men efter 15min dör den stora slutsteget och går på protect och startar igen efter 1min eller nåt? kan det vara klen jordkabel för jag har inte ersatt det med en stor jordkabel??
Plocka fram multimetern igen och sätt mätpinnarna på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter fast, spela sedan så högt som du brukar göra. Då får du direkt svar på ifall du har problem med jordkabeln.
ok jag mätte med multimetern det minsta värdet på maxvolym är ju 13v på slutsteget
men glömde mäta från batteriet det skall ja göra sen
tror faktist att det är jordkabeln iallafall max volym strömbrytaren brann på 40A så får väl köpa minst 100A från batteriet
men just stereon har jag lite problem med lite små strömljud jag misstänker att det är jordkabel till den också eftersom den blir jävligt varm jag skall försöka dra en ny jordkabel till den något är det som stör den och har inte hittat felet mätte strömmen på stereon 13.9v stabilt
1 vad är det för säkring på strömkabeln? du bör ju ha minst 100amp 2 signaljord som pajjar beror på dålig jord vid stegen. 3 sätt jord på lågnivåkabeln, dvs. en kabel fr cds chassi på lågnivåkontaktens hölje, försvinner ljudet så är det bara att sätta fast den där då. (det funkar iaf)
folk vet bättre, det är väl du som inte gör en ordentlig jordpunkt hehe