4743
Sök

En ide att montera luft filter

1 722 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
I min audi ... Är det en bra ide?
kommer det o låta nå häftigare ? tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Muttley
9 juni 2009
men de rensar iallafall om du inte haft de innan.

(skriv ordentligt. just nu om man ska vara korrekt så menar du att du ska sätta dit ett luftfilter, precis som du inte har de redan)

1 722 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
äh ids inte hålla på ..tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 854 Inlägg
9 juni 2009
Nykter?

1 827 Inlägg
10 juni 2009
Kanelbullen skrev:
äh ids inte hålla på ..tongue

Vi "ids" inte svara...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 722 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
jag är helt nykter!

-utan 940
1 728 Inlägg
11 juni 2009
Eftersom den har en sugmotor tjänar du ingenting på att byta ut saker mot "sport", det är bortkastade pengar och bilen riskerar bara att gå sämre. Köp bensin och okynnesåk lite extra istället.

Saabifierad
2 031 Inlägg
11 juni 2009
det är bättre att köra med luftfilter än utan cool Så ja montera luftfiltret, det är en bra investering så att säga roll

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

KHRacing
11 juni 2009
Andreas 940 skrev:
Eftersom den har en sugmotor tjänar du ingenting på att byta ut saker mot "sport", det är bortkastade pengar och bilen riskerar bara att gå sämre. Köp bensin och okynnesåk lite extra istället.

På en Honda Civic type R -04 så fick man ut ÖVER 20hk med ett AEM cold Air Intake.

enkelt sagt ett alurör med ett sportfilter i ena änden istället för en luftburk som från
fabriken är byggt för att strypa & vara så tyst som möjligt.

-utan 940
1 728 Inlägg
11 juni 2009
KHRacing skrev:
På en Honda Civic type R -04 så fick man ut ÖVER 20hk med ett AEM cold Air Intake.

enkelt sagt ett alurör med ett sportfilter i ena änden istället för en luftburk som från

Det säger mer om originalfiltret än sportfiltret. Min 940 var jag tvungen att trimma en del innan originalfiltret blev en flaskhals.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 juni 2009
KHRacing skrev:
Andreas 940 skrev:

Jo, jag tror inte att det ströp motorn till mindre än 20hk...

Men som många sagt, det är bra att ha ett filter. Stenar som hamnar inne i motorn är mindre omtyckta...

1 302 Inlägg
12 juni 2009
Med ett sportluft filter på en sugmotor så får du ett finare insugs ljud när motorn jobbar.
Och det är viktigt att ha ett  filter i bilen annars kan du få in all möjlig skit i motorn, montera ett genast om du inte har ett.

huh?
10 427 Inlägg
12 juni 2009
Normalt så brukar ju folk montera sportluftfilter som suger varmluft på sugisar
(/utan intercooler) mer än vad luftboxarna brukar göra (som ofta har kallluftintag någonstans).

Då lär man ju snarare gå back i gasrespons osv tongue

1 827 Inlägg
12 juni 2009
Andreas 940 skrev:
KHRacing skrev:

Det säger mer om originalfiltret än sportfiltret. Min 940 var jag tvungen att trimma en del innan originalfiltret blev en flaskhals.

Det är liiite skillnad i verkningsgrad i en Civic Type R motor och motorn i din 940... Därför blir ju effekten lidande om du måste göra den tyst.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Avstängd
962 Inlägg
12 juni 2009
steifan skrev:
(/utan intercooler) mer än vad luftboxarna brukar göra (som ofta har kallluftintag någonstans).

Jo, men man är ju tuffast i stan med ett Biltema filter i blått med kromkant!

huh?
10 427 Inlägg
12 juni 2009
prodrive skrev:
steifan skrev:

Haha ja precis, "titta jag har sportfilter, min bil är en sportbil" trots att man kanske tom har försämrat prestandan. lol

Svetsare
3 150 Inlägg
12 juni 2009
steifan skrev:
prodrive skrev:
steifan skrev:

Haha ja precis, "titta jag har sportfilter, min bil är en sportbil" trots att man kanske tom har försämrat prestandan. lol

Exakt vilka riktar ni detta mot?  roll

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

\m/(><)\m/
742 Inlägg
12 juni 2009
prodrive skrev:
steifan skrev:

Nej nej.. Det är kolfiber-look filter som gäller lol
"Sportluftfiltrets ekonomiska luftgenomsläpp ger ökad effekt och acceleration"
Suck roll

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Avstängd
962 Inlägg
12 juni 2009
ZonaX skrev:
steifan skrev:
prodrive skrev:

Exakt vilka riktar ni detta mot?  roll

Mot 20-30% av alla bilar som är upplagda på Garaget.org.

-utan 940
1 728 Inlägg
12 juni 2009
Eisenhut skrev:
Det är liiite skillnad i verkningsgrad i en Civic Type R motor och motorn i din 940... Därför blir ju effekten lidande om du måste göra den tyst.

En 2,3-litersmotor med turbo suger i sig en hel del luft, men det är också ett ganska stort originalfilter så det räcker ett tag. Sen är väl en Type-R en sportigare modell så jag förstår inte varför de måste strypa den med över 20hk för att man ska slippa insugsljudet.

Sök