Ska byta framsystem i min opel insignia. Dat har bnara varit problem och jag vet inte längre om jag kommer att reda ut detta

Problemet är att det kommer in en hel del vatten i dörrarna vid gummlisten när det regnar eller man tvättar bilen. Tanken är att det ksa rinna rakt genom dörren oh ut i botten via dränerings hål. Högtalaren jag bytte till var såklart en del djupare än originalet och det blev rejält blöt.
Sicken jväla mardröm.. Gjorde i helgen iordning monteringsringar. Satte skitfina droppskytt av krukor på ringarna och monterade prylarna. lät fint och allt satt bra. Gick och tvättade bilen... När jag öppnade dörren så jag att det hade runnit in lite vatten över tröskeln och in på gummimattan... Helvete. Tog loss högtalare och den var helt torr.
Det som händer nu istället är att vattnet föjler droppskyddet och istället för att rinna av in i dörren rinner dropparna av in i ringen som högtalaren sitter på och därefter ner på golvet i kupen. Satan vad trött jag blir på skiten. Nu måste jag ta ngn lite plastbit och bygga upp ngn sorts mur med tätningsmassa för att tvinga vatten rinna av in i dörren istället.. skiiiiiiiiiiiiiiiiittt asså... Känns som om jag råkar ut för alla omöjliga problem som inte borde hända ....
Såhär jävligt ska det väl inte vara att byta ut sina framhögtalare
Har nu moddat bafflarna enl bilden med ca 6mm hög vägg som förhoppningsvis tvingar vattnet att rinna in i dörren. Kolla bilden
http://www.ladda-upp.com/bilder/20941/baffelSka prova ikväll hur det blev.. Har ni fler tips ideer om även detta skiter sig????
--------------------------------------------------------------------------------