9539
Sök

Saknare REMOTE ingång bilstereo

2 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
Har sökt som en galning om hur jag ska kunna koppla REM från slutsteget. Fick tips om att koppla in via baklyset  och provade det. Mätte upp spänningen till bara strax över 3v. Det var ju dock lite klent. Vart annars kan jag plocka 12v? Skulle ju helst plocka det nånstans i "skuffen".

tack

5 198 Inlägg
15 juni 2009
Baklyse ska ju funka,, har du inte 12v där är det nåt fel å lampan skulle knappt lysa

205 Inlägg
15 juni 2009
Jag brukar använda den tråd som skall driva t.ex el antenn eller liknande som remote. Borde finnas på de flesta nya stereon skulle jag tro. Så titta om du har en kabel som det står antenna på eller liknande kan vara blå men är inte säker.

2 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
3v är vad jag får ut och ja, lampan lyser som den ska. Mätte även över blinkers och fick då ut 12v "stötvis". Valde att inte använda den tampen av förklarliga skäl...

Just det med antennvarianten har jag oxå läst om men vet inte om jag har någon sån utgång. Står en del kryptiska förkortningar på PINOUTen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/120288/687284_zw3owd.jpg

7 283 Inlägg
16 juni 2009
Då måste du göra något fel när du mäter för med 3V till bakljusen så skulle dom knappt lysa alls.

Jävel
2 018 Inlägg
16 juni 2009
att koppla till antennen kan vara en dum ide om den stänger av när man slår på cdn, (så är det på farsans) antennen åker bara upp när radion är på så att säga:)

You got to risk it, to get the biscuit :)

5 198 Inlägg
16 juni 2009
Brains skrev:
Då måste du göra något fel när du mäter för med 3V till bakljusen så skulle dom knappt lysa alls.

Dålig jord vid mätning

jobbar påre
751 Inlägg
16 juni 2009
de funkar med bakljuset... men annars, de måste finnas en remote. CE+ är väl stereons påslagning?

jobbar påre
751 Inlägg
16 juni 2009
jag tänkte på tändningsplus..borde väl vara CE+ ?smile

jobbar påre
751 Inlägg
23 juni 2009
ahh de är sådär krongligt:P men finns väl sån dära adapter? lr kanske inte till wv då..finns till audi iaf va ja vet:)

406 Inlägg
23 juni 2009
Pro_fxr skrev:
ahh de är sådär krongligt:P men finns väl sån dära adapter? lr kanske inte till wv då..finns till audi iaf va ja vet:)

Ta från baklyset som alla säger. Svårare är det inte. Kan garantera att det fungerar då du får ut 12v där. För med 3v så lyser lampan knappt och du sa att du bara fick pulser med 12v på blinkersen men där är det med 12v så det är nog din mätare som är kass..

Men kör på ena baklyset det är lättast och bäst.

MvH Glenn Wiberg

715 Inlägg
23 juni 2009
jag drog ur säkringen till lambasonden la in remoten och tryckte tillbaka säkringen så den klämdes fast

Sök