4001
Sök

Bmw 320 Turbo

7 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Hej vet inte om tråden kommer rätt nu annars får väll nån rätta mig..
Tänkte dra igång ett litet projekt snart, ska turbo konventera en Bmw 320 e30 89a nu säger väll många köp en 325 istället men får börja med en 320 eftersom jag har fått tag i en rätt så fin...

har lite fråger till er där ute som kan en del och har lite erfarenhet, vad ska jag sattsa på att köpa för grejer.

det jag redan har är

*Turbogrenrör/ Turbo
*vassare kam och andra ventiler
*btr
*grejer till extra sprut
*4-puckad sinter och annan tryckplatta
*dump

ja det är väll det jag har fått tag i än så länge vad behöver jag köpa/ göra med motorn??

om vi säger så här kan typ lägga ut ca 20k till så det är typ lite snik konventering ingen värsting bil jag ska bygga det får bli sen längre fram när man vunnit på lotto eller nått skoj:P

tacksam för all hjälp jag kan få kom gärna med förslag på byte av bromsa vill ha lite större än va som är orginal..

Tack på förhan

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 juni 2009
kompsänka antingen svarva kolvar eller dubbla topppakningar. annars kan du inte ladda nått nämnvärt..

2slow

7 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Hur mycket kan man ladda utan att kompsänka genteomt att man kompsänker??? för står att du inte kan svara exakt men ca?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 juni 2009
Toony-89 skrev:
Hur mycket kan man ladda utan att kompsänka genteomt att man kompsänker??? för står att du inte kan svara exakt men ca?

polaren laddade 0.9 med E85 i tanken och k27 snurra. utan kompsänkning ska jag tillägga.
Senast redigerat av NITROUS (1 juni 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Sök