3496
Sök

Störningsfel, vinande och en massa oljud!

19 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Hej håller på koppla in de sista av ljudet,  men de låter verkligen inte bra!  Basen + steget är inkopplat och de enda störningar jag får från det är att de dunkar till en gång när man byter skiva eller stänger av/startar stereon.. 
Från framsystemet som är kopplat på stereon har det börjat bli ett lågt vinande generatorljud.
Men värst är när jag kopplar in mitt 4kanaliga steg till mina 6x9or,  Det viner HÖGT, och blir skrapljud HÖGT och man får höja volymen skitmycket om det ska ens låta nått från musiken, har jorden till steget direkt på batteriet då de sitter i skuffen, men har även provat i plåt, har provat att byta lågnivåkablarna men inget hjälper.
Det enda livstecknet är när jag "bryt" lite i en lågnivåkabel på steget, då vart det tyst i ena 6x9an och vart bra ljud i den andra. Tycker det verkar väldigt konstigt..
Var inne på att köpa störningsfilter men vet varken om det funkar eller hur det blir om det funkar?  Tacksam för alla tips
Senast redigerat av cw (16 juni 2009)

16 197 Inlägg
16 juni 2009
låter som att du har bränt signaljorden på stereon..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

19 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
de lät inge kul hmm ska prova med en annan stereo då:)

Konstruktör
1 053 Inlägg
17 juni 2009
Ifall du vill prova så kan du köpa ett störningsfilter av mig för 50:-
Dra bara ett pm i så fall.

Men vad du ska prova är en annan stereo och att dra så korta lågnivåkablar som möjligt.
Fungerar inte det så kan du prova att ta ett annat batteri som inte är i hopkopplat med bilens generator och koppla till slutstegen och prova.

19 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
okej tack,  jag ska prova en annan stereo idag, vore väl ingen större skandal om den vore trasig. har väl fått stå ut ett tag nu så kanske dags att byta ^^

6 851 Inlägg
18 juni 2009
Hur har du jordat dina kablar.
Det absolut viktigaste är jorden, är den dålig så kan du sätta in en ny CD och det funkar, ett tag, sedan kommer du ha samma problem igen. Så kolla att din jord är mer än bra INNAN du sätter i en ny CD spelare.

19 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
okejj..  jaa jag har kollat alla jordar, och gjorde ny jord till stereon men det var efter att ljudproblemen började och det vart ingen skillnad då. men då kanske stereon redan var trasig så det inte hjälper för det?

19 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Kan säga att jag provade med en annan stereo och alla störningsljud försvann smile Tack för hjälpen vilket sparade en hel del pengar och tid! smile

Sök