10" breda plåtfälgar?

Kesler
9 juni 2009 · 3 650 Inlägg

jensen__ skrev:
gå in på min sida om intresse finns, la upp en bild på ena bakfälgen med en liten bredd indikation smile

Säg va ni tror, ska man köpa däck o prova? annars kan man ju sälja med splitt nya däck om det skulle skita sej smile

vrf köpa däck å prova, prova fälgen först..kör du på strechade däck så e de ju lungt bara falgsidan inte tar i skärmen..sen får du såklart kolla så de kommer gå fritt på insida

jensen__
9 juni 2009 · 110 Inlägg

Kesler skrev:

jensen__ skrev:
gå in på min sida om intresse finns, la upp en bild på ena bakfälgen med en liten bredd indikation smile

Säg va ni tror, ska man köpa däck o prova? annars kan man ju sälja med splitt nya däck om det skulle skita sej smile

vrf köpa däck å prova, prova fälgen först..kör du på strechade däck så e de ju lungt bara falgsidan inte tar i skärmen..sen får du såklart kolla så de kommer gå fritt på insida

hur ska jag göra det då hissar man upp bilen åker ju bakaxeln ner o ger inte rätt mått..

kanske kan lägga ner bakaxeln på något?

offarn Blästrare LITAB LACK
9 juni 2009 · 325 Inlägg

hissa i bakaxeln istället kanske.....!! är inte svårare än så

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
Seat ibiza (2003)
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
jensen__
9 juni 2009 · 110 Inlägg

offarn skrev:
hissa i bakaxeln istället kanske.....!! är inte svårare än så

Ibland är man inte smart altsåsmile haha.

Tack så mycket. men dem ser ut att vara lika breda ut som dina eller?

offarn Blästrare LITAB LACK
9 juni 2009 · 325 Inlägg

japp ser lika breda ut förutom att dina e " felbreddade" kolla insidan på fälgen så har du ingen släppkant därav den släta fina fälgkanten hela vägen ut.....!! däck firmorna kommer ha dig som hatobjekt tror jag
inte lätt att kränga däck på sådana fälgar av vad jag hört...!!

men snyggt är det

Senast redigerat av offarn (9 juni 2009)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
Seat ibiza (2003)
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
jensen__
9 juni 2009 · 110 Inlägg

offarn skrev:
japp ser lika breda ut förutom att dina e " felbreddade" kolla insidan på fälgen så har du ingen släppkant därav den släta fina fälgkanten hela vägen ut.....!! däck firmorna kommer ha dig som hatobjekt tror jag
inte lätt att kränga däck på sådana fälgar av vad jag hört...!!

men snyggt är det

okej, ne jag har en polare som är däckmontör, vi tänkte prova med ett gammalt däck o se hur det går..

Vad menar du med släppkant?

har som 2 spår i bredden in till centrum iaf:)

Jag har ingen som helst aning om fälgar o dylikt, måste nog vara ett hatobjekt för dej också, haha smile

Senast redigerat av jensen__ (9 juni 2009)

Forshem
9 juni 2009 · 231 Inlägg

Nej kommer inte passa, jag körde med 9,75" breda runt om och det tog i ganska hyfsat så fort du sänkt ytterst lite. Skulle tydligen funka lite bättre med 215 däck men du behöver kapa en del ändå.

Germax
9 juni 2009 · 12 086 Inlägg

10" är helt omöjligt att hålla innanför hjulhuset. Så det beror helt på hur hög bilen är tongue

jensen__
9 juni 2009 · 110 Inlägg

JapMax skrev:
10" är helt omöjligt att hålla innanför hjulhuset. Så det beror helt på hur hög bilen är tongue

hehe, bilen är i originalhöjd..

jensen__
9 juni 2009 · 110 Inlägg

Forshem skrev:
Nej kommer inte passa, jag körde med 9,75" breda runt om och det tog i ganska hyfsat så fort du sänkt ytterst lite. Skulle tydligen funka lite bättre med 215 däck men du behöver kapa en del ändå.

okej

jensen__
10 juni 2009 · 110 Inlägg

Nya bilder med fälgar på bil i mitt galleri. kolla lite o säg vad ni tror smile

alternativ 1 : sätta dem breddade som är anpassade för ifram, bak istället, blästa o lacka originalplåtisarna och ha ifram.
alternativ 2 : göra en ren o skär chansning o köpa däck till alla 4a o se vad som händer.

Emilius Avstängd
10 juni 2009 · 1 714 Inlägg

alternativ 3: valsa skärmkanterna nåt fruktansvärt och köp däck till alla 4, montera, sänk bilen och va glad

smile

jensen__
10 juni 2009 · 110 Inlägg

Emilius skrev:
alternativ 3: valsa skärmkanterna nåt fruktansvärt och köp däck till alla 4, montera, sänk bilen och va glad

smile

Hehe sant, men då vill man helst hitta någon som klarar av det ocksåsmile

Emilius Avstängd
10 juni 2009 · 1 714 Inlägg

jensen__ skrev:

Emilius skrev:
alternativ 3: valsa skärmkanterna nåt fruktansvärt och köp däck till alla 4, montera, sänk bilen och va glad

smile

Hehe sant, men då vill man helst hitta någon som klarar av det ocksåsmile

se och lär tongue

http://www.youtube.com/watch?v=JvjQqjLa09U

allt behöver inte vara så svårt lol

bernta
10 juni 2009 · 60 Inlägg

kapa bort skärmkanten inne i hjulhuset:) de är ju iaf en 5-6 mm som du får extra dåsmile

Emilius Avstängd
10 juni 2009 · 1 714 Inlägg

är man inte så noga sen så kan man ta en sån där domkraft som följer med vissa bilar original,
en sån där saxmodell för nödfall, och kila fast den mellan innerskärm och skärmkant mellan två plankor,
sen är de bara att veva för snabb-breddade skärmar..

värmer man går det att få detta riktigt snyggt faktiskt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang