Bra chip till saab 9-3???

jonnjonn
10 juni 2009 · 64 Inlägg

Tjenare.. jag undrar om detta chip är bra och skulle fungera fint till min saab 9-3 (150hk) hur kan det vara så billigt med 245hk..? 
(Pris: 3 995SEK, stämmer det?)
http://www.streetgear.se/index.php?page … mp;lang=sv

och vad måste bytas ut istället för org.? för bästa prestanda.

TACK på förhand!

Sand_Man Magister Mundi Sum
10 juni 2009 · 177 Inlägg

lol 95 hk på endast chipp !

jo hejru....

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
jonnjonn
10 juni 2009 · 64 Inlägg

Sand_Man skrev:
lol 95 hk på endast chipp !

jo hejru....

Varför skriver de så då?? eller är det jag som har misstolkat allt?

ruben_hawkey
10 juni 2009 · 123 Inlägg

jag tru  245hk får man med chip och 3tum downpipe+ racekatt
med bara chip får du bara 220 Hk / 340 Nm.

promo
10 juni 2009 ·

Effekt Orginal: 150hk/240nm

Effekt Steg 3: 245hk/360nm

Viktigt! Detta är endast Steg 3 mjukvaran. Följande hårdvara måste bytas annars riskeras motorn att skadas allvarligt:

3" Downpipe med race eller sportkatalysator.

Gäller läsa hela texten på sidan. Tror du kanske kan landa på ca 220-225 max med org. system o filter.
Tycker du ska kontakta Trollspeed i Trollhättan gällande trimbox.

jonnjonn
10 juni 2009 · 64 Inlägg

Ruben_s40 skrev:
jag tru  245hk får man med chip och 3tum downpipe+ racekatt
med bara chip får du bara 220 Hk / 340 Nm.

så om jag köper detta chip och slänger på 3tum downpipe+ racekatt så får jag 245hk? stämmer det?

Sand_Man Magister Mundi Sum
10 juni 2009 · 177 Inlägg

För att  man i grova drag kan fu ut ca 40 45 hk till ur den orginal turbon som sitter i din bil "min med" o så e det,

o saker o ting skulle inte orka o hålla om det skulle vara så att det kan ge 95 hk med ökat ladd o soppa..

så har den funkat o sett ut på alla mina turbo bilar jag har haft.

men va fan prova ! var ju billigt som fan om du skulle fråga mig.
Ett chipp på Bsr eller Turbo Center e ju betydligt dyrar om inte dubbelt upp.
så fan prova om du har dom pengarna över vet jag smile

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
jonnjonn
10 juni 2009 · 64 Inlägg

Sand_Man skrev:
För att  man i grova drag kan fu ut ca 40 45 hk till ur den orginal turbon som sitter i din bil "min med" o så e det,

o saker o ting skulle inte orka o hålla om det skulle vara så att det kan ge 95 hk med ökat ladd o soppa..

så har den funkat o sett ut på alla mina turbo bilar jag har haft.

men va fan prova ! var ju billigt som fan om du skulle fråga mig.
Ett chipp på Bsr eller Turbo Center e ju betydligt dyrar om inte dubbelt upp.
så fan prova om du har dom pengarna över vet jag smile

mm tyckte det också va billigt. men jag jag köper detta chip, 3tum downpipe+ racekatt, och nå sport luftfilter. och kanske nått annat som behövs, tror du man kan komma upp i 245hk då?

jonnjonn
10 juni 2009 · 64 Inlägg

vad måste köpas/bytas för att bilen ska "hålla" med detta chipp?

Sand_Man Magister Mundi Sum
10 juni 2009 · 177 Inlägg

ja skall man trimma så brukar det ju bli mycket vill ha mer i slutändan !
så vad jag har lärt mig är köp det lite dyrar o bättre på eng gång smile

Så grnen rör "inte måste" downpipe o helsysten o race katt o sen se till insugslyften e kall som fan o friskluft insläpp o gott "rigtigt filter" o sen kanske uppgradera din IC då dom orginal inte är optimerade för det dubbla trycket smile

så kan jag rekomendera dig att göra...

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
jonnjonn
10 juni 2009 · 64 Inlägg

Sand_Man skrev:
ja skall man trimma så brukar det ju bli mycket vill ha mer i slutändan !
så vad jag har lärt mig är köp det lite dyrar o bättre på eng gång smile

Så grnen rör "inte måste" downpipe o helsysten o race katt o sen se till insugslyften e kall som fan o friskluft insläpp o gott "rigtigt filter" o sen kanske uppgradera din IC då dom orginal inte är optimerade för det dubbla trycket smile

så kan jag rekomendera dig att göra...

ska jag köpa öppet luftfilter eller sportfilter??

promo
10 juni 2009 ·

Det är lite av en smaksak med öppet eller inte. tror iof att sportfilter i org.burken är bättre men inte lika fräck som öppet smile

jonnjonn
10 juni 2009 · 64 Inlägg

promo skrev:
Det är lite av en smaksak med öppet eller inte. tror iof att sportfilter i org.burken är bättre men inte lika fräck som öppet smile

okej, men hur är det med dumpen då? ska man ha dumpventil? (lite coolare ljud) smile gör den någon nytta?

NiV3Rt
10 juni 2009 · 371 Inlägg

Äh, kör på originalfiltret och borra upp luftburken istället.

jonnjonn skrev:

promo skrev:
Det är lite av en smaksak med öppet eller inte. tror iof att sportfilter i org.burken är bättre men inte lika fräck som öppet smile

okej, men hur är det med dumpen då? ska man ha dumpventil? (lite coolare ljud) smile gör den någon nytta?

På bilar utan luftmassemätare går det utmärkt att ha dumpventil, medan det minst sagt kan bli knas om man har luftmassemätare. Så länge originaldumpen inte begränsar något, så ger det ingenting att byta till en öppen dump.

Sand_Man skrev:
lol 95 hk på endast chipp !

jo hejru....

Med den hårdvara de specar med så ska det inte vara några som helst problem.

Senast redigerat av NiV3Rt (10 juni 2009)

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
jonnjonn
10 juni 2009 · 64 Inlägg

okej då kör jag på detta chip och 3" system med sportkatt.

Janneutanb
10 juni 2009 · 7 272 Inlägg

Du får en så pass hög effektökning pga att du har lättryckaren, dvs den går på grundladd 0.45 just nu...
Så ja, men 3" från turbon samt chippet så får du säkert någonstans i närheten utav det iaf.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang