11085
Sök

Inspelningstid på dls up6i?

392 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Hejsan!

Någon som har erfarenhet av vad inspelningstiden är på up6i?

Jag vill inte bara höra vad som är rekommenderat utan även hur lång tid det i Verkligen tog för er?

Tack på förhand! / Martin
Senast redigerat av striper (4 juni 2009)

jobbar påre
751 Inlägg
4 juni 2009
ingen aning.men enligt MÅNGA som spelar(även jag) tkr att man enbart behöver spela ett tag.alltså man behöver inte spela lugnt i flera hundra timmar. då du knappast själv inte kommer märka  nnån speciell skillnad på ljudet.... finns dock många trådar om just inspelning av basar.. checka dom så förstår du va ja menar=)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 juni 2009
Pro_fxr skrev:
ingen aning.men enligt MÅNGA som spelar(även jag) tkr att man enbart behöver spela ett tag.alltså man behöver inte spela lugnt i flera hundra timmar. då du knappast själv inte kommer märka  nnån speciell skillnad på ljudet.... finns dock många trådar om just inspelning av basar.. checka dom så förstår du va ja menar=)

Finns en hel del kit som behöver spelas ett tag innan ljudet släpper och låter som det är tänkt.
Diskanten i kiten är väl det om märks tydligast skillnad då det kan låta kasst från början sen vända och låta kalas efter en 50-100h.

Just DLS-kitet vet jag inte, eller ah jag har ingen aning om nån tid på annat kit heller mer än att en del behövs spelas in :-)

Bra svar va? :-)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

678 Inlägg
4 juni 2009
vad dom på MDS säger så är det 20h

392 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
står i intruktionen som följde med att det är en inspelningstid på 15-20h. Tycker det låter väldigt lite?

När jag kollat på andra högtalare, visserligen andra märken oxå men samma prisklass, så har man sagt allt från minst 60-120h hmm Lite skillnad i förhållande vad som står i mina papper..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 juni 2009
hehe du lär få sitta ett tag i bilen om du ska spela in dem där i 60-120 tim. smile

Det låter rimligt. Det spelar ingen större roll, då diskanten kommer ändra karaktär oavsett om du spelar in dem nu elr medans du lyssnar. Inte säkert att de ens gör det, så du uppfattar det.

Kör på normalt ett tag, sen är de ju bara att dra på flat ställa in allt o pressa smile Det är ju inte så de händer något tongue

Vem fan sitter o klockar, tidtagarur på högtalare, big_smile
Senast redigerat av pattilatti2 (5 juni 2009)

392 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
har ställt ljudet på i garaget med batteriladdare.

Tänkte att det skulle få stå där över helgen tongue

Jag märker skillnad. Just nu är det inget bra ljud i dem, låter liksom tomt, nästan så det ekar..
Ingen djup bas och midden är wierd än så länge med :d

Men ser fram emot slutresultatet big_smile Har redan märkt skillnad på dem sen jag stoppade i dem.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 juni 2009
Bara man själv blir nöjd så smile Det är det viktigaste:)

1 634 Inlägg
6 juni 2009
Alla dls högtalare jag haft har låtit skit de första timmarna, så låt oss säga att de första 15 timmarna händer det mesta. Sedan fortsätter högtalarna att ändra sig marginellt under många följande timmar. Så efter ett dygn bör de vara fullt brukbara. Du hör ju själv om det börjar låta illa, då får du låta bli att höja mer för tillfället.

Men det är smart att låta bilen stå med laddare och mysspela över en helg. Själv kopplar jag in mina högtalare på köksstereon i några dygn innan de åker in i bilen.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök