9759
Sök

Bygge av baslåda 2 styck 12"

utbildad klant
2 197 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Tja jo nu är det så jag ska bygga min första baslåda. så har köpt mig två stycken 12" SSL 1000W

har även ett slutsteg Carbon Xtreme 600W 4 channel. som jag tänkte brygga till dom två basarna .

¨Planerna var väl att jag skulle sänka ner steget i golvet så man akn se det för det e ganska snyggt;) .

Men nu till frågan då har kollat massa i boken jag fick med basarna men fattar inte rickitgt hur stor l¨dan ska vara.  någon som kankse vill ta sig tid å hjälpa mig.

Å sen kom jag på kan jag inte bara köpa en vanlig mdf skiva å sätta i bagaget med högtalarna vända mot baksätet ¨använda lixom hela bageluckan som låda?

Mvh oscar . vill ni ha bilder eller mer information om steg eller basar så säg bara i från big_smile

Mvh O.Frankeståhl

2 914 Inlägg
31 maj 2009
använd inte hela skuffen som låda såvida inte det är en OA bas tongue
prata med drönirettab här på garaget och ge honom rätt spec. till basen så fixar han en uträkning på låda (obs, bara teoretisk låda, du får mixtra lite själv också om du har riktigt höga krav osv.)
Senast redigerat av kalle_kalle (31 maj 2009)

utbildad klant
2 197 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
tackar big_smile för verkar ju klart lättast att bara ja ha bagaget som  resonaslåda eller va det heter;)

Mvh O.Frankeståhl

16 197 Inlägg
1 juni 2009
oggy_swe skrev:
tackar big_smile för verkar ju klart lättast att bara ja ha bagaget som  resonaslåda eller va det heter;)

att ha hela skuffen som "baslåda" e rätt värdelöst... volymen i skuffen e på tok för stor för att de ska funka bra.

resonanslåda har man på en gitarr..tonguetongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

utbildad klant
2 197 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
HAHA:P jaså resonaslåda men det lät så smart iallafall wink  jo men får lixom dela av halva eller nått ? det kanske är kass det åxå? tongue föröskte tänka ekonomiskt XD

Mvh O.Frankeståhl

4 693 Inlägg
1 juni 2009
Men det spelar ju ingen roll, du måste iaf köpa en hel skiva och om du köper 22mm spånskiva så ger du inte mer än ca 300 kr för en skiva på 1200x2400mm smile

Booyakasha!

utbildad klant
2 197 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
hehe å den skivan bör räcka för 2 tolvor? tongue

Mvh O.Frankeståhl

21 761 Inlägg
1 juni 2009
oggy_swe skrev:
Men nu till frågan då har kollat massa i boken jag fick med basarna men fattar inte rickitgt hur stor l¨dan ska vara.

Vart har du köpt basarna?

Många butiker borde kunna ge åtminstone ett enklare lådförslag iaf, en del butiker kan även ge förslag som de själva har testat i någon bil och därför vet att det fungerar. smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
jag har köpt dom av en polare dom var helt nya . tror det var mds men inte helst säker men tack ska kolla upp det big_smile

Mvh O.Frankeståhl

4 693 Inlägg
1 juni 2009
oggy_swe skrev:
hehe å den skivan bör räcka för 2 tolvor? tongue

Det ska den göra. Byggde min låda på 50 liter plus en slot med en halv sådan skiva, så det ska räcka till dubbla 12" smile

Booyakasha!

utbildad klant
2 197 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
fan va bra big_smile för jag tänkte bara lägga ut 500 spänn tongue

Mvh O.Frankeståhl

Sök