped. roll

brk95
31 maj 2009 · 140 Inlägg

men det var helr oki att inte respektera enkelriktat ??

Janken Driver
31 maj 2009 · 2 111 Inlägg

brk95 skrev:
men det var helr oki att inte respektera enkelriktat ??

Känns ju ganska harmlöst tre på natten jämfört med att skita i ett rödljus.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Stefan Varberg Supraman
31 maj 2009 · 2 300 Inlägg

finns inga ursäkter att man buskör på moppe inte när det e andra trfikanter i närheten bara för att man fyllt moppe

jagg va inte perfekt när jag hade moppe, trimmade och höll på men trafikreglerna försökte man följa.
Tyckte att det va onödigt att ge polisen en anledning att stanna mig.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Pan
31 maj 2009 ·

Äckliga ungar nuförtiden alla får svindyra mopeder av sina föräldrar. Bättre dom får en körkort utbildning, Felet ligger i vissa fall inte heller av okunskap utan brist av respekt för trafiken. Alla jag sett är ju inte dåliga på att köra verkar ju vara rätt inne med stunt mopder. Så köra kan dom men skiter i reglerna. Sen går ju endel mopeder alldeles för bra 100+. Är dom inte skraja att åka runt med råtrimmad moppe? Ser ju inte precis diskret ut med mega kröken och ett underliggade system. Tar ju polisen 1 sek att upptäcka att den är trimmad.

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
31 maj 2009 · 1 898 Inlägg

Är själv 17 år och har kört moppe ett tag, det slutade väl förra året eftersom att jag började övningsköra.
Kan tala om att jag kör enligt alla reglerna som gäller för alla fordon..
Är jävligt försiktig även när jag sitter på moppen, eftersom att alla som kör bil inte alla men jävligt många kör jävligt illa där med..
Man kan aldrig vara säker.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Rock-Star
31 maj 2009 · 2 982 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
Tycker man klagar dagligen på mopedister!
Dom ligger ivägen.
Dom låter för mkt.
Orsakar olyckor för oss bilförare osv osv...

Men så tänker jag tillbaks några år då man själv hade moppe, och visst körde man inte ett dugg bättre själv wink

try this;
du bor i ett villa område med en 30sträcka utanför huset.
vägen är plan och riktigt fin.
det är varmt , kl är 0900 på söndagsmorgonen...
fönstret är öppet...
och du vaknar av att moppepojkarna tävlar om vem som kan dra vem och vems ghetto-trim är bäst.
fram och tillbaka på gatan åker de.


de slutade åka här i 2 år, då för att jag kastade en 25cm lång skiftnyckel som flög förbi huvudet på en av dem snabbare än vad han kunde axa iväg.

ja, tur hade jag att den inte träffade hans huvud. men samtidigt satte jag gränsen

Rock-Star
31 maj 2009 · 2 982 Inlägg

Rquired skrev:
Jag har aldrig själv "varit 15" eller buskört med Moped, de gånger jag körde gick jag efter det rätt självklara faktumet moped=väldigt lätt, bil=väldigt tung och tog det försiktigt som f*n. Bilförare kör inte alltid som änglar de heller...

Men hur de flesta flyger fram och saknar både vett och kunskap är lite skrämmande att se.

öga för öga, tand för tand.
behandla folk som du själv vill bli behandlad.
har ingen gjort mig förnär så gör jag ingen förnär.
men *** dig mot mig och jag fittar mig tillbaka med råge

Wanegardh Asgammal medlem.
31 maj 2009 · 2 246 Inlägg

Residence skrev:

_MaCCe_ skrev:
Tycker man klagar dagligen på mopedister!
Dom ligger ivägen.
Dom låter för mkt.
Orsakar olyckor för oss bilförare osv osv...

Men så tänker jag tillbaks några år då man själv hade moppe, och visst körde man inte ett dugg bättre själv wink

try this;
du bor i ett villa område med en 30sträcka utanför huset.
vägen är plan och riktigt fin.
det är varmt , kl är 0900 på söndagsmorgonen...
fönstret är öppet...
och du vaknar av att moppepojkarna tävlar om vem som kan dra vem och vems ghetto-trim är bäst.
fram och tillbaka på gatan åker de.


de slutade åka här i 2 år, då för att jag kastade en 25cm lång skiftnyckel som flög förbi huvudet på en av dem snabbare än vad han kunde axa iväg.

ja, tur hade jag att den inte träffade hans huvud. men samtidigt satte jag gränsen

smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang