Motorproblem min volvo 740 b230f misständer när det är blött ute!.

vofloo
10 juni 2009 · 739 Inlägg

Hej

jag har märkt att bilen misständer just när det har regnat/ blött ute.
bytte födelare, tändkablar, stift,rotor, fortfarande samma problem sen när det är tort ute går den bra och misständer inte.

någon som har haft samma problem? eller vet vad det kan vara skriv smile


mvh

Toy-Boy79
10 juni 2009 · 8 Inlägg

Prova byta tändspole jag hade det felet på en gammal 360 en gång..

XeptiQ Whatever :)
10 juni 2009 · 1 652 Inlägg

sett till att alla kablar och allt sitter riktigt på plats ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
vofloo
11 juni 2009 · 739 Inlägg

a jag har tittat över kablarna tycker det är lustigt för jag bytte ju ut det som jag skrev sisst och ändå samma fel sad

mvh

vofloo
11 juni 2009 · 739 Inlägg

ingen som vet???? sadsad

mvh

Ullebubbe
11 juni 2009 · 62 Inlägg

Hade samma fel på en gammal 745:a för något år sen. Fick då byta tändledningen
men du kanske böt den också? (kabeln som går mellan tändspole och fördelarlock).

Senast redigerat av Ullebubbe (11 juni 2009)

vofloo
11 juni 2009 · 739 Inlägg

aa bytte allt sen är det bara när det är blött ute typ om man varva upp på 2:ans växel så misständer den en liten stund sen går den redigt :S sen samma sak om o om igen när det är blött ute / fuktigt

och en gång va jag med om att när jag stog på tomgång och skulle varva upp den så gick den bara på 3 burkar sen gick den fjärde igång hmm 

hoppas någon vet vad det är för fel rätt jobbigt att köra när det är blött ute.

mvh

Lindberg88
11 juni 2009 · 1 418 Inlägg

tändmodul? tändspole? har du kollat när det är mörkt ute så det inte är överslag mellan tändkablarna så du har ett fint disco under huven? smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
vofloo
11 juni 2009 · 739 Inlägg

ska kolla under huven när det är blött ute och när jag har kört lite


mvh

Ena Colaberoende
11 juni 2009 · 1 219 Inlägg

Hade samma problem med min Seat för några år sedan.
Det var en kass tändkabel som skickade en gnista till motorblocket istället för till tändstiftet.

Har du samma problem som jag hade så ser du detta genom att starta bilen med motorhuven uppe när det är mörkare ute. Då ser du gnistan samt ett tickande från när gnistan slår.

/Ena

vofloo
12 juni 2009 · 739 Inlägg

a ska kolla detta idag det ös regna nu endå smile ska ut o köra tills det börja slå över igen o se smile

mvh

Kinnastreet
12 juni 2009 · 362 Inlägg

kolla luftmassen, det är ganska vanligt bekymmer på dom när dom går dåligt. prova bara att blåsa ur kontakten till att börja med

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
vofloo
12 juni 2009 · 739 Inlägg

kollade felkoder fick ut på lmm att den va dålig kollade med voltmätare fick ut 1.39v ..... och lmm ska ligga mellan 1,24-1,32  tror ni det är den som strular då ? för när jag körde sisst när det regnade så hörde man hur det slog över "misstände"


mvh

Senast redigerat av vofloo (12 juni 2009)

Remiss
12 juni 2009 · 1 339 Inlägg

vofloo skrev:
kollade felkoder fick ut på lmm att den va dålig kollade med voltmätare fick ut 1.39v ..... och lmm ska ligga mellan 1,24-1,32  tror ni det är den som strular då ? för när jag körde sisst när det regnade så hörde man hur det slog över "misstände"


mvh

Är den dålig så byt den. Du har inget att förlora än att du fixar ett framtida problem. Kan mycket väl vara det som är felet.

vofloo
12 juni 2009 · 739 Inlägg

ska kolla på måndag om skroten har en fungerande smile'

mvh

fogfighters
12 juni 2009 · 10 Inlägg

Ta bort lmm och torka rent den, det borde göra susen. Haft flertalet med volvos med exakt samma fel som du beskrivit.

Om det nu inte är meningen att vi ska äta djuren... varför är dom då gjorda av kött? /Homer Simpson
the_storm90
12 juni 2009 · 89 Inlägg

testa att byta fördelare;) lr rengöra/torka den och se om det hjälper smile

Chevrolet Camaro "Weekend Warrior" (1975)
vofloo
12 juni 2009 · 739 Inlägg

the_storm90 skrev:
testa att byta fördelare;) lr rengöra/torka den och se om det hjälper smile

jag har märkt att bilen misständer just när det har regnat/ blött ute.
bytte födelare, tändkablar, stift,rotor, fortfarande samma problem sen när det är tort ute går den bra och misständer inte.

skrev jag innan

Senast redigerat av vofloo (12 juni 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang