5958
Sök

E30 Fälgproblem!

15 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Hejsan, nu vänder jag mej hit för att få lite tips. Har nämligen lessnat på det här nu:P

Först köpte jag 16*9 tummare och dom var så bredd. Dom tog i fjäderbenet. Så jag orkade inte köpa spacers. Men nu så köpte jag ett par 18 tumms fälgar med 225/45. och dom tar i själva talriken på fjäderbenet där fjädern villar.

Så det jag vill veta nu är hur alla andra får ditt 18 tummarna, måste jag köpa spacers och gå ner i pofil?

mvh andreas!

235 Inlägg
2 juni 2009
Verkar lite fel med ET. Annars jag hade 16*9 både fram o bak förut. jag använder spacers 10 mm från biltema, fungera klasfint!

Bmw, när du älskar att köra!

15 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
okej, ah det är ju det som spökar, tidigare ägaren körde med 10 mm spacers och 60 sänkning fram. Men det finns inte en chans för mej och få ditt det, måste nog ut 20 minst :S

1 050 Inlägg
2 juni 2009
escoone skrev:
Hejsan, nu vänder jag mej hit för att få lite tips. Har nämligen lessnat på det här nu:P

Först köpte jag 16*9 tummare och dom var så bredd. Dom tog i fjäderbenet. Så jag orkade inte köpa spacers. Men nu så köpte jag ett par 18 tumms fälgar med 225/45. och dom tar i själva talriken på fjäderbenet där fjädern villar.

Så det jag vill veta nu är hur alla andra får ditt 18 tummarna, måste jag köpa spacers och gå ner i pofil?

mvh andreas!

Den enda däckstorl som fungerar optimalt till E30 med 18" fälgar är: 215/35-18" använder själv denna kombination av däck & fälg till min E30. Det fungerar helt utmärkt tillsammans med sänkningen från fabrik inkl M-tech chassie. Fälgarna har ET38 storl: 7,5"x18" wink

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

15 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
ja men det är ju samma fälgar som jag har, måttet iaf! ska bytta däck nu så får se hur det blir då! Tack för svaren.

Sök