S40 98- takvinge, användning av limm eller dubbelhäftande tejp?

Gidlund
10 juni 2009 · 354 Inlägg

Hejsan, jag undrar vilket lim som är bäst att använda vid montering av en takvinge, som man ska fästa på bakrutan..
är det smartast med lim, i så fall vilket?
eller dubbelhäftande tejp, sånt som man kan använda till emblem eller lister tex...

volvo_1987
10 juni 2009 · 1 675 Inlägg

Sikaflex eller pur lim.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
-Akerfeldt-
10 juni 2009 · 2 638 Inlägg

Är det en takvinge från realcar du köpt, alltså en sådan som jag har på min? Om du köpte den ny borde ett lim ha följt med. Om den är begagnad förstår jag att du behöver ett lim.
Jag fick med ett lim som hette Betalink k1, är speciellt avsett för att limma på glas tror jag. Vingen sitter stenhårt och har inte ramlat av än, efter 1 års körning wink

Senast redigerat av Aker_s40 (10 juni 2009)

Gidlund
11 juni 2009 · 354 Inlägg

Det är realcar vingen, köpte den hos dem med men fick inget lim med tongue

-Akerfeldt-
11 juni 2009 · 2 638 Inlägg

Gidlund skrev:
Det är realcar vingen, köpte den hos dem med men fick inget lim med tongue

Jag skulle höra av mig till dem och fråga varför det inte följde med nått lim eller iallafall vad för lim som ska användas.
Jag fick med 2 tuber lim till min s40 takvinge och även 1 tub lim till takvingen jag köpte hos dem till seaten. Så, som jag tolkar det ska det följa med lim wink

zeths Biltokig
11 juni 2009 · 31 Inlägg

volvo_1987 skrev:
Sikaflex eller pur lim.

Håller helt klart med, pur lim är bra på glas, finns även ett riktigt bra "2 komponents" lim till glas, ska se om man kan hitta en länk

Keep It Alive
Toyota Supra "White" (1996)
volvo_1987
11 juni 2009 · 1 675 Inlägg

zeths skrev:

volvo_1987 skrev:
Sikaflex eller pur lim.

Håller helt klart med, pur lim är bra på glas, finns även ett riktigt bra "2 komponents" lim till glas, ska se om man kan hitta en länk

Också hört talas om det ädr glas limmet. Volvo butiken säljer sånt vet jag lite dyrare men är grymt starkt.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Gidlund
15 juni 2009 · 354 Inlägg

tack i allafall smile

Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
15 juni 2009 · 329 Inlägg

Kontakta Realcar och kolla om lim skall följa med, de limmet är super bra!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang