Angående betygsättningen.

chrizz Administratör
15 april 2006 · 11 783 Inlägg

På prov har jag infört att endast användare med åtminstone en bil online kan betygsätta andra bilar. Alla andra "lösa" användare kan således inte längre betygsätta bilarna.

Vi kör så här en period på prov, och funkar det tillfredställande kommer alla betyg vid tillfälle satta av användare utan en egen bil online att raderas.

Förhoppningen är att minska eventuellt fusk med betygen.

Jag vill även uppmuntra er att betygsätta bilarna så mycket som möjligt eftersom det ger en bra struktur över vilka bilar som är sevärda och vilka som inte är det. Alltså, det är bra om ni även betygsätter medelmåttor eller vad ni anser är tråkiga eller fula bilar. Det gör bara Garaget bättre.

Kommenteringen har inte påverkats något, och evenemangen kan fortfarande betygsättas av alla.

Mvh.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Karlzzon The One Evolution
15 april 2006 · 1 627 Inlägg

låter som ett bra test

Fäll ner pungen och landa
peternb84
15 april 2006 · 199 Inlägg

Fint!!!! Har man väntat på ett tag!

Senast redigerat av peternb84 (15 april 2006)

Mackan_84
15 april 2006 · 136 Inlägg

Jag tycker detta är dåligt varför inte bara ta bort betygsättningen helt??

det är väll inget vits me å kommentera en bil om man inte får betygsätta den

Senast redigerat av Mackan_84 (15 april 2006)

volvo_240_tic ingen aning
15 april 2006 · 687 Inlägg

sätt in en egen bil då.....

även zebran har sina fläckar
chrizz Administratör
15 april 2006 · 11 783 Inlägg

Som sagt, det är bara ett test. Vi får se hur det blir...

Just nu verkar det vara en dålig idé. De nya bilarna har fått väldigt få röster hmm

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Goffen Administratör
15 april 2006 · 2 974 Inlägg

Skriv en kommentar vad du tycker om bilen det är oxo ett betyg. Betygen som sätts på en bil är ju konfidentiella så ägaren vet ju ändå inte att det är du som satt betyget.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
sveddan
15 april 2006 · 1 453 Inlägg

Herregud att det ska göras så stor grej av vad andra människor tycker om din bil, det är väl den egna uppfattningen som spelar roll, eller har jag fel?

Goffen Administratör
15 april 2006 · 2 974 Inlägg

Om man nu har en uppfattning att ens egen bil är "snyggast" så varför bry sig om att överhuvudtaget lägga upp bilen här? Man lägger ju upp sin bil här för att få ett "betyg" på vad andra tycker.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Mackan_84
15 april 2006 · 136 Inlägg

Om man inte har nån bil å visa då??.

Jag betygsätter nästan alldrig bilar jag ger dåliga kommentarer  å jag har röstat 5or 606 bilar och röstat 1or på 12 bilar

Goffen Administratör
15 april 2006 · 2 974 Inlägg

Men mackan det är ju inte dig han är ute efter utan alla andra som inte sköter sig när det gäller betygsättningen.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Mackan_84
15 april 2006 · 136 Inlägg

De vet jag väll

rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
16 april 2006 · 236 Inlägg

Jag är väl inte den enda som sett att om man kommer för högt upp på topplistan så får man ganska omgående nån eller några 1:or så att man rasslar ner en bit.
var på 2:ndra plats på märkeslistan för ett par dar sen och nu finns jag inte längre med på topp tio längre.
Skulle man inte kunna lägga upp sa att man var tvungen att ge en kommentar och då skriva att man gillar tex färgen och just den spoilern och det gör att man ger bilen en 4:a som betyg.
skulle gissa då att man som användare har svårt att i så fall kunna ge en 1:a och samtidigt ge en vettig förklaring till det betyget.
Och man som ägare till bilen kan då markera betyget och få en moderator att titta till betyg och motivering.
tycker ändå att betygsystemet funkar relativt bra men som sagt rötägg som regar sig flera gånger under olika användare och lägger botten betyg bara för att det är skoj och utan tanke dom klarar vi ju oss bäst utan här på garaget.

Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
Foffis
16 april 2006 · 676 Inlägg

jag tänker faktiskt inte så ofta på o rösta... vet inte varför men de blir inte bara så. men har jag pratat me någon ett tag så röstar jag på hans/hennes bil smile

Aero-Micke
16 april 2006 · 124 Inlägg

Foffis skrev:
jag tänker faktiskt inte så ofta på o rösta... vet inte varför men de blir inte bara så. men har jag pratat me någon ett tag så röstar jag på hans/hennes bil smile

Precis samma här, kommenterar ofta bilar men glömmer oftast att rösta!

Asse_ clubjdm.se
17 april 2006 · 462 Inlägg

tycker det är dåligt... vi som inte har bil då ??

Och jag röstar alltid som jag tycker, inte 5or hella tiden

Senast redigerat av Asse_ (17 april 2006)

www.clubjdm.se
JohnnyN Rutinerad medlem
18 april 2006 · 1 938 Inlägg

Jag tycker det är en bra ide ändå smile
Ev. så kunde du chrizz, göra så att man skriver en kommentar i samband med rösten smile

edit: alltså, även de utan bil får rösta, men för att få rösta, krävs att man skriver en kommentar också smile

Senast redigerat av calibra_nox (18 april 2006)

rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
18 april 2006 · 236 Inlägg

Och hux flux för att man kommenterar betygsystemet så fick jag 2 st 1:or till cool

Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
JohnnyN Rutinerad medlem
19 april 2006 · 1 938 Inlägg

rickard10735 skrev:
Och hux flux för att man kommenterar betygsystemet så fick jag 2 st 1:or till cool

Du var inte den enda big_smile Jag har räknat att det har kommit ca 14 st 1or alltid efter att jag har skrivit nåt i nån debatt om betygsssystemet big_smile

Congaman
19 april 2006 · 35 Inlägg

Ändringen av betygssystemet är absolut bra och ett steg i rätt riktning!! Visst kan man tycka att betygssättningen är oviktig, men när betygssystemet ändå finns - och uppskattas av många - så är det ju tråkigt när man på goda grunder kan anta att fusk förekommer.

Jag tog bort min bil - en Corvette C6 Z06 - sedan jag hade fått 26 st 1:or, varav 14 st på mindre än ett dygn. Visst kan man tycka mindre bra om amerikanska bilar i allmänhet och Corvetter i synnerhet, men en 1:a bör den inte vara värd.

Jag är övertygad om att det nya systemet i vart fall i någon mån kommer att förebygga fusket så !I'm all for it!!"...

När jag tittar på topplistan så får jag dock uppfattningen att de ny reglerna inte gäller retroaktivt. I sådant fall blir det ganska meningslöst eftersom bilar som har varit med ett tag fortfarande gynnas eller missgynnas av det tidigare misstänkta fusket. Om det nya systemet skall medföra något slags rättvisa så måste en total omstart givetvis ske. I annat fall förstår jag inte omedelbart tanken bakom förändringen!?

Senast redigerat av Congaman (19 april 2006)

Corvette C 6 Z06, Audi R8 V8 - Sålda
Audi A6 BTdi, Audi R8 V10 Plus -Nuvarande
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang