11151
Sök

Hur dra kablarna för basen?

1 722 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
I min A4 ?
Hur har ni kopplat /Dragit kablarna ??

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

jobbar påre
751 Inlägg
9 juni 2009
det är ganska enkelt:) de finns en gummituta som de är kabelgenomgång på högersida i torpedväggen underhuven..som kommer ner under handskfacket.. bara sticka igenom strömkabeln dära..sen drar du bara lös listerna och sticker ner kabeln under mattan hela vägen bak så den inte syns..sen smäller du ihop de.. sen drar du låg nivå och remoten (man ska inte dra strömkablar med lågnivå, men jag har själv aldrig upplevt att remoten ger störningar) på vänster sida av bilen.. alltså inte på samma sida du dragit strömkabeln... gör lika där.för ner dom under mattan så dom inte syns, tror de ska vara ganska enkelt att få in kablarna bakom steron om ja inte mins helt fel..
sen där baki så kopplar du bara dit allt som de ska vara.sen tar du fram rondellen och en blocknyckel och tar lös en lämplig skruv och tar sedan rondellen och slipar bort färgen, sen dit med jordkabeln och dra fast med skruven.. sen upp med kabeln till steget.. sen äre bara å lira=)

1 722 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Hehe . men nu har jag o min bror kopplat in basen ... så nu ..tongue
vi drog ström kabeln via passagerarsidan ... och vi lossade bara på listerna på sidorna ..!
Senast redigerat av Kanelbullen (9 juni 2009)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Sök