12643
Sök

Avdragen hjulbult

Stabil som fan
304 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Hejsan, råkade dra av en hjulbult på en renault clio härromdagen, Tänkte kolla om ni vet om det är farligt att köra med 3/4 hjulbultar? Bilen går ju inte hårt (Kärring körs)

Mvh/ Jim

460 Inlägg
11 juni 2009
är inte någon fara. men hjulbult är rätt enkelt att byta

Stabil som fan
304 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Jo, jag tänkte jag skulle ta itu med det i helgen, men man tar ju inte gärna cyklen tongue

739 Inlägg
12 juni 2009
det är inte så farligt du kan köra med en bult om det är så tongue!

mvh

Jävel
2 018 Inlägg
12 juni 2009
Chevan i Stcc kom ett varv på göteborgsbanan (1.6 km)  tills hjulet ramlade av när en hjulbult var av tongue
Senast redigerat av Plankpojk (12 juni 2009)

You got to risk it, to get the biscuit :)

273 Inlägg
12 juni 2009
syrran körde med bara 3 hjulbultar på mazdan hon hade innan, slutade med att hon tappade hjulet och förstörde framskärmen sad tur att det inte slutade värre...

p.s. ja, hon körde lugn och nej, hon körde inte runder med 3 bultar länge d.s.

Stabil som fan
304 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Ähh, jag lägger ner detta tongue Kom på att en kompis kört med 3/5 på sin 855 2 på av däcken i snart 1 år, å han kör som en biltjuv tongue än håller det iaf smile

4 005 Inlägg
13 juni 2009
Varför bara inte köpa en ny bult? Kostar inte många kronor..

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 juni 2009
linuslinje skrev:
Varför bara inte köpa en ny bult? Kostar inte många kronor..

För att bulten gick av... o sitter kvar där inne wink

Stabil som fan
304 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
ja precis:P tänkte jag ska fixa det nån gång i framtiden, men, jag tror inte det ska vara någon större fara å åka med 3/4 bultar så länge dom andra sitter fast redigt. det åks ju inga streetrace med den direkt tongue sen är det ju inte någon större tyngd på bilen osv.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 juni 2009
Tinjection skrev:
ja precis:P tänkte jag ska fixa det nån gång i framtiden, men, jag tror inte det ska vara någon större fara å åka med 3/4 bultar så länge dom andra sitter fast redigt. det åks ju inga streetrace med den direkt tongue sen är det ju inte någon större tyngd på bilen osv.

går de inte med en gris pitt, eller borra ut skiten? bättre o ta de säkra före osäkra skulle jag säga tongue

Stabil som fan
304 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Går, det gör det säkert big_smile  jag har inte provat än smile men hade funderingar på att svetsa dit bulthuvudet igen, men det håller nog kanske inte med tanke på att den satt så inhelvete:P, vilket dom andra gör du med, så då kommer jag med allsäkerlighet dra av dom med, tyvärr, Och iom. att dom sitter så sjukthårt, tänkte jag att det borde hålla ^^

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 juni 2009
haha tongue jaja, kör tills de rasar, om de nu gör de tongue men de lär ju inte pajja, bara om de kommer ett hål i vägen kanske, o de blir stor påfrestning på en bult, som är på diagonalen mitt emot den som var av tongue

Stabil som fan
304 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
MEn då är det endå 2 kvar wink

Sök