4737
Sök

Någon som tips på hur man rengör en LCD skärm på bästa sätt!

promo
15 juni 2009
Trådstartare
Har en relativt ny inköpt Philips LCD-tv som jag nu i helgen fick för mig o rengöra bildskärmen på. Redig som man skulle va åkte jag iväg till siba och köpte Philips egna rengörningsgel för plasma&lcd skärmar. Läser igenom instruktionerna noga och sprayar skärmen ett par gånger och torkar sedan av skärmen, till min förvåning blir bildskärmen helt flammig och ränder lite här och där , va i helvete tänker jag då det står på sibas hemsida angående produkten att det är just sådana här grejer man skall slippa när man använder denna produkt. Är det någon som vet något bra och nu menar jag BRA medel man kan använda sig av för o rengöra skärmen. Ska ta och ringa Philips imorgon och fråga va det är för j*vla skit dom säljer till sina lcd tv apparater mad

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
15 juni 2009
gör som jag.

1. stäng av apparaten, dra ut sladden efter 30 sec, vänta 10 minuter.
2. ta en trassa ( mjuk), våta ner den lite o rensa "sakta och mjukt " hela skärmen.  sen tar du en annan mjuk trasa och torkar noga efteråt. ( se till att det inte doppar när du använder våta trasan.

sen vänta tills det torkat, om det uppstår render o sånt, ta lite tidning. och torka SAKTA . smile

så får du bästa resualtatet smile

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

2 600 Inlägg
15 juni 2009
vanligt viss brukar man bara använda en special duk brukar funkar fint om man inte står och kladda på skärmen tongue men ska spry funka och är gjort för lcd / plasma och det blir sämre ska du klaga på dom för det låter ju konstigt om det blir flamigt .

gör som jag kör gubba racer=)

promo
15 juni 2009
Trådstartare
Det går alltså att fukta en mjuk trasa med vanligt vatten, misstänkte detta men vågade inte testa detta då det hävdas av philips instruktioner att man måste ha specialmedel. Men när man tänker efter så tjänar dom ju en hel del pengar på dessa rengörningsmedel då literpriset är högre än 25 år gammal whiskey.Men jag ska ändå ringa o klaga hos dom för falsk marknadsföring sad. Tackar så mycket för tippset smile

461 Inlägg
15 juni 2009
promo skrev:
Det går alltså att fukta en mjuk trasa med vanligt vatten, misstänkte detta men vågade inte testa detta då det hävdas av philips instruktioner att man måste ha specialmedel. Men när man tänker efter så tjänar dom ju en hel del pengar på dessa rengörningsmedel då literpriset är högre än 25 år gammal whiskey.Men jag ska ändå ringa o klaga hos dom för falsk marknadsföring sad. Tackar så mycket för tippset smile

när det gäller philips vet jag inte.
har alltid använd samsung. och de kan man göra vad som helst med tongue

men glöm inte. det finns aldrig något renare än vatten smile

promo
15 juni 2009
Trådstartare
klimpan skrev:
vanligt viss brukar man bara använda en special duk brukar funkar fint om man inte står och kladda på skärmen tongue men ska spry funka och är gjort för lcd / plasma och det blir sämre ska du klaga på dom för det låter ju konstigt om det blir flamigt .

Kanske skall tilllägga att det medföljde en speciel microfiberduk till sprayen men inte hjälpe det för det .

461 Inlägg
15 juni 2009
såna där dukar funkar till "Glas"  tongue men inte såna plast som vi har nu förtiden på våran LCD o så smile

2 600 Inlägg
15 juni 2009
okej men låter konstigt att det blir flimrit:P  men lcd är kankse lite mera känsliga me än vad plasma är.  men tycker att du ska klaga.

gör som jag kör gubba racer=)

2 337 Inlägg
15 juni 2009
Jag har alltid använt en vanlig disktrasa, lätt fuktad. Har aldrig haft några problem med vare sig tv (lcd) eller datorskärmar.
Senast redigerat av Sarge (15 juni 2009)

535 Inlägg
15 juni 2009
jag har en 22" LCD skärm till datorn som jag brukar spraya på fönsterputts sen torka av med hushållspapper.. Funkar fint och blir sent
Senast redigerat av aha_100 (15 juni 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 juni 2009
Kör själv med nån sorts fönsterputsduk och vanligt vatten, får det riktigt bra med bara detta. Inget kul men ränder eller damm på skärmen hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök