4840
Sök

Tänkte köpa mig en bluray spelare men vet inte vilken?

1 582 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Tja!

Som rubriken säger så är jag ute efter en bluray spelare, men vet inte direkt vilken man ska satsa på?

Ska man köpa sig en vanlig eller ska man köpa ett PS3? Vad är bäst egentligen?

Läste lite på minhembio's forum samt övriga sidor på internet och tror att jag kommer köra på ett PS3. Frågan är bara om man ska köra på 60gb eller 80gb?

Är inte så insatt när det gäller spelkonsolen. Är det någon skillnad mellan 60 vs 80gb?

Tacksam för lite tips cool
Senast redigerat av LIVINL0UD (31 maj 2009)

Skogsmålare
630 Inlägg
31 maj 2009
Kör själv PS3 och tycker den fungerar kannon. Det är väl bara 80gb som säljs på marknaden nu ?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 maj 2009
Klart du ska köpa PS3, det fungerar skit bra! smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

DFFL
9 020 Inlägg
31 maj 2009
Om du som jag spelar tv-spel också så är PS3 nog att föredra.
Jag kollar på film och lirar med min och det funkar utmärkt.
Men fläkten kan störa om man inte kan ha ljudet på "normal" nivå. (Min flickvän vaknar av att en fluga skiter)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
31 maj 2009
ps3an ska du köpa.
köp sedan eftermarknadsfläkt så får du ner fläktljudet avsevärt.

eller bytt in allt och skaffa separat fjärr med fjärrögat på kabel så du kan dra det ut ur möbeln.

DFFL
9 020 Inlägg
1 juni 2009
sir_daniel skrev:
ps3an ska du köpa.
köp sedan eftermarknadsfläkt så får du ner fläktljudet avsevärt.

eller bytt in allt och skaffa separat fjärr med fjärrögat på kabel så du kan dra det ut ur möbeln.

Fjärrkontrollerna till PS3 går på bluetooth.
Både de vanliga och Blu-raykontrollen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

DFFL
9 020 Inlägg
1 juni 2009
sir_daniel skrev:
så kan det nog vara smile

Så är det och det betyder alltså att man inte behöver ett separat IR-öga för att få fjärren att fungera när man ställt konsolen i en tv-möbel.

Russel Crowe, Gladiator.

Studerande
727 Inlägg
1 juni 2009
Har själv PS3, 80gb versionen. Fungerar utmärkt och tycker att du borde köpa det. PS köp Full HD tv och ingen normal skit wink

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

1 582 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Tack så mycket för alla tips folk smile

Det får bli ett PS3 för min del, men frågan återstår då jag läst att 60gb ska vara bättre än 80gb? Stämmer det eller är det samma. Har hittat 60gb på en hemsida.

Har nyligen köpt mig en tv och den är Full-HD så den är det inga fel alls på big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 juni 2009
Bara läst lite granna om sånt här, ska också köpa blu ray ngn gång i livet men tänkte nog köra en stand-alone..
Vad jag sett så är ljudet inte lika bra i PS3orna som i stand-alone- spelare, men men, who knows.
Får ju en blu ray för 1700+ och ett PS3 för 4 papp så valet är inte lika självklart som de en gång kanske var när blu ray kostade lika mkt eller mer...

631 Inlägg
1 juni 2009
Det är rätt att ljudet inte är helt samma på PS3 som på Standalone, men det Beror ju på vilken standalone spelare...

Sen så kan man ju inte mäta priserna Mortalis, du kan ju inte direkt spela spel på en Bluerayspelare?
Det väger ju väldigt mycket in...  För man köper knappast en PS3 för att använda som enbart bluerayspelare? big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 juni 2009
Arradin skrev:
Det är rätt att ljudet inte är helt samma på PS3 som på Standalone, men det Beror ju på vilken standalone spelare...

Sen så kan man ju inte mäta priserna Mortalis, du kan ju inte direkt spela spel på en Bluerayspelare?
Det väger ju väldigt mycket in...  För man köper knappast en PS3 för att använda som enbart bluerayspelare? big_smile

Mja vissa köper väl ps3an för o bara köra blu ray, verkade på trådskaparen som att det var dess huvudsyfte, och hade jag stått i valet bland blu ray spelare just nu så hade jag bara tänkt på vilken som ger bäst filmupplevelse och inte om jag kan spela spel, framförallt för jag använder annan apparat för det ändamålet smile
Man kan väl se det som en fördel, men om man helt enkelt bara vill ha en bra bluray spelare, ska man då ta ps3an jämfört med en standalone som kostar lika mycket, eller mindre? Det jag inte riktigt får svar på nånstans.

DFFL
9 020 Inlägg
1 juni 2009
Mortalis skrev:
Arradin skrev:

Mja vissa köper väl ps3an för o bara köra blu ray, verkade på trådskaparen som att det var dess huvudsyfte, och hade jag stått i valet bland blu ray spelare just nu så hade jag bara tänkt på vilken som ger bäst filmupplevelse och inte om jag kan spela spel, framförallt för jag använder annan apparat för det ändamålet smile
Man kan väl se det som en fördel, men om man helt enkelt bara vill ha en bra bluray spelare, ska man då ta ps3an jämfört med en standalone som kostar lika mycket, eller mindre? Det jag inte riktigt får svar på nånstans.

Hade jag enbart tittat på film och inte spelat så hade jag tveklöst valt en stand-alone i samma prisklass mest för att få ut allt vad Blu-Ray erbjuder.

PS3 är ju kompetent och har korta laddtider, men är man superduperpetnoga och studerar diagram över spelare och tv-apparater så ser man säkert skillnad.

Jag har dock aldrig jämfört de mot varandra.

Russel Crowe, Gladiator.

164 Inlägg
13 juni 2009
Är man mest ute efter en spelkonsol så är PS3 är bra val. Är man däremot ute efter en bluerayspelare för film så bör man tänka sig för innan köpet. Problemet uppstår om man vill spela DVD-filmer med sin bluerayspelare. Många bluerayspelare i budgetklassen spelar av bluerayskivor bra men är däremot inte lika bra när det gäller att spela av DVD-skivor. Vill man ha en bluerayspelare som helt acceptabelt klarar även DVD-skivor så får man söka sig upp i prissegmentet 10.000:-.

Själv har jag en PS3 som spelkonsol, en separat bluerayspelare för ca 3.500:- (spelar bluerayskivor perfekt) och en DVD-spelare som enbart används till DVD. Det blir lite dyrare men å andra sidan så blir också resultatet perfekt.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

Sök