11229
Sök

Koppling av batterier?! (ritning)

4 074 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
ska batterierna kopplas enlig denna eminenta Paint ritning för att dras likadant eller är jag som vanligt ute och cyklar??

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=677870

Gnäll inte på ritningen! big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

1 302 Inlägg
5 juni 2009
BJonsson skrev:
ska batterierna kopplas enlig denna eminenta Paint ritning för att dras likadant eller är jag som vanligt ute och cyklar??

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=677870

Gnäll inte på ritningen! big_smile

Det ser bra ut ser inget som är fel i alla fall.
Go for it smile

573 Inlägg
5 juni 2009
helt rätt, kom ihåg säkring och tillräckligt grova kablar

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

260 Inlägg
5 juni 2009
Lånar tråden lite bara..
Klarar generatorn att ladda alla batterier?

ljudfantast
1 372 Inlägg
5 juni 2009
Beror på hur många batteri du har och hur stark din generator är men jag skulle rekommendera en bra batteriladdare!

Så helst att du ansluter generatorn till ett eller högst 2 batterier. Det finns en soda som switchar om strömmen så att generatorn inte jobbar mot två batterier på en gång. Jag tror mig veta att Lonefox har en sådan installation i sin bil eller så misstar jag mig.

Har du fler batterier = jobba med batteriladdaren istället.

edit: en batteriladdare med underhållsladdning är ett måste för att inte paja batteriet och överladda det, en c-tech är ett grymt verktyg!
Senast redigerat av michieff (5 juni 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 juni 2009
michieff skrev:
Beror på hur många batteri du har och hur stark din generator är men jag skulle rekommendera en bra batteriladdare!

Så helst att du ansluter generatorn till ett eller högst 2 batterier. Det finns en soda som switchar om strömmen så att generatorn inte jobbar mot två batterier på en gång. Jag tror mig veta att Lonefox har en sådan installation i sin bil eller så misstar jag mig.

Har du fler batterier = jobba med batteriladdaren istället.

edit: en batteriladdare med underhållsladdning är ett måste för att inte paja batteriet och överladda det, en c-tech är ett grymt verktyg!

DÅ har du för dig fel....har bara ett batteri.
DÄREMOT så kikar jag o en kompis på att bygga en tvåkrets ladregulator som är lastbalanserad så att det batteri som behöver mest får mest efter behov.
Mest bara sådär för att vi kan för det blir inte så billigt så det är lönsamt wink Men det är roligt.
På så vis får vi separata system till stereo och bilen via samma generator.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök