5191
Sök

Någon ide o köpa en Bmw 320-86

1 722 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
min kusin har en sån bil till salu o jag funderar om det är nån ide o köpa den ...

brukar de ha många fel?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 juni 2009
Det är en Bmw, alltså en mycket välbyggd bil. En välskött E30 håller mycket bra och den enda nackdelen är väl att den är känslig mot rost och att motorn har kamrem.

En dåligt servad och buskörd sådan, vilket inte är alt för ovanliga, däremot kan ha hur mycket fel som helst. Provkör bilen och se hur den känns, utgå gärna från begagnatguiden på autopower.se, som är en mycket informativ Bmw-sajt. smile
Senast redigerat av Rquired (8 juni 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 juni 2009
Rquired skrev:
Det är en Bmw, alltså en mycket välbyggd bil. En välskött E30 håller mycket bra och den enda nackdelen är väl att den är känslig mot rost och att motorn har kamkedja.

En dåligt servad och buskörd sådan, vilket inte är alt för ovanliga, däremot kan ha hur mycket fel som helst. Provkör bilen och se hur den känns, utgå gärna från begagnatguiden på autopower.se, som är en mycket informativ Bmw-sajt. smile

En M20 har mycket, men inte kamkedja wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Meister
6 763 Inlägg
8 juni 2009
NITROUS skrev:
Rquired skrev:
Det är en Bmw, alltså en mycket välbyggd bil. En välskött E30 håller mycket bra och den enda nackdelen är väl att den är känslig mot rost och att motorn har kamkedja.

En M20 har mycket, men inte kamkedja wink

Sen förstår jag inte varför det skulle ha varit ett minus om den nu hade haft det?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 juni 2009
Menar att den har kamrem förstås ^^

Till skillnad från vad Bmw brukar ha, så det blir att byta var 6000e mil. Kanske ingen jättesak men ändå.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök